• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

The Volvoboy aan de DAP - voorproefje

Koen, als je vader de resultaten ziet dan zal hij gaandeweg wel meer vertrouwen in je kunsten krijgen.
Begrijpelijk dat je pa voorzichtig is, en jij wilt natuurlijk ook verder met het ontwikkelen van je technieken. Laat hem goed zien hoe je aanpak is en dat je geen rare fratsen uithaalt op zijn mooie Volvo, langzamerhand zul jij het vertrouwen winnen en verder kunnen gaan.

In het verleden was ik ook weleens bang om BlackPassatJunior zijn gang te laten gaan, nu ik zijn aanpak ken weet ik dat hij als het erop aan komt nog voorzichtiger is dan ik.
 
Koen, goed bezig! Mooie resultaten al bereikt, zeker voor een eerste keer! Dat zal je vader ook niet ontgaan natuurlijk. Duurt vast niet lang voordat ie je lekker je gang laat gaan! Keep up the good work :)^
 
Net even geoefend op de Saab van een mede Volvo Forummer (AIP). Moet zeggen dat het erg mooi geworden is (en ik mag 'm helemaal afmaken :grinning: )

Eerst gewassen, toen gekleid, daarna gepolijst met Monello Inizio Forza op de gele pad, daarna gefinisht met Monello Finale op de lichtgroene pad. Daarna een laagje Meguiars Deep Crystal Step 2 Polish op de zwarte pad en tot slot 2 laagjes Meguiars Gold Class Wax aangebracht met de zwarte pad.

Kleien:

Halve motorkap:
img6133800x600.jpg


Onder de deurstrip:
img6134800x600.jpg


Achterbumper:
img6135800x600.jpg


Toen de krassen. Er heeft een keertje een fietser op de motorkap gelegen, die wat krassen heeft veroorzaakt :eek: ... :grinning:

De schade:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img6137800x600.jpg


img6140800x600.jpg


img6142800x600.jpg


img6143800x600.jpg


img6144800x600.jpg


img6146800x600.jpg


Resultaat na de eerste hit:

img6139800x600.jpg


Toen nog een hit gedaan. Geen foto's daarna gemaakt, maar wel van hoe die dr nu bij staat:

img6147800x600.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img6150800x600.jpg


img6151800x600.jpg


img6152800x600.jpg


Alle krassen en beschadigingen eruitgekregen, behalve 1 krasje. Zeer tevreden dus :) (en Arjan volgens mij ook :grinning: )
 
Ziet er super uit! :)^

Vond je die deep crystal polish wel lekker werken met de machine?
Is eigenlijk alleen geschikt voor met de hand en toen ik het een keer machineel probeerde ging het aankoeken en kreeg ik het er vrij moeilijk weer vanaf (was toen wel warm en droog weer moet ik zeggen)
 
Soepergrover zei:
Van Inizio op geel naar Finale op lichtgroen is best een aardig grote stap :|
maar ja, als het werkt dan werkt het. Goed bezig zo.
Klopt, is ook een grote stap. Maar alle krassen waren er al uit (Inizio heeft een goede finish) en het resultaat is verbluffend zoals je ziet :)
 
RogierV12 zei:
Ziet er super uit! :)^

Vond je die deep crystal polish wel lekker werken met de machine?
Is eigenlijk alleen geschikt voor met de hand en toen ik het een keer machineel probeerde ging het aankoeken en kreeg ik het er vrij moeilijk weer vanaf (was toen wel warm en droog weer moet ik zeggen)

Zeker! Had 'm iets de dik aangebracht, maar de zon scheen nauwelijks. Liet zich prima afnemen (veeeel beter dan de polijstmiddelen)
 
Ziet er goed uit Koen, mooi resultaat! Houd er wel rekening mee dat Inizio micro fijne polijstkrasjes achterlaat op de meeste lakken. Even Mezzo op wit en dan Finale op licht groen! Maar het resultaat mag er wezen :)^
 
Vandaag weer een stukje aan de Saab gedaan. Dit keer was het linkervoorscherm en de linkerdeur, boven de strip, aan de beurt. Niet helemaal swirl-vrij gekregen, want ik had een kleine tegenvaller. M'n witte pad vloog plotseling uit elkaar (!) :eek: Vandaar dat er nog wat swirls op de deur zitten... :confused:

Voor:
img6155800x600.jpg


Motorkap (vegen zijn van een vochtige doek):
img6156800x600.jpg


Beading na het polijsten, polishen en waxen:
img6158600x800.jpg


img6159800x600.jpg


img6160800x600.jpg


img6161800x600.jpg


Paar plaatjes in de zon:

img6162800x600.jpg


img6163800x600.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img6165800x600.jpg


img6166800x600.jpg


img6167600x800.jpg


img6168800x600.jpg


Zal nog ff een foto maken van de pad.
 
