• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toppen nuttig of toch niet echt.

Sleutelwoord bij het aanbrengen van waxen: dun, dun, dun... beter 2 dunne laag dan 1 dikke, dik heeft heeft geen nut, je moet het ook allemaal weer verwijderen, en dat is weggegooid geld wat je er weer af haalt :cool:
 
Duidelijk, tnx!...als het een beetje droog wil worden ga ik de hele auto eens doen...:)

lastige vond ik wel dat ik niet echt zag waar ik al geweest was, dat is wel dun genoeg denk ik dan, maar aan de andere kant denk...zít er wel wax op...:)

dun is dus wel de key in ieder geval
 
Laatst heb ik de Natty's paste wax aangebracht. Dit is mijn eerste ervaring geweest met een paste wax en ik vond het zeer gemakkelijk aanbrengen. Wel even wennen, maar nadat ik de helft had gedaan kreeg ik het door!
In eerste instantie te dik aangebracht maar gaande weg ging het goed. Het was even aftasten aangezien ik geen goede inschatting kon maken hoeveel product ik nou eigenlijk op mijn pad had. Met een vloeibare wax is dat toch ietsje gemakkelijker.

Het uitpoetsen.. wat een hels karwei. Maar ook dit ging na een tijdje al beter.
Uiteraard heb ik dus veelste kort gewacht met het uitpoetsen ervan. Misschien komt dit ook wel omdat dit een product is dat in de zon toegepast mag worden. En uiteraard is dit mijn eerste ervaring met zulke waxen.
Maar goed, nog eventjes gewacht en ja hoor! Het afnemen ging super.

Toen even getopt met de Petes 53, en wat een glans kwam er naar voren zeg.
Het beading effect is ook stukken beter (terwijl die voorheen met de carnauba Meg wax ook al goed was).
Maar er liggen nu nog dikkere parels op de kap en deze vliegen ervan zodra de auto in beweging komt.

Uiteraard heb ik als laatste stap de UQD gebruikt!

Tot zover mijn eerste en positieve ervaringen met een paste wax en het fenomeen "toppen".

Joost
 
Misschien had je de ene kant van de motorkap wel kunnen toppen en de andere kant niet en dan het beading verschil op de plaat zetten, iets voor de volgende keer?
 
Een 50/50 is altijd zeer waardevol!

Ook gedaan met de Golf V:

Links wel getopt, rechts niet (let op scheiding loopt diagonaal). Links is de kleur feller, en de waterdruppeltjes zijn kleiner en ronder. Kijk maar eens goed en je ziet de scheiding:

Golf_13.jpg
 
Ik doe een beetje wax na het wassen, meestal de motorkap lichtjes en front, dat heeft toch het meest te lijden, de spiegels. En voor de rest wat losse veegjes.
Met uitwrijven en nawrijven zit het toch wel weer genoeg in de doek om hem vettig te maken en weer overal glans op de auto te geven. Kost me 10 minuutjes maar dan glanst de auto weer hysterisch.
Viel me trouwens op aan de ColorX dat die glans zo lang houdt. Na 10x wassen kun je hem nog gewoon met een zachte doek weer helemaal blinkend maken.
De Cinq van mijn collega die ik een ruime maand geleden heb gedaan ziet er nog geniaal uit. En die wast em alleen maar.