Ik heb dit weekend mijn auto eens onder handen genomen maar dat is uiteindelijk toch minder goed gegaan dan ik had verwacht.
Ik heb de Meguiar's Professional So1o Foam Finishing Pads gebruikt met eerst de Meguiar cleaner polisher 83, daarna de Meguiar glazer 80 en als laatste de knalroze Smart Wax.
Alles opgebracht en verwerkt met de AEG EX150E, in oplopende snelheid. Maar helaas, het aantal swilrs was eigenlijk niet noemenswaardig afgenomen.
Ik heb een Aston Martin V8 Vantage, die 4 jaar geleden bij de dealer de showroom ingereden is en behoudens een maandelijkse wasbeurt niet buiten was geweest totdat ik hem een maandje geleden heb gekocht. Prachtig zwart metallic auto die schreeuwt om swirl-free gemaakt te worden.
Nu vermoed ik dat de lak best hard geworden is en ik gewoon een wat stevigere polijstpad zou moeten gebruiken om de swirls te verwijderen, daarna weer de glazer, dan 2 lagen sealant en als laatste 2 lagen was.
Dan zou het wel goed moeten gaan denk ik.
Maar could you help me out pls....
stap 0 is natuurlijk wassen en zo volgens de 2 emmer methode etc
stap 1: Meguiar cleaner polisher 83, met welke pad ?
stap 2: Meguiar glazer 80, maar ook hier weer, met welke pad doe ik dit het best
stap 3: Ik heb de Smartsealant als sealer. Dit was een fles van 20 euro. Is dit het beste of zijn er echt significante betere producten? En voor mijn droomauto is alleen het beste goed genoeg natuurlijk, dus mag het best een beetje meer kosten, laten we zeggen tot max 150 euro per fles/pot oid
stap 4: Ik heb de Smartwax als was. Ook hier weer een fles van 20 euro. Ik zit te denken aan die Monello Monello Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata, maar als iemand een betere suggestie heeft graag. Voor mij is met name de kwaliteit en duurzaamheid van de zgn "Wetlook" erg belangrijk.
Ik zou stap 3 en 4 steeds 2 x doen?
wat vinden jullie van deze aanpak?
Thnx
Peter
Ik heb de Meguiar's Professional So1o Foam Finishing Pads gebruikt met eerst de Meguiar cleaner polisher 83, daarna de Meguiar glazer 80 en als laatste de knalroze Smart Wax.
Alles opgebracht en verwerkt met de AEG EX150E, in oplopende snelheid. Maar helaas, het aantal swilrs was eigenlijk niet noemenswaardig afgenomen.
Ik heb een Aston Martin V8 Vantage, die 4 jaar geleden bij de dealer de showroom ingereden is en behoudens een maandelijkse wasbeurt niet buiten was geweest totdat ik hem een maandje geleden heb gekocht. Prachtig zwart metallic auto die schreeuwt om swirl-free gemaakt te worden.
Nu vermoed ik dat de lak best hard geworden is en ik gewoon een wat stevigere polijstpad zou moeten gebruiken om de swirls te verwijderen, daarna weer de glazer, dan 2 lagen sealant en als laatste 2 lagen was.
Dan zou het wel goed moeten gaan denk ik.
Maar could you help me out pls....
stap 0 is natuurlijk wassen en zo volgens de 2 emmer methode etc
stap 1: Meguiar cleaner polisher 83, met welke pad ?
stap 2: Meguiar glazer 80, maar ook hier weer, met welke pad doe ik dit het best
stap 3: Ik heb de Smartsealant als sealer. Dit was een fles van 20 euro. Is dit het beste of zijn er echt significante betere producten? En voor mijn droomauto is alleen het beste goed genoeg natuurlijk, dus mag het best een beetje meer kosten, laten we zeggen tot max 150 euro per fles/pot oid
stap 4: Ik heb de Smartwax als was. Ook hier weer een fles van 20 euro. Ik zit te denken aan die Monello Monello Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata, maar als iemand een betere suggestie heeft graag. Voor mij is met name de kwaliteit en duurzaamheid van de zgn "Wetlook" erg belangrijk.
Ik zou stap 3 en 4 steeds 2 x doen?
wat vinden jullie van deze aanpak?
Thnx
Peter