• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

teflon coating, hoe moet ik deze behandelen

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
45
beste car cleaners even een vraag voor de mensen die hem en/of willen beantwoorden:
Ik heb een nieuwe s3 sportback die volledig in een teflon coating is gezet ik neem aan dat het beste is dat ik aan deze auto niets doe toch?

als je hem wilt houden mag je alleen wassen / waxen

ik zeg:
klei die rotzooi eraf.... 1 full detail.. en hij is mooier als ooit!

De meeste van die coatings/lakbehandelingen zijn er in de meeste gevallen eerder af dan de beloofde standtijd, en moeten dan een dure "nabehandeling" krijgen.

Hoop niet dat je er extra voor betaald hebt?
Lekker eraf halen en 2/3 keer per jaar zelf een full detail doen, ben je iig zeker dat je auto('s) ten alle tijden goed bestermd zijn.

Je hoeft de coating er nu net voor de winter niet perce eraf te halen, gewoon een paar extra laagjes wax erover heen zetten en na de winter eraf met die coating.

Nu die laag toch al erop zit zou ik er idd ook even niks aan doen behalve wassen. Na de winter zou ik um eraf halen.

Een wax over de teflon laag gaat niet heel erg lang houden vrees ik gezien de eigenschappen van teflon. :-d

bertus zei:
beste car cleaners even een vraag voor de mensen die hem en/of willen beantwoorden:
Ik heb een nieuwe s3 sportback die volledig in een teflon coating is gezet ik neem aan dat het beste is dat ik aan deze auto niets doe toch?

wel gewoon netjes wassen, regelmatig velgen schoonmaken e.d.
een extra waxlaagje kan natuurlijk nooit kwaad.

heb je garantie op die behandeling gehad (protech oid),

[Bedankt voor alle antwoorden.
Ja ik heb garantie op de teflon coating.
En over het schoonmaken : als ik de auto afspuit met hoge druk ongehard warm water zonder shampoo gaat echt waar alle vuiligheid eraf( wat zichtbaar is )
en de velgen zijn binnen 1 keer spuiten schoon zonder dat er een spons aan te pas komt dus ben er tot nu toe erg tevreden over weet natuurlijk niet hoe dat zich houd over een jaar maar dat zien we dan wel weer.

Ga na het afspuiten er eens met een witte mf doek overheen, dan zie je of het echt schoon is, ik betwijfel het

je moet de auto toch echt normaal wassen met shampoo om de vervuiling kwijt te raken.
dus eerst even afspuiten en dan met de hand wassen met de twee emmer methode voor de minste vorming van waskrassen (swirls)
alleen afspuiten in de wasbaox met warm water is niet voldoende al lijkt het nu wel zo
het is geen tovermiddeltje wat nu op de lak zit.

ik zou er trouwens pas iets aan gaan doen als je niet meer tevreden bent over het resultaat, een jaartje zal het wel uithouden, is anders zonde van het geld geweest.
pas als de druppelvorming niet meer is dan is het tijd voor 'stappen' ;)