• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Grit Guard 2 x 4 Wash Method

Heb nu ook dubbele GG's, werkt echt fantastisch! Is de 30,- euro extra echt waard! Het vuil komt nagenoeg niet meer omhoog, net zoals in het filmpje.
 
Als je dubbele GG's gebruikt, heeft een GG in de emmer met shampoo dan eigenlijk nog veel nut?
 
Sorry ik denk dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd, wat natuurlijk heeft shampoo nut. Maar heeft het nut om een emmer met schoon water met dubbele gritguard te hebben en daarbij in de emmer met shampoo ook een gritguard?
 
Het lijkt me niet echt praktisch omdat de stapel met GG's dan te hoog wordt. Dan heb je op gegeven moment te weinig ruimte om de washmitt te spoelen (spoel water verbruik je immers ook).
 
3GG's was een grapje.

Ik gebruik nu de 7 euro emmers en ik haal de GG's er altijd uit na gebruik om achtergebleven vuil goed weg te kunnen spoelen. De GG's zitten nogal vast en dus lijkt me dit onhandig wanneer de GG's aan elkaar vast zitten getieript. Dus mijn vraag is of het tierippen noodzakelijk is, of dat het ook wel kan als de onderste GG vast zit en de bovenste GG los.
 
Als de bovenste GG niet vast zit zal ie gaan draaien in de emmer en vermindert dat dus het anti-wervel effect wat je wilde bereiken(denk ik)
 
Inderdaad is ook mijn ervaring Rogier, de bovenste guard gaat tollen in de emmer als ze niet aan elkaar vast zitten.
 
ik vind die hype echt wel een beetje onzin:

als ik een auto was dan spoel ik net zoals jullie elke keer mijn handschoen uit MAAR ...

ik wrijf er met mijn andere hand gelijk over om te "voelen" of er niks tussen zit (vuil dus :-b ) en ik kan me vergissen maar

toch denk ik dat je zelfs met 1 of 2 gg toch nog terug vuil in je washmitt "trekt" als je ze namelijk over de gg wrijft en NIET

controleert op het zicht en met je andere hand :-"

ik stel me dit voor :

ik kuis mijn (vuile) schoenen af aan een mat : zool= +- proper :ja

ik neem een proper paar schoenen en kuis deze terug af op die mat ; resultaat: er hangt nu toch iets aan van die andere schoenen

zeker!!(of niet ?)

mijn conclusie : die gg's hebben nut.....als je er je washmitt maar niet aan "afveegt" 8d
 
grandscenicman zei:
ik kan me vergissen maar

toch denk ik dat je zelfs met 1 of 2 gg toch nog terug vuil in je washmitt "trekt" als je ze namelijk over de gg wrijft en NIET

controleert op het zicht en met je andere hand :-"
Je vergist je inderdaad.

De basis is altijd controleren na het uitspoelen van je mitt of er nog zichtbaar vuil achter gebleven is tussen de vezels. Blijkbaar ga jij er vanuit dat iedereen z'n mitt niet checkt. Hetzelfde geldt ook voor je doeken....:-"

Noem het een hype... ik noem het opzoek naar perfectie :heart_eyes:
 
Ik neem aan dat die deurmat van jou niet onder water ligt Danny???
En de gg zelf neemt geen vuil op dus de vergelijking met een deurmat waar je je schoenen aan afveegt is wel een béétje vreemd ;)
 
De GG's werken ideaal met een spons. Gister de Monello Sponge gebruikt en doordat hij stevig is gaat hij makkelijker over de GG dan een mitt.

Heb de dubbele GG's nog niet besteld, misschien volgende keer. Ik moet aan de bovenste GG trekken om de onderste los te krijgen, op zich hoeft dat geen probleem te zijn met 4 tierips (i.v.m. 7-euro-emmer). Heb wel het idee dat er vuil vast blijft zitten tussen de tierips.
 
Na gebruik van de emmers, spoel ik de emmers altijd af van binnen en buiten.

Zodra je de emmers leeg kiept met het rest water dan blijft er door de ring van de gamma seal afdichting ook nog vuil in de emmer. Daarom spoel ik ze altijd om, dat zelfde ook met de grit guard. Tot nu toe