• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Testspot en bepalen van de werkwijze

Mikali

Detailing rookie
15 aug 2019
11
15
Het is me duidelijk dat het best is een testvlak te hanteren en zo licht mogelijk te proberen werken met de DA. Nu vroeg ik mij af, stel de motorkap heeft enkel wat licht swirls, die weg te krijgen zijn met een polish. Maar bv. de achterbumper heeft wat ergere krassen, kan je dan ook enkel lokaal daar waar nodig met een compound werken en erna met de polish erover? Of krijg je dan een oneven resultaat?
 
Welke grofheid je nodig hebt is afhankelijk van de hardheid van je lak en de mate van de defecten.

Een harde lak met "alleen maar" wat lichte swirls zal nog steeds een grove combi van pad + polijstmiddel nodig hebben. Je moet immers binnen aanzienlijke tijd toch wat van de harde lak af slijpen. ;)

Hoe grover je begint, hoe vaker je idealiter af moet schalen. Grof --> Middel --> Fijn om de optimale hoogglans te verkrijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Mikali
Als je lokaal grover werkt (pad en/of polijstmiddel) kun je dat (als je wat ervaring hebt) ook als eerste doen, en dan bij het afschalen gewoon de hele auto meepakken, hoef je wat minder te wisselen.