• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips mbt Meguiars 5-stappenplan, wil vandaag beginnen

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Ik ga vandaag mn auto het 5 stappen plan geven.
Nu heb ik een vraag over de volgorde, want ik sommige dingen ga ik voor t eerst machinaal doen (D/A poetsmachine).

Na het kleien heb ik in mn krat staan:

Meguiars Step 1 paint cleaner
Meguiars M7
Chemical Guys CGC-2
Meguiars NXT 2.0 wax

evt Meguiars Ultimate Quick Detailer

Tevens heb ik 2 machinale poetspads (waren standaard meegeleverd), nl. een zwarte en een witte.
Wat moet ik handmatig verwerken en wat gaan we machinaal doen en met welke pad?

Hopelijk leest en antwoord iemand voor 11.00 want dan wil ik beginnen :p
 
Nijssen zei:
Ik ga vandaag mn auto het 5 stappen plan geven.
Nu heb ik een vraag over de volgorde, want ik sommige dingen ga ik voor t eerst machinaal doen (D/A poetsmachine).

Na het kleien heb ik in mn krat staan:

Meguiars Step 1 paint cleaner
Meguiars M7
Chemical Guys CGC-2
Meguiars NXT 2.0 wax

evt Meguiars Ultimate Quick Detailer

Tevens heb ik 2 machinale poetspads (waren standaard meegeleverd), nl. een zwarte en een witte.
Wat moet ik handmatig verwerken en wat gaan we machinaal doen en met welke pad?

Hopelijk leest en antwoord iemand voor 11.00 want dan wil ik beginnen :p

Ik neem aan dat het een DA machine is.

Meguiars Step 1 paint cleaner WITTE PAD (pad tussentijds paar keer schoonmaken)
Meguiars M7 ZWARTE PAD
Rest met de hand.
 
Ik had verwacht dat ik sowieso de Chemical Guys machinaal zou moeten doen eigenlijk.
Vanwaar die, voor mij opvallende, keuze?
 
Nijssen zei:
Ik had verwacht dat ik sowieso de Chemical Guys machinaal zou moeten doen eigenlijk.
Vanwaar die, voor mij opvallende, keuze?
Sorry, even wat snel overheen gelezen.

Ik neem aan dat het een DA machine is.

Chemical Guys CGC-2 WITTE PAD (pad tussentijds paar keer schoonmaken) Als je lak krasvrij is zou je deze niet hoeven gebruiken
Meguiars Step 1 paint cleaner WITTE PAD (pad tussentijds paar keer schoonmaken) Maar heb je niet nodig als je CGC-2 al hebt gebruikt
Meguiars M7 ZWARTE PAD
Rest met de hand.
 
Voor de rest de CGC-2 is een medium duty compound. Even opgezocht want ik herkende de afkorting niet.
 
DAF-44 zei:
Sorry, even wat snel overheen gelezen.

Ik neem aan dat het een DA machine is.

Chemical Guys CGC-2 WITTE PAD (pad tussentijds paar keer schoonmaken) Als je lak krasvrij is zou je deze niet hoeven gebruiken
Meguiars Step 1 paint cleaner WITTE PAD (pad tussentijds paar keer schoonmaken) Maar heb je niet nodig als je CGC-2 al hebt gebruikt
Meguiars M7 ZWARTE PAD
Rest met de hand.

Kijk, dal sluit meer aan bij mn vermoedens. Tis idd een DA'tje.
 
Nijssen zei:
Kijk, dal sluit meer aan bij mn vermoedens. Tis idd een DA'tje.
Let er op dat je de pads niet teveel laat verzadigen, de cuttingfactor (en dus zijn werking) wordt minder. Bovendien wordt de levensduur van een geheel verzadigde pad bekort. Ik heb zelf 3 pads van elk type. Dan kun je lekker doorwerken.
 
Bedankt voor de tip. Oa kwestie van niet teveel product gebruiken lijkt me.
Hoe het beste tussendoor schoon te maken?
 
Nijssen zei:
Bedankt voor de tip. Oa kwestie van niet teveel product gebruiken lijkt me.
Hoe het beste tussendoor schoon te maken?
Begin met 3 dotjes product op de pad. Naderhand als de pad wat verzadigd is is 2 al voldoende. Merk je vanzelf.
1 drupje Dreft op de pad. Beetje inmasseren. Laagje (1 cm) lauw water in de sppoelbak van je aanrecht. Pad met schuimzijde naar beneden. Op de pad drukken en weer loslaten (zodat deze vol water zuigt) dit blijven herhalen totdat het water vuil is. Dan nieuw water nemen. Herhaal dit een paar keer.
Leg de pad met het schuim op een dubbel gevouwen handdoek en druk erop zo wordt het meeste water al uit de pad verwijderd. Vervolgens de pad op de machine laten rondraaien (in een emmer houden en de pad laten droogdraaien. Hoeft niet helemaal droog te zijn.
 
De Meguiar's NXT, indien de vloeibare versie natuurlijk, kan ook met de machine aangebracht worden. Wordt normaal gesproken meestal met rood of blauw gedaan maar met de zwarte pad lukt dit ook.
 
Vandaag voor het eerste de poetsmachine geprobeerd. Voorheen deed ik alles handmatig, ik heb nog niet eerder met een poetsmachine mogen werken.
Begonnen om 11.00 en rond 17.30 klaar. Ik heb het 5-stappen plan van Meguiars uitgevoerd + een beetje extra.

Wat heb ik gedaan:

Afspuiten met hogedruk
NXT shampoo in verfstuk aangesloten op hogedruk
Afgespoten
Wassen met een beetje sop volgens 2-emmer-methode
Drogen
Kleien (was hard nodig merkte ik)
Chemical Guys CGC-2 (machinaal, witte pad, stand 6)
Meguiars Step 1 Paint Cleaner (eigenlijk overbodig maar voor de finishing touch wel gedaan, machinaal, witte pad (schoongemaakt), stand 4
Meguiars M7 polish (machinaal, zwarte pad, stand 3)
Even snel gewassen om alle poetsresten echt weg te hebben
Gedroogd (in de tussentijd deurstijlen, kofferklepranden en onder de kap dingen schoongemaakt)
Meguiars NXT 2.0 wax (machinaal, zwarte pad (schoongemaakt), stand 2

Machine werkt fijn, nadeel is dat bij bepaalde bewegingen het handvat wat losser kan draaien waardoor je hem weer vast moet draaien (in schroefdraad).
Snoer is lang maar verlengsnoer is uiteraard gewoon nodig.
De poetspads plakken goed op de backing plate. Afhankelijk van de plaatsing van je poetspad zijn de trillingen niet hinderlijk.

Hier even wat foto's, helaas niet superscherp ivm geen flits omdat het al donker werd en we geen statief hebben.

IMG_4094.jpg


IMG_4095.jpg


IMG_4096.jpg


IMG_4097.jpg


IMG_4098.jpg


IMG_4100.jpg


IMG_4101.jpg
 
Er zaten al niet enorm veel swirls op moet ik zeggen. Maar op het dag zijn er wel een aantal verdwenen.
Op mn kofferklep zit nog wel iets waar iets grover geschut tegenaan moet.

Maar overall ben ik zeer tevreden.
 
Ziet er top uit PNut! ;) Glimt als een snottebel in de maneschijn :D