• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Technische Support (motor houdt in na reinigen motorruimte)

@Altos: Ik ben het stiekem wel een beetje met je eens... Mijn huidige Lexus IS250 (zeg maar uit de E90 tijd) is een fantastische auto en voor mijn dagelijkse kilometers kan ik geen betere auto bedenken. Toch betrok mijn oude IS200 (uit de E46 tijd) je veel meer bij het rijden. Bij de IS250 voel je vrijwel niet dat hij RWD is, elektrische stuurbekrachtiging communiceert niet echt helder etc... Ik zou hem zelf niet ruilen voor een oudere, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Oja, Lexus mag voor mij ook nog in het "leuk voor ooit" rijtje.
Ik begrijp overigens wel waarom mensen nieuw willen rijden hoor maar mij kan het gewoon niet bekoren.
 
Zo dan! Met een staalborstel aan de gang gegaan gisteren... niet te doen! ;)

"Hey Pa, heb jij van die staalborstel-dingen voor op de boor?"
...
"Heb er vast wel eentje liggen..."

15043525946681611068747.jpg

Beterrrr! :p
 
@Quantoxx goed bezig!
Zie ik het goed dat je kabeltje van de slijtage sensor beschadigd is door het staalborstelen? Als ie niet te vast zit kun je die gewoon uit het remblokje trekken en later weer vastzetten.

Als je hem gesloopt hebt kost ie n tientje ofzo. (En ik gok dat Ali hem ook wel heeft voor n paar euro)
 
@mdlange - Ah, dus dát is dat kabeltje!! Nice, vroeg me al af wat het deed. Superdunne kabeltjes met een slap manteltje. :)

Was al redelijk gehavend, maar heb 'm ook wel geraakt, denk ik. :p

Maar die kan er dus af?
 
Jup die kan er gewoon af als hij na het terug plaatsen geen melding geeft lekker laten zitten en geen nieuwe halen
 
Jup die kan er gewoon af als hij na het terug plaatsen geen melding geeft lekker laten zitten en geen nieuwe halen

Dat onderhoudsbalkje-dungus is ook nog nooit gereset. Niet dat ik van dat ding uitga, maar toch. :p Dus ik ka'm eraf treken en mocht er een melding komen, dan zal dat wel een lampje zijn bij mijn tellers. Boeiend. :D
 
:DBremsbeläge prüfen

Ok, ik kan dus totaal geen Duits.. Maar mijn beste vriend wel! (Google) :p

Nee, de melding is niet te resetten omdat de plaatjes in de remblok geen contact meer maken, vandaar ook de tip om het af te knippen bij het remblok en de 2 draden dan door te verbinden...als je ijzer op ijzer krijgt dan hoor je hel wel hoor..

Duidelijk genoeg voor mij. xD
 
Nie kloten met je remmen of de slijtage indicatoren ervan man, doe het jezelf niet aan voor die paar euro, verkeerde zuinigheid.
 
@Quantoxx valt voor mij nog steeds verkeerde zuinigheid. Veiligheid voorop, een blinkende auto in de vangrail of iets dergelijks is ook zonde van je werk lijkt me.

Volgens mij zit er aan de veerpoot een stekkertje van het kabeltje. Origineel kabeltje (ali kabeltje is ook weer zo'n bezuiniging) erin zetten en gewoon maken hoe het hoort lijkt mij de juiste optie.
 
  • Leuk
Reactions: RbL
@Altos - Naja, het is niet perse een bezuiniging. :) De auto word niet veel mee gereden, ook niet afgetrapt en word regelmatig nagekeken. Ik ga voor onderhoud niet uit van een lampje/belletje/of sensortje, want dingen worden toch al vaker bekeken. :)

De bougiekabels die ik had vervangen heb ik ook weer origineel gedaan. Zal voor dit kabeltje ook eens checken hoe-of-wat.

Thanx! ;)
 
@Blade - Ja, ik dacht dat de remblokken aan vervanging toe waren omdat ik ze soms hoorde piepen. Bleek dat de boel nog prima was en de monteur de boel wilde schoonmaken en vetten.

Ik dacht; Hey! Dat wil ik zelf proberen om te leren. :)

Ik was al begonnen aan de schoonmaak, maar ben nu al 2x onderbroken door mensen. (Schade hier, polijsten daar, complete respray want ze hadden gehoord dat ik dat kon. (<-- Hah! Kan nog geen speldenknop spuiten!)
 
  • Leuk
Reactions: Blade