• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor velgen schuren?

EviHsu

Detailing trainee
28 feb 2014
59
27
37
Dag mensen,

Vorige week vroeg een familielid of ik misschien kon helpen zijn velgen wat op te knappen.
Zo zagen zijn velgen voor de behandeling eruit:

Rechtsvoor:
conv_2569.jpg



Rechtsvoor Close up:
conv_2570.jpg


Rechtsvoor van de auto af en gewassen:
conv_2572.jpg


Rechtsvoor na schuren, opvullen en spuiten:
conv_2573.jpg


Rechtsachter van de auto af en gewassen:
conv_2574.jpg


Rechtsachter na schuren, opvullen en spuiten:
conv_2573.jpg


Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die tips hebben bij het schuren aan de rand van de velg waar het net overloopt naar de band toe.
Op de foto is het helaas niet te zien, maar het is daar nogal behoorlijk grof van stukjes ijzerplamuur waar ik niet goed bij kan met schuurpapier.
De band verwijderen is helaas geen optie aangezien ik daar geen gereedschap voor heb en ik niet de tijd heb om het te laten verwijderen door een garage.

Alle tips en op- of aanmerkingen welkom! =)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leeg laten lopen en met je voeten de band van de velg drukken lukt niet?

daarna kwestie van oppompen met een compressor.
 
Nee dat lukt niet. Dan zal je band er ook bij de eerste beste bocht al afliggen. Dit ging bij een scooter bandje soms wel maar een auto band echt niet. Als je daar echt tussen wil komen kan je ze leeg laten lopen, en de voorkant laten afdrukken door een garage of bandenzaak. Er stukken karton tussen steken en spuiten. Na het spuiten weer oppompen en plopt die weer terug.
 
Hey EviHsu,

Ik kan mij toch niet anders voorstellen als dat je naar een garage gaat en effe vraagt of ze de band eraf halen of zoals tembaco aangeeft.

Ik neem aan dat je bij voorbaat al bedacht had dat je hier tegenaan zou kunnen lopen.


Die velgen zien er trouwens wel dondersgoed uit, wat een verschil!


Greetz
 
Thanks voor de reacties! =)

dencoupe ; Zoals tembaco al aangeeft, denk niet dat het gaat werken

tembaco ; Ah, dit kan mogelijk weleens de gouden tip zijn!

Quantoxx ; Yes, ik had al gedacht dat het stukje tussen de velg en band lastig zou gaan worden tijdens het schuren. Helaas was het zo dat mijn oudoom de auto in de namiddag kwam brengen en meteen weer terug naar huis moest zodra ik klaar was tegen 22:00...volgens mij zijn de meeste garages/bandenzaken al niet echt meer bereidt om dan nog even snel een band om een velg te 'ploppen'. En ja, ik had liever gehad dat ik de velgen nog even kon houden om het echt goed te laten drogen...maar helaas..ze moesten dezelfde avond weer terug onder de auto XD
 
EviHsu Heb je al dit werk in een paar uurtjes gedaan?! Zo de knetters! :)^

Ik zou überhaupt niet weten hoe ik zo'n restauratie uit zou moeten voeren. Zou je misschien alle stappen en producten onder elkaar willen zetten?
 
Jansen
Ik heb in feite gedaan wat gezegd wordt in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=CDfnui1M4OE
Mocht je interesse hebben in Motip Putty...ik heb hier nog een aantal blikken staan..kun je voor een mooi prijsje overnemen :p

Kom in feite op neer...
-Velgen wassen (Ik heb gebruikt "PBW Spray & Rinse" en "Monello Non-ferro)
-Velgen ontvetten (alcohol)
-Velgen schuren daar waar nodig (Natschuurpapier 'middel' en 'fijn' bij de fixet...ivm tijd heb ik alleen de 'middel' gebruikt...ik denk dat ik hier meeste werk aan had)
-Metal Putty op plaatsen waar nodig en 30 min laten drogen (Motip metal putty)
-Alles gladschuren
(-Metal putty op plaatsen waar weer nodig...heb ik overgeslagen ivm tijd)
-Primer op velgen spuiten en 30 min laten drogen
-Spuitverf op velgen spuiten en 30 min laten drogen om vervolgens een 2e laag te spuiten




schippersss
Yes, ik heb dat ook gebruikt. Voor de velgen link heb ik eerst te veel metaal plamuur gebruikt...daar heb ik me echt helemaal lam aan geschuurd.
Bij de velgen rechts...daar heb ik idd misschien hier en daar iets te weinig gebruikt en iets te veel geschuurd waardoor je weer putjes ziet.
Als ik meer tijd had gehad, dan zou ik ook 2 lagen metaal plamuur gedaan hebben...zat er helaas niet in.

Waxtem
Thanks!
 
Mooi filmpje! Bedankt voor het plaatsen van dit topic. Mocht ik ooit zoiets tegenkomen dan ga ik een poging wagen!