Ik weet het niet. Spoel de pads altijd uit. Hij draaide ook al niet zo lekker (iets te veel druk en hij roteerde al niet meer). Verder werd de pad 2 cm breder dan het klitteband als je niet genoeg druk gaf... Zal waarschijnlijk een maandagmorgen pad zijn geweest ofzo? Zat inderdaad Mezzo op...
 
Hallo,
Leuke resultaten heb je al geboekt!!
Is mooi om te lezen en kijken hoe de auto('s),,netter,, wordt.
Als het weer en de plaats voor mijn deur meevalt,ga ik morgen ook voor het eerst aan de slag met mijn dap900(en selfmade-padwasher:-b )
Ook ik heb geen garage en moet rekenen op een vrije plaats op straat(is wel een vrij rustige straat,gelukkig)
Zelf heb ik enkel de mezzo en finale ,maar het is niet de bedoeling dat ik heel de wagen swirlvrij ga krijgen ,daar is de tijd te kort voor en de eigenaar wil gewoon dat de wagen er ,,strak,, bijstaat en zit er niks mee in dat er nog het 1 en ander te zien is.Ik heb zelfs een grote vlek gezien op de motorkap(vogelshit) en dan weet ik al genoeg hoe die wordt onderhouden(is eigenlijk aan herspuiten toe ,maar mag mijn dap rustig ,,testen,, op de auto :auw .
Succes nog met het verdere ,,dappen,,

Groeten Danny
 
mooie resultaten!!!

een collega van me had ook problemen met een pad....
bleek het klitteband niet goed te zijn gehecht op de pad zelf..

even contact opnemen met Tim. er waren pads met productie fouten, wellicht die van jou ook.
 
Weer even een update :)

Zondag even bezig geweest met de DAP op de Volvo. Had 'm zaterdag al gewassen, zondag de neus gepolijst.

Wat heb ik gedaan?

- Wassen met DJ BTBM
- De delen die gepolijst zouden worden gekleid met Megs Quik Clay Kit
- 2 hits Monello Inizio op oranje
- 2 hits Monello Finale op groen
- PB Black Hole op zwart
- PB EX-P op zwart
- PB Natty's paste wax red met de hand

De reden dat ik de stap wit/mezzo overgeslagen heb is dat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen van Carclean na 3 maanden... :s

Maar goed, hier de na-foto'tjes:


img6446640x480.jpg


img6447640x480.jpg


img6448640x480.jpg


img6453hh.jpg


img6454g.jpg


En nog een filmpje:

 
Haha, dankje :p Gele pad is trouwens ook stuk... Klittenband is zo slecht geworden dat hij niet meer blijft kleven, en tijdens het ronddraaien van de machine afdraait...
 
Zeer net resultaat!
echt leuk te horen dat jij zo bezig bent! :cool:

Wat was je vraag over mezzo/wit dan?

dat van dat klitteband komt waarschijnlijk omdat je te hard drukt!
je hoeft namelijk bijna niet te drukken, het gewicht van de machine is voldoende ;)
 
The Volvoboy zei:
De reden dat ik de stap wit/mezzo overgeslagen heb is dat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen van Carclean.com na 3 maanden... :s

Heb je een email gestuurd? Misschien is het antwoord in je spam box terecht gekomen en na een x aantal dagen automatisch verwijderd....

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet zouden terug reageren. Als ik een mail stuur, krijg ik meestal de zelfde dag nog antwoord.

Heb een keer om 17:47 uur een mail gestuurd, om 20:06 uur dezelfde avond reactie :p

En trouwens, een beller is sneller ;)
 
Bartezzz zei:
Zeer net resultaat!
echt leuk te horen dat jij zo bezig bent! :cool:

Wat was je vraag over mezzo/wit dan?

dat van dat klitteband komt waarschijnlijk omdat je te hard drukt!
je hoeft namelijk bijna niet te drukken, het gewicht van de machine is voldoende ;)

Heb in het begin inderdaad iets te hard gedrukt (alleen het stukje oefenen). Daarna heb ik maar heel zacht gedrukt. Merk ook dat de pads een soort 'omklappen' als ik weinig druk geef...