• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Grit Guard 2 x 4 Wash Method

jaap zei:
Ik heb juist het idee dat als je meerdere guards in de emmer doet er geen water meer over blijft om te spoelen, maar misschien doe ik het gewoon verkeerd?

Jaap
Yepz er blijft meer dan zat water over in de emmers. Ik maak zo wel een foto van de emmer waar de dubbele guard in zit.

@SuperTop, leuke toevoeging. Ik had zelf de gedachte dat de onderste guard gewoon functioneert zoals normaal, zodra daar het water met vervuiling omhoog komt zal kan de 2de guard een shot vormen waardoor de "wervel" breekt. Je wilt zeg maar voorkomen dat het water de kans krijgt om te wervelen en dus het vuil terug omhoog brengt in je spoelwater.

Edit foto toegevoegd, ik heb er een flesje BTBM 250ML naast gezet ter referentie. Het water in de spoelemmer blijft bij mij na het wassen tot zeker ergens aan de bovenkant van het dodo juice logo. Ik vul de emmer ook af tot aan de blauwe gamma seal rand.

IMG_2458.JPG
 
Als je weer te veel schotten hebt en dus te kleine kamers (in een enkele grit guard), lijkt me dat een wervel dan juist te weinig ruimte heeft om te kunnen breken. Zou de eerste beste wervel dan het vuil niet direct weer omhoog brengen?
 
Jammer dat ik geen inktpatronen heb hier
Je zou eigenlijk een emmer moeten vullen,onderin de emmer (onder de GG) de inktpatroon kapot maken en dan wild gaan roeren.
Dan zou je wel ongeveer de werveling moeten kunnen zien
 
Ik heb toch wat inkt gevonden thuis.
Het is niet echt mooi gefilmd maar volgens mij kun je zien dat de inkt minder snel boven de GG uitkomt met de schotten recht boven elkaar geplaatst.
Dat zou dus de betere oplossing moeten zijn.


Schotten recht boven elkaar (geluid vervangen door muziek ivm. er doorheen kwekkende dochter)
Schotten kruislings geplaatst
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inkt drijft natuurlijk wel meer dan zand en andere vuiligheid.

Maar wel is te zien dat de inkt sneller mengt met de GG's kruislings, dan recht boven elkaar.
 
Ik zie de discus nu pas. Het vuil blijft wel waarschijnlijk wel verder onderin de emmer , zodat de mitt minder in contact komt met het vuil. Maar mijn emmers zijn waarschijnlijk iets te klein daarvoor. Ik wil me zelf eerst overtuigen door het zelf te testen. Voordat ik van alles koop.:klap
 
Net een test gedaan met iets wat meer op zand / vervuiling lijkt 8d, ook met de grit guard waarbij de schotjes op elkaar staan.
 
Je zou de schotjes, van de zijkant gezien, moeten uitbreiden tot pijltjes die omhoog wijzen
Dus aan elke kant van een schotje een plaatje.
Dan kan het zand moeilijker naar boven omdat de opening kleiner is
Schuine dakje niet tot onderop en in de staande schotjes wellicht gaatjes
Dat weer omdat je wel stroming toe wilt staan, maar geen werveling naar boven
Overigens kan je dan weer met één GG toe :-"

Wie heeft tijd over ....
 
Net ook maar een filmpje gemaakt met 1 guard er in... dan zie je het verschil pas echt goed! Ben ze nu aan t uppen.