• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tim's Audi A3 Sportback S-Line MY2012

Tim!

Detailing rookie
10 apr 2012
373
0
Hallo Luitjes,

Ik mag dan eindelijk mijn eigen project aanmaken, en wat voor een. Ik ben er supertrots op, een droom die voor mij uit komt, ik heb afgelopen weekend mijn eerste auto gekocht.

Audi A3 Sportback S-Line MY2012

De afgelopen jaren enkel leaseauto's gereden en mijn huidige mag ik over 2 maanden inleveren. Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik wederom een leaseauto zou kiezen. Echter zijn er mede door de crisis bij ons wat regeltjes veranderd waardoor het leasen een heel stuk duurder is geworden en ik hierdoor voor een schappelijk bedrag niet kon vinden wat ik graag zou willen rijden.

Uiteindelijk toch besloten zelf een jonge 2e hands te kopen. In eerste instantie op zoek naar een Audi A3 S-line, een BMW 1serie M-line of een VW Golf 6 R-line. Audi en BMW werd toch al snel behoorlijk kostbaar, dus ik was gefocust op de Golf. Per toeval stuitte ik op deze A3 en toen kreeg ik een waas voor mijn ogen en ging alles in sneltreinvaart..... (het einde van het verhaal zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn ,^^ )

Hieronder alvast wat foto's. De foto's zijn nu nog even van telefoonkwaliteit, maar dat is maar goed ook, anders zouden je de tranen in de ogen springen hoe de lak en het interieur erbij staan... Hoewel er pas 16.000 km op de teller staat, heeft de vorige eigenaar niet echt zijn best gedaan om zelf een emmertje water over de auto te gooien of eens met een stofzuiger/doekje door het interieur te gaan...

Er staat dus nog wat op het programma bij mij, magoed, ik verheug me er op om er mee aan de slag te gaan en het eindresultaat te bewonderen!

20130427181726.jpg


20130427181654.jpg


20130427181819.jpg


20130427175852.jpg


20130427175904.jpg


Nogmaals, ik heb nog 2 maanden mijn huidige leaseauto dus ik heb alle tijd om op mijn gemak de Audi in tip-top shape te krijgen. Ik houd jullie op de hoogte van de vordering.
 
Mooie keuze!!! ( en nu kan je hem helemaal vertroetelen nu die helemaal van jou is i.p.v. lease :) )
 
Mooie auto hoor! Veel plezier ermee. Enne.. We verwachten wel een uitgebreide show-off van het resultaat.
 
Mooie bak, een A3 SB blijft mooi (maar ja, objectief ben ik niet als mede A3 SB bezitter ;) ).

Wat zijn dat voor een rare vegen (zie foto van velg) in de lak van de velg?

Veel (poets)plezier met je A3!
 
Het is inderdaad een 1.6 TDI. Gezien de bijna 40.000 km die ik er per jaar mee zal rijden was ik wel op zoek naar een beetje zuinige.

Showoff gaat er zeker komen :ja

Die rare vegen op de velg is vuil. Remstof/vuil i.c.m. regen. Ik wil de velgen er af halen zodat ik ze eens goed kan vertroetelen.
 
1.6 tdi zou zuinig moeten/kunnen zijn.. Ik haal zonder mijn best te doen 1 op 17 met mijn 2.0 TDI (140pk) Dat moet je met deze dus ook wel gaan halen.

Je gaat wel 1 ding missen tov van je fiesta. Stuurgevoel en wegligging van zo'n lichte fiesta is echt super. Heerlijk sturende auto. De a3 is wel redelijk stug maar mist de communicatie.
Daar kun je echt merken dat FORD goede onderstellen maakt.

Veel plezier met je A3
 
Tim prachtbak! :cool: Er is een ding dat ik zou veranderen, en dat is een rns-e plaatsen ipv de radio die je nu hebt oogt veel chiquer en meer functionaliteit.:D
 
You've read my mind ...

Ik had een heel verlanglijstje wat mijn nieuwe auto in de ideale situatie zou moeten hebben.... Hierop stond ook navigatie. Ik ben al in onderhandeling met een partij over levering/montage ,^^ .

2e wat ik eigenlijk wel gaaf vind is getinte ramen vanaf de b-stijl... ik ben nog even aan het twijfelen of ik dit laat doen.
 
afhankelijk waar je woont is een RNS-e handig idd

anders sta je heel vaak bij de garage met een leeg dashboard en een kapotte ruit

dus denk er goed over na.

Montage is een eitje zeker omdat je al dubbeldin hebt. Daarom worden ze ook zo veel gejat..... ]-0


Raampjes tinten is wel mooi inderdaad. Tevens S3 grill met S line logo is ook mooi.

Mistlamp covers met chrome randje staat ook wel mooi en is ook makkelijk te doen
 
jjonkie;325912 zei:
afhankelijk waar je woont is een RNS-e handig idd

anders sta je heel vaak bij de garage met een leeg dashboard en een kapotte ruit

dus denk er goed over na.

Montage is een eitje zeker omdat je al dubbeldin hebt. Daarom worden ze ook zo veel gejat..... ]-0


Raampjes tinten is wel mooi inderdaad. Tevens S3 grill met S line logo is ook mooi.

Mistlamp covers met chrome randje staat ook wel mooi en is ook makkelijk te doen


Ik zelf heb de rns510 ook heel aantrekkelijk bij dieven, in de passat heb je het er binnen paar sec eruit, ik haal hem er elke avond uit ja klinkt niet ideaal maar liever eruithalen dan een rns lock of de radio compleet kwijt te zijn, en ik woon in een dorp dus het is hier rustiger dan in midden nl of andere grote steden.

@tim ik weet nog een bedrijf waar ze rns-e verkopen eerlijk en wel voor mooie prijzen.
 
Prachtige kar Tim, proficiat!
Ik wens je heel veel veilige kilometers, en fijne detailuurtjes.

Tja de RNS discussie. Inderdaad véél te diefstalgevoelig (daar kan ik inmiddels over meepraten) maar wel een fantastisch systeem.
 
jjonkie;325912 zei:
afhankelijk waar je woont is een RNS-e handig idd

anders sta je heel vaak bij de garage met een leeg dashboard en een kapotte ruit

dus denk er goed over na.

RNS-E worden inderdaad regelmatig uit auto's gestolen, zo ook bij mij in de regio.
Gelukkig is die van mij er nog nooit eruit gehaald.
Mij auto is wel uitgerust met een alarm, maar dat schrikt ook niet echt af.
Heb daarom recent, preventief een NAVI-lock laten monteren.

Ik hoop dat de combinatie alarm en NAVI-lock genoeg afschrikt, zodat ze niet zo makkelijk (snel) de RNS eruit kunnen halen.
 
Wat betreft navi in de A3. Ik zou het zelf niet aandurven om een RNS systeem te monteren. Het gaat een keer fout... en dat zou ik er niet voor over hebben. Ik heb wel eens een dedicated A3 aftermarket systeem gezien. Leek net een originele navigatie, de knoppen leken Audi OEM en de pasvorm was prima. Ik meen dat het een ZENEC systeem was. Zag er prima uit, had meer functies (voor zover ik er veel van weet). Wellicht interessant?