• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

testen op blanke lak

woytek

Detailing rookie
10 sep 2008
44
0
Dames en heren,

Ik was gister voor het eerst serieus bezig geweest met de DAP, zonder succes moet ik zeggen maar daar gaat het niet om op dit moment. De oranje en witte pads die ik heb gebruikt zijn rood verkleurd op het polijst oppervlak. Ik heb een rode auto die een tijd terug is overgespoten mét blanke lak. Nu ben ik dus aan het twijfelen of er wel blanke lak op zit, omdat de pads een beetje rood zijn!

Weet iemand of dit inderdaad betekend dat er geen blanke lak is aangebracht? En weet iemand een manier om te testen op blanke lak?
 
Simpel, en je geeft het antwoord al zelf, als je pads de kleur krijgen van de auto, dan zit er GEEN blanke laklaag (meer) op.
 
Dan ga ik morgen mn werkgever ook maar blij maken, want het dak van mijn rode Megane geeft ook af als de ziekte op witte doeken / pads :D

Gr. Arjan
 
Adrie,
in dit geval is de auto onlangs overgespoten (vernomen van Woytek), dus waarschijnlijk geen blanke lak aangebracht.

Woytek,
je hebt pm ;)
 
Ik was onlangs even bij de spuiter geweest, maar helaas was de spuiter zelf ziek en konden ze me dus niet veel vertellen. Wel was er een andere man toevallig bij en deze beweerde dat er soms kleur lak door de blanke lak heen word gemengd.

Heeft hier iemand wel eens van gehoord?
 
Ja dat kan zeker kloppen. Een kameraad van me heeft zijn auto laten spuiten in 1 kleurlaag welke daarna is bedekt met 3 lagen blanke lak. De 1e laag blanke lak werd gespoten in de verhouding 80-20 met de kleur, de 2e laag 90-10, en de laatste laag 100-0.
Mij werd verteld dat er zo extra diepte ontstond in de lak, en deze tussentijds werd geschuurd.
 
Dat aanmengen van blanke lak kan inderdaad, zo creeer je een soort candy achtig effect met meer diepte. Als dit ook bij jou zo is zou je nog steeds geen kleur op je pad moeten hebben want de laatste laag moet 100% pure blanke lak zijn. Ik ben vrij zeker dat je auto gewoon overgespoten is in een 2K unilak zonder blanke lak erover.
 
Enorm bedankt voor je heldere uitleg. Nu nog een volgende vraag: de auto is ongeveer driekwart jaar geleden gespoten. Is het goed mogelijk over deze rode uni laag nu nog een aantal lagen blanke lak te zetten?
 
Ja dan zou het goed gereinigd, ontvet en dan geschuurd moeten worden met p400/500 droog of p1000 nat. Dan zou de auto gespoten kunnen worden in 2 lagen blanke lak.