• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips ivm handmatig polijsten

Vandaag was het te regenachtig om mijn werk verder te zetten ]-0

Moet dus nog wachten tot volgend weekend:'(

Vandaag was er duidelijke beading alsook nog steeds hopen glans op de wagen. Er kwam zelfs bezoek die de wagen nog nooit hadden gezien en ze vroegen of ik hem nieuw had gekocht. Das altijd leuk om te horen na al dat harde werk ! (btw: de wagen is net 5 jaar oud)

Mijn lubricant voor het kleien was Meg's Quick detailer en daar zit dacht ik toch ook iets van wax/polymeren of waxboosters in.
Kan ik dan concluderen dat er dan toch "iets" van bescherming op mijn wagen ligt? Of is het gewoon wat gloss van het product waardoor dit zo lijkt?

Bescherming is wel belangrijk want op mijn werk liggen er megabergen met zand en leem langs de parking, de vrachtwagens die dat spul komen lossen rijden ook de hele dag af en aan.
Na 1 dag werken ligt er dus al een laagje zand over de wagen.

Met dat allemaal in het achterhoofd, kan ik de wagen volgend weekend gewoon wassen en dan beginnen met polijsten?
Of moet ik hem eerst weer gaan kleien...

Als je geen tijd genoeg hebt om de auto ineens te doen kun je ook in stappen werken, doe dit ook regelmatig als er te weinig tijd is. Vb motorkap kleien, eventueel polijsten en dan waxen, zo paneel per paneel. Duurt soms een maand bij mij eer ik rond ben :-b

Nog een paar foto's van de beading deze morgen

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Kan btw iemand nog even helpen met mijn vraag of ik volgend weekend gewoon kan wassen en dan beginnen polijsten? Of is het toch echt aangeraden mijn klei weer boven te halen

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de auto al gekleid is hoef je niet nog een keer te kleien ;)
Als er wax op het te behandelen deel zit is het aan te raden om te zorgen dat lak schoon is eer je begint met polijsten.:-)^

Enige wat erop is geweest is Meg's Quick detailer als glijmiddel voor het kleien.

Maar ik zal voor de zekerheid wel ff gebruik maken van de straffe zeep van de wasbox om er zeker van te zijn dat alles goed word afgebroken.
:lol

Nu nog hopen dat het weer meezit volgend weekend !

Vandaag wagen + velgen gewassen, iron-x gebruikt op lak en velgen, afgedroogd, mijn ruiten behandeld met rain-x en TOEN BEGON HET TE REGENEN
]-0 :'(

Dit is al het 2e weekend op rij dat mijn plannen niet doorgaan door regen.

Dus ik heb em maar snel in de garage gereden...
Als em binnen staat heb ik langs beide zijden minder dan een halve meter om door te lopen maar dat boeide me dus helemaal niks!

Deze keer geef ik niet op ! Alle plekken waar ik aan kan zoals motorkap, stuk van het dak dak, achterklep en voorste spatborden doe ik lekker binnen. En de rest zal (hopelijk) voor morgen zijn...

Wees niet bang voor een DAP, hij zal niet bijten en je hebt er alleen maar profijt van. ;)

Stofke doet trouwens een goede opmerking; indien je weinig tijd hebt, werk dan paneel voor paneel af van boven naar onder.
Op die manier heb je dan iig geen delen die zonder bescherming staan.

Ik doe het zelf ook regelmatig als ik tijdgebrek heb, begin dan bij het dak, daarna de motorkap etc. en doe dan in één of twee weken de hele auto.
Eventueel was ik hem dan op de laatste dag dat ik bezig ben en geef vervolgens alles een tweede waslaag.

Miljaar ik voel het ! Even een kleine rookpauze inlassen... :-"

Mijn lak is denk ik medium hard. Want ik kan correcties aanbrengen, ook al zijn ze maar klein.
Ben begonnen met de Meg's soft foam applicator pad maar dan moest ik elke plek 3-4 maal doen voor iets of wat resultaat.
Ik ben bijna een uur bezig geweest met alleen maar die lijst tussen het dak en de deur aan 1 zijde! :schaam

Toen overgeschakeld naar de witte Monello ccs euro handpad en dat ging al beter maar toch heb ik die snel ingewisseld voor een oranje Monello ccs euro handpad.
Heel lichte (was)krasjes krijg ik eruit en de iets diepere kan ik minder zichtbaar maken. Maar voor echte krassen heb je geen klote aan al dat handwerk...

Inderdaad Frans, alles wat ik afkrijg doe ik vanavond nog wax op, dan ben ik daar alvast vanaf.

Het staat vast ! Volgende maand komt er een DAP !!:-b