• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor de beginnend poetser

JWMK5

Detailing rookie
12 jul 2008
25
0
Hoi,

Ik heb met volle verwondering gelezen hoe ver men hier gaat om hun bolide mooi schoon en glanzend te houden. Ik ben de trotse bezitter van een nieuwe Volkswagen Golf V GT in de kleur Black Magic Pearl.

Volgens verwachting oogt een zwarte auto veel eerder vuil dan mijn 3 voorgaande auto's in de kleur reflex zilver. Dit was een perfekte kleur, je ziet er nagenoeg niets op. Zonder enige zorg ging ik eens in de twee weken door de wasstraat, en 1 á 2 keer per jaar zette ik ze in de vloeibare wax van cartec.

Dit lijkt mij met de nieuwe zwarte lak niet zo verstandig, dus wil ik het anders gaan aanpakken. Aangezien ik nog niet zo fanatiek ben met poetsen als jullie wil ik rustig / simpel beginnen.
Ik ben bereid om het bezoek aan de wasstraat op te geven voor een paar goede beginnerstips. Zelf wil ik graag het volgende weten:

1. Mijn nieuwe zwarte pareleffect lak wil ik graag beschermen met een langwerkende wax die handmatig te verwerken is.Welke wax is hiervoor geschikt ?
2. Hoe lang blijft een goeie wax effectief werken ?
3. Welke shampoo heeft een goede reinigende werking en lost de aangebrachte waxlaag niet op ?
4. Waar zijn de bovengenoemde producten, washandschoenen en droogdoeken verkrijgbaar ? (ik neem aan niet bij de Halfords :-b )

Als jullie verder nog nuttige beginnertips hebben hoor ik dat ook graag.

Hier nog wat foto's van m'n GT waarik mijn poetskunsten op moet gaan botvieren.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
JWMK5 zei:
Hoi,


4. Waar zijn de bovengenoemde producten, washandschoenen en droogdoeken verkrijgbaar ? (ik neem aan niet bij de Halfords :-b )

Hi, heb wel eens iets gehoord over Carclean.com ;)
 
Erg mooie auto die GT kerel, en wat ziet ie er nog ongelofelijk 'wet' uit.

1. Mijn nieuwe zwarte pareleffect lak wil ik graag beschermen met een langwerkende wax die handmatig te verwerken is.Welke wax is hiervoor geschikt ?

Er zijn vele verschillende soorten goeie waxen. Als je voor een vloeibare wax gaat zou ik kiezen voor de 'NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar'. Deze zou je bijvoorbeeld kunnen toppen met de M16

2. Hoe lang blijft een goeie wax effectief werken ?

Normaal gesproken tussen de 6 a 8 weken, afhankelijk van de producten die je bijvoorbeeld gebruikt om te wassen. Kies hiervoor dus een geschikte shampoo.

3. Welke shampoo heeft een goede reinigende werking en lost de aangebrachte waxlaag niet op ?

De NXT of de Gold class shampoo zijn veelgebruikte shampoo's. Deze tasten je waxlaag niet aan en bevatten conditioners die je auto mooi laten glanze.

4. Waar zijn de bovengenoemde producten, washandschoenen en droogdoeken verkrijgbaar ? (ik neem aan niet bij de Halfords )

Ik zou inderdaad eens een kijken op Carclean.com nemen. Ik heb er veel goede reviews over gelezen! :D
 
nou,eens kijken of ik je een beetje van dienst kan zijn


1) een makkelijk handmatig te verwerken wax zou ik de nxt 2.0 pasta wax nemen
of: gold clas pasta wax
2) ligt aan de situatie ( het weer oa)
3) op een zwarte auto zou ik een gold clas shampoo nemen
4) www.Carclean.com daar vind je alles,makkelijk bestellen en snel bezorgd

5) dit zijn de producte die ik hierboven genoemd heb

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Clear_Coat_Paste_Car_Wax_G7014EU_100059

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_Tech_Wax_2.0_Pasta_311g_G12711EU_100057

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Car_Wash_473ml_G7116EU_100036

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Wipe_Wash_Mitt__Super_Thick_Microfiber__E102D_100044


gr nick
 
De wasstraat is uit den boze, deze staat garant voor krassen.
Zoek hier op het forum eens op "5 stappenplan" hierin staat duidelijk omschreven hoe je je auto kan onderhouden en welke producten je daarbij nodig hebt.

En bezoek het topic van havanna eens over de zwarte alfa sportwagon.