• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toppen? En met welke wax?

VWTIGUAN

Detailing rookie
16 dec 2008
13
0
Hallo iedereen,

Naar tevredenheid detail ik mijn nieuwe auto sinds een paar weekjes met (voornamelijk) Meguiars producten. Als laatste stap gebruik ik de Tech Wax 2.0.

Zoals ik begrepen heb, is deze wax eigenlijk meer een sealant dan een echte 'pure' wax. Heeft het zin om de Tech wax te toppen (dat is toch de juiste term?) met een echte pure wax? En dan bedoel ik meer om een nog mooiere diepere glans c.q. look te krijgen dan voor de extra bescherming. Het ziet er met de Tech wax al goed uit, maar ik hebt het gevoel dat het nog mooier kan.

Raden jullie een aparte wax aan? En zo ja welke? Het betreft overigens een nieuwe witte wagen, dus de wax moet goed werken op een lichte kleur.

Even een blangrijkere vraag: wat gebruik je voordat je de NXT wax aanbrengt?

Dibbuz zei:
Even een blangrijkere vraag: wat gebruik je voordat je de NXT wax aanbrengt?
NXT Shampoo, Meguiars Smooth Surface Clay Kit, Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner Step 1, Meguiars Deep Crystal Polish Step 2 en als laatste stap de NXT wax. Tussen de wax beurten in heb ik Meguiars Ultimate Quik Detailer (snel poetsen) of Meguiars NXT Generation Tech Wax Spray Wax (meer uitgebreid).

Hoi VWTIGUAN,

Allereerste welkom op het forum. Misschien leuk om je even voor te stellen? Paar fototjes van je wagen? Er is een speciaal gedeelte op dit forum waar je dit kunt doen.

De NXT 2.0 is inderdaad meer een sealant dan een wax. Voor die extra looks en bescherming kun je de NXT toppen met een carnauba wax. Een zeer goede betaalbare wax is de M16 van Meguiar's. Wil je een wat exclusievere wax kun je kijken naar de Dodo Juice Supernatural of de Wolfgang Fuzion.

Er is heel veel informatie te vinden op het forum met betrekking tot het verwennen van je auto. Doe er je voordeel mee! ;)

Het is een witte wagen dus ik betwijfel of je het nog beter kunt krijgen. Ik zou het hierbij gewoon laten.

Is het niet voor de looks dan is het wel voor de bescherming. Een beetje extra bescherming in de wintermaanden kan geen kwaad. De pekelwagen rijdt hier in het zuiden constant rond dus dat extra laagje zal je goed van pas komen! ;)

Dan kan je beter een extra laagje NXT doen. Met wit valt veel minder eer te behalen dan bv zwart, jammer maar helaas.

Collinite 276s met 'on top' Chemical Guys Butter Wet Wax.
Als een spiegeltje...

056.webp

Natuurlijk met als voorbereiding: kleien, polijsten, Chemical Guys EZ Glaze, Chemical Guys Wet Mirror Finish.