Goedavond poetsers,
Vandaag een leuke setje kunnen bemachtigen 2dehands. Zijn niet de spullen die ik perse zou kiezen maar voor een leuke prijs toch het een en ander in huis gehaald.
Gyeon silk dryer
Gyeon bald doekjes
Gyeon polish doekjes
Gyeon soft doekjes
Gyeon waffle doek
Gyeon iron remover
Gyeon tyre
Gyeon glass
Gyeon wetcoat
Gyeon compound polish en primer
PB Spray and wipe weinig over maar kon ik wel lekker testen.
Autofinesse trim dressing
DJ BTBM shampoo
Monello ibrada wax limited edition nr54
Blaster sidekick
Monello tas
Sommige producten op de helft en andere toch aardig vol. De pistache geurende wax is zgan.
Dus ik vandaag testen op mijn oudere mercedes c220 zilvergrijs van 2007. Alles ging toch echt ok. Lekker de velgen schoongemaakt met ironremover en met compound de zwarte strepen eruit gepoetst met de hand.
Daarna met 2bucket methode van meguiars de auto gewassen. Eerst even het meeste water weggeblazen met de Blaster daarna gedroogd met de silk dryer en PB spray en wipe. Werkt grandioos.
Gyeon tyre op de banden. Wat een smurrie is dat spul zeg. Kunstof en rubbers met autofinesse trim dressing. De ruiten met
Gyeon glass. En de auto is weer helemaal fris. Ik heb er geen wax op gesmeerd aangezien ik nog een pad nodig heb.
Wat ik ervan vond?
DJ BTBM shampoo is super glad en haalt veel vuil weg. Zeer tevreden ermee.
De Blaster is ook een super ding. Meeste water van liggende delen gimg toch prima weg. Ik weet dat de Blaster meer voor kieren en deurgrepen enzo zijn maar zo werkt het ook prima.
De silk dryer icm met PB spray en wipe is gewoon perfect.
Gyeon tyre ja wat moet ik daarvan vinden. De banden krijgen hun natuurlijke kleur terug. De sprayfles lekte een beetje dus dat werkte niet echt ideaal. Ik heb een beetje op een spons gespoten en wrijven op de banden. Is dit zo goed?
Autofinesse trim dressing vond ik ook wel zn ding doen maar na een tijdje zag ik toch strepen op de kunstof. Doe ik wat verkeerd?
En de
Gyeon glass maakt de ruiten gewoon schoon. Samen met de
Gyeon waffel doek.
Gyeon wetcoat heb ik niet uit geprobeerd. Het zit in een flacon van 4 liter als ik me niet vergis, en heb geen sprayflesje dus andere keer uitproberen. Graag wil ik wel weten hoe dit spul werkt en waar en wanneer kan ik het allemaal voor gebruiken.
Al met al een geslaagde dag aangezien ik toch leerende ben. Ik heb vandaag lekker kunnen uitproberen op mijn oudere auto. En de volgende keer pak ik de zwarte Touran uit de kast.
Een vriend van me reed langs en wou natuurlijk meteen zijn auto laten wassen. Het bekende cliche verhaal. Ik heb sowieso aangeboden om zijn auto aan te pakken. Maar eerst even wat testen en oefenen op mijn eigen autos. Hij heeft een prachtige Mercedes c220 van 2015 dus eerst even ervaring opdoen.
Nu nog wat spullen bij CC kopen en ik denk dat ik wel tevreden zal zijn met een begin collectietje.