• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Technische Support (motor houdt in na reinigen motorruimte)

Leuk moment om mezelf meer te verdiepen in het hele gebeuren! :) Ik ga (eventueel onder toeziend oog) remblokken vervangen + remklauw verven, bougiekabels vervangen en de multiriem vervangen.

Mocht ik binnenkort het forum een tijd niet meer vervuilen, dan is mijn auto naar de sloop. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Google en Youtube zijn je vriendjes.
Van dit type auto is ALLES te vinden, complete how-to's.
Stelt allemaal geen reet voor bij deze auto om dat te vervangen. Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Zoek even op Ebay.de, staan een hoop werkplaatshandboeken op. Daar heb ik ook de mijne vandaan.
Maar in principe heb je deze niet nodig, fora's en youtube staan vol met complete how-to's.

Het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders deed ik het samen met je.
 
Ziet er simpel uit, maar onderdelen als remmen vernieuwen is toch wel een serieuze klus.

Ik hoop dan ook dat dat toeziend oog weet waar die mee bezig is.

Als het enkel die dingetjes zijn die vernieuwd moeten worden, dan kan je ook een ochtend bij mij langs rijden. Verfen begin ik niet aan.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en Quantoxx
Gast, waar begin je aano_O
Cruciale dingen zoals remmen, moet je geen gedoe mee krijgen, dus dat zou ik nooit zelf doen (tenzij ik monteur ben).

In elk geval heel veel succes! Laat ff weten als je weer de weg op gaat, blijf ik of uit de buurt, of ik rijd achter je aan. Neem ik de afgevallen onderdelen wel mee:joy::p
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Een monteur heeft het uitgelegd en ik doorloop alles zoals het moet. Als ik mij er niet OK bij voel, kan ik het ook bij de garage doen onder toeziend oog.

No worries! :) Ben een iets minder grote debiel dan ik hier laat blijken, haha! Al doende leert men, maar ik ben wel iemand die alles zeker wilt weten. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Gewoon goed kijken en onthouden waar alles vandaan is gekomen
Remmen vervangen (schijf remmen) is niet zo heel moeilijk zorg er wel voor als je je schijven gaat vervangen
dat je de klauw ergens ophangt zodat je geen spanning op de remleiding heb.

Veel succes en plezier hoe meer je zelf doet hoe hoe meer je je auto waardeert
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Megaman - Juuuist! :) De remmen zouden vrij simpel moeten lukken. Ik hoef de blokken niet te vervangen, bedacht ik later., maar moeten worden schoongemaakt.
(Ik maak dan meteen alles bij het wiel schoon, als we toch bezig zijn)
Het enige wat lastiger zou kunnen gaan is de cilinder iets terugkrijgen, want heb geen grote tang of zo'n "hand-bankschroef" Maar, heb mij laten vertellen dat dit waarschijnlijk wel zal gaan omdat ik er geen nieuwe, dikkerer blokken in hoef te zetten.

De riem vervangen dubbelcheck ik nog even, maar dit zou ook vrij simpel kunnen: 1 riem en die loopt maar om 3 poulies. Eén daarvan is de spanner en die kan ik vanonder laten zakken en ontspannen. De andere riem is een stuk langer en meer poulies, maar daar hoef ik niet aan te zitten.


Ow, moet alleen effe uitzoeken hoe/of ik de remklauw er helemaal af kan halen. Maja, dat komt wel goed, samen met mijn maat Google. ;)
 
Helemaal eraf zou ik niet doen, dan moet de remleiding los, en dat wil je niet.
Idd zoals gezegd werd de klauw ff ophangen.
Terugduwen van de cilinder is bij mijn bmw gewoon hard duwen, Haha.
Bij sommige auto's moet je draaien en duwen tegelijk, dan is zo'n haakse slijper-montage sleutel handig, die past er precies op.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@mdlange - Jah, zat al wat te lezen over het moeten ontluchten van je systeem enzo... :p Maar, blijkbaar is het ook gewoon te verven als de klauw gewoon nog vast zit aan de leiding. :D

Dacht dat zowel het schoonmaken als het verven makkelijk zou gaan als ik de klauw los had, maar er komt meer bij kijken.
 
Meestal blijft de zuiger wel zitten anders kun je altijd nog met een schroevendraaier en een stukje hout hem terug duwen
en een waterpomptang zal je toch wel hebben ?
De remklauw kan zeker er wel af maar dan zit hij nog aan de remleiding vast ( let op DEZE NIET LOS HALEN)
Als je dit niet goed doet ontluchten en dergelijke krijg je gevaarlijke situaties
en dan heb je ZEER GROTE KANS OP LAK IMPERFECTIES.
Dit is meer iets voor de ver gevorderden of profs.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
@Megaman - Thanx! Vraag mij af hoe lang ik er over zal doen om zo'n ouwe klauw weer schoon te krijgen. Staalborstels heb ik wel liggen, maar écht schoon wrd zoiets toch nooit meer? (Vandaar dat ik hem eraf wilde halen, zeg maar. Bankschroef, alle ruimte, etc)

anders kun je altijd nog met een schroevendraaier en een stukje hout hem terug duwen
Dit soort dingen werden mij al verteld, maar bedacht mij maar om het hier niet neer te zetten, voordat ik het weer over me heen kreeg, haha! :p

Thanx, nu kan ik het wel zeggen, hiihih. :D
 
Ik denk dat je ze dan moet zandstralen om ze echt schoon te krijgen.

Ik heb ze zelf gewoon met een staalborstel, apc en wat kwasten en oude doeken "schoongemaakt" daarna met hammerite geverfd.
Zit er nu ongeveer een jaar op en ziet er nog prima uit.
Al zou het maar een jaar blijven zitten is het een kleine moeite om het tijdens de winterbandenwissel even bij te werken.

Als je ze echt brandschoon gaat maken. Al dan niet met zandstralen, zou ik ze niet meer gaan verven daarna. Zonde van alle moeite.
Wel even in een coating of blanke lak.
 
Staal borstel op de boormachine of op de dremel, daarna goed ontvetten en eventueel nog mooi glad schuren
Ik zou er voor gaan 1 hele dag voor de voorkant 1 hele dag voor de achterkant.
Let er wel goed op dat je niet het rubber bij de zuiger beschadigd, mijn advies als je gaat borstelen en schuuren
dek de zuiger en rubber af of plak hem goed af.
Ben je klaar goed afspoelen/spuiten met remreiniger.
Je kan ze op zich nog best mooi krijgen.
Je zou ook kunnen kijken naar een setje van de sloop en deze klaar maken dan bij de garage vervangen en gelijk je rem olie laten vervangen en ontluchten dan heb je het natuurlijk helemaal super
 
@Megaman - Ah, zo'n staalborstel voor op de boor, inderdaad! :D

Achter heb ik trommels en die zou ik alleen schoonmaken als ik ze zou gaan verven. Ziet er alleen niet uit als ik ze blauw maak, haha! :p

Ah, de sloop... Da's ook wel een goeie! Alleen vraagt de sloop hier in de buurt belachelijk prijzen.

Thanx, ik zal eens gaan bedenken wat ik ga doen.