• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd om wat tips te vragen met nul ervaring.

Goedeavond poetsers,

Vandaag maar de rest afgemaakt. Zo zeg wat een werk maar het was ook gewoon leuk.
Wat heb ik gedaan:
- Met gele handpad van Monello en Gyeon compound de ergste plekken gpolijst met de hand en daarna ook gefinsht met Polish soms ook met Primer om uit te testen. Eigenlijk de hele auto gedaan (behalve dak) en bij de aandachtplekken langer gebleven. In de handleiding staat dat Gyeon machinaal bewerkt moet worden maar met de hand ging de marring er gewoon uit en de hele lichte krassen alhoewel ik wel van bewust ben dat de olieen de krassen ook kunnen vullen.
- Daarna heb ik PB Black hole aangebracht. Ging best makkelijk erop smeren uitwrijven en wegpoetsen met doek.
- Wax van Monello erop. Hele auto in de wax gezet. Ik merkte dat ik in het begin toch wat meer gebruikte dan nodig is maar naarmate ik verder ging begreep ik dat er maar heel weinig nodig is. Ik heb het pas weggepoetst na een swipe test en toen stond de hele auto al in de wax.
-Gyeon tire aangebracht.
-Autofinesse op de kunstof aangebracht.
-Gyeon glass gebruikt voor de ramen. Ik merkte dat de klakvlekken op de ramen niet weg wouden dus maar een beetje primer gebruikt en daarna weer afgenomen met Gyeon glass. Werkte prima.

Al met al een geslaagde dag vind ik voor eerste keer auto op de juiste manier proper maken. Fotos zijn wederom slecht maar het zegt toch wat.
 

Bijlagen

  • 20210307_181802.jpg
    20210307_181802.jpg
    139,6 KB · Weergaven: 82
  • 20210307_181809.jpg
    20210307_181809.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 87
  • 20210307_181704.jpg
    20210307_181704.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 89
  • 20210307_183851.jpg
    20210307_183851.jpg
    113,8 KB · Weergaven: 77
  • 20210307_181714.jpg
    20210307_181714.jpg
    120 KB · Weergaven: 77
  • 20210307_181727.jpg
    20210307_181727.jpg
    155,2 KB · Weergaven: 77
  • 20210307_165801.jpg
    20210307_165801.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 77
  • 20210307_182951.jpg
    20210307_182951.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 80
  • 20210307_181648.jpg
    20210307_181648.jpg
    188,7 KB · Weergaven: 84
Dak en panormadak ben ik niet aan toe gekomen dus een andere keer afmaken. Verder moet ik ook de dorpels binnen polijsten glaze en waxen. Oh ja de achterkant is nog steeds niet gestofzuigd. Met andere woorden aan 2 dagen had ik gewoon niet genoeg (12 uurtjes ongeveer).
 
Goedeavond poetsers,

Ik heb van een forumlid een aantal producten overgenomen en nu heb ik een aantal vragen.
- Ik lees dat Apc verdund moet worden. Nou lees ik verschillende meningen hoe je deze moet vermengen. Ik heb wowos apc hoe verleng je deze?

-Kan je PB ex p sealant na PB black hole aanbrengen? En verwachten dat deze dus de komende tijd beschermd is?

-Meguiars Glass Cleaner Concentrate welke verhouding gebruik je hier?

Alvast bedankt!
 
- Heb je een sprayfles met Wowo's of een grootverpakking? Ik meen te herinneren dat de 500ml-sprayfles een RTU is (Ready to Use) en de grotere verpakking zijn concentraten.

- Persoonlijk zou een niet een sealant over een glaze heen smeren. (Sealant wil op een zo schoon mogelijk oppervlak om goed te kunnen hechten) Maar, dit werd enkele jaren terug nog veel gedaan en dus zal het goed zijn afgelopen. De combi van glaze -> sealant -> wax / Black Hole of White Diamond -> EX-P -> Natty's.

- Volgens de webshop verdun je de Meg's Class Cleaner Concentrate 1:10.
 
Ik heb de grootverpakking van 5 liter van wowos.
Hoe kan de PB sealant het best gebruiken dan zonder dat ik een wax gebruik.
 
- Ik ken de Wowo's APC niet uit eigen ervaring, maar Google vertelde me;
  • HIGHLY DILUTABLE: Easily Dilutes To Fit Your Needs From 20:1, 10:1, or 1:1 Depending Upon Use/Application
- Je hoeft de EX-P niet af te toppen met wax. ;) Het kan wel, maar hoeft niet.
 
Ik ken de wowo ook niet. Maar bij bh bvb heb ik steeds verschillende sterktes staan. 1 x 1,5 liter 1.10
1 x 1,5 liter op 1.5
En standaard een drukpomp van 5 liter met 1.20
Zo heb ik voor elke vervuiling wel iets klaar staan ;)
 
Ok dank je wel heren. Ik denk dat ik 1:20 ga gebruiken voor interieur. 1:5 voor motorruimte en banden. 1:10 voor de rest.
Dus de PB sealant zonder PB black hole. En krijg je er dan ook een glans ervan?
Verder nog 1 vraag hoelang zijn producten van Poorboys houdbaar?
Alvast bedankt!
 
@Anmobiel ,glans verkrijg je door te decontaminatie stappen en polijsten, het beschermen van de lak kan wel extra glans geven maar dat is marginaal.
Spullen van Poorboys zijn vrij lang houdbaar afhankelijk van het product ,niet onder 0 laten komen en regelmatig ff de fles schudden en ze gaar jaren lang mee.
 
Als je Non-Ferro op de lak wilt gebruiken, dan doe je dat na de handwas. Op deze manier kan het product meteen inwerken op de ijzerdeeltjes en kan je het veilig(er) verdelen met bijv. een washandschoen. Even laten werken en opnieuw verdelen met een vochtige washandschoen. Het zal nu meer gaan schuimen en dit laat je opnieuw even werken. Vervolgens afspoelen/afspuiten en eventueel opnieuw wassen.
(Om de paar maanden is voldoende, mits je naast een spoorlijn o.i.d woont. Persoonlijk doe ik het wanneer ik de lak ''hard ga aanraken'' en dat is dus bijv. wanneer ik opnieuw ga waxen o.i.d)

Kan je hier dezelfde wash mitt voor gebruiken waarmee je de auto hebt gewassen of is dit niet verstandig?
 
Ik lees in dit draadje over Geyon wetcoat gebruik op de velgen. Maar mag dat dan op de remmen komen? (Schijven en klauwen).
En afspuiten van wetcoat moet bij voorkeur met HD. Alleen heb ik altijd “geleerd” om daarmee nooit rechtstreeks op de remmen te spuiten.
dussss.... beetje confused.
 
Goedenacht poetsers,

Even een kort vraagje... is het mogelijk om met Monello-Finale een zwart of rood pad te gebruiken? Ik wil morgen een auto wassen, (kleien), Finale op rood of zwart, Black hole en Collinite 845 erop zetten.
 
Mogelijk is het wel, maar een zwarte/rode pad is eigenlijk bedoeld voor waxen/glazen. Deze pads zijn namelijk erg zacht en missen de stevigheid (cuttingfactor) om voldoende op polijstkorrels te drukken.

Het wordt wel eens gedaan als de lak enorm zacht en/of gevoelig is.