• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tot welke temperatuur

foxman

Detailing addict
4 jun 2020
67
63
Staphorst
He luitjes,

Ik wil eigenlijk mijn auto gaan wassen, kleien en polijsten maar ik twijfel.
Dit ivm de temperatuur buiten, ik heb geen binnen ruimte tot beschikking. Wat zouden jullie doen? Wachten tot het iets warmer wordt of kan het wel rond de 5c buiten?
 
Bij wassen loop je wel het risico dat je deuren vastvriezen tgv achtergebleven vocht.
Hoe goed je ook alles nadroogt.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Goed rubbers insmeren met rubberdressing dan voorkom je vastgevroren rubbers en metalen delen waar rubbers tegen aan komen voorzien van laagje wax. (al verschilt ook per merk /type autodeur, de een vriest makkelijker aan dan ander).
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Als echte Roadside Warrior heb ik vrij veel auto's gedaan in de winter. In het begin dus veel buiten, langs de weg of op de oprit. Later (gelukkig) veelal op locatie bij dealers/garages/etc.

Wanneer ik buiten moest werken, zorgde ik voor warm water bij het wassen en kleien. Ook zorgde ik er voor dat ik sowieso uit de wind stond, want kou + wind is veeeeeel kou en dat vonden veel producten niet zo geinig. (Klei kan je ook soepeler maken in warm water)

De tips over de rubbers zijn inderdaad goed. Zo zorgde ik ervoor dat ik bij de wasbeurt ook meteen de rubbers/kieren/naden/etc. reinigde. Vervolgens bij het drogen extra goed opletten en meteen in dressings zetten.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Als je rubbers in goede dressing hebt staan (gebruik zelf DDJ dark matter, maar Stjarnagloss gummi werkt ook prima) dan hoef je niet elke wasbeurt in dressing zetten heb ik gemerkt.
Zeker als je begin van de winter rubbers met apc goed ontvet voordat je rubbers in dressing zet. Maar goed vers laagje bij wasbeurt kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Sluit me verder aan bij eerdere opmerkingen: wassen gewoon lekker blijven doen als boven nul is en geen guur windje staat. Overig poetswerk ( kleien, ontijzeren, polijsten en waxen) doe ik voordat winter (koude weer) begint en dan weer in voorjaar.
Weer is vaak ook wisselvallig = niet lang droog (ik moet buiten doen) dus ook dat werkt niet mee.
Maar ieder zn ding :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: foxman
*Kuch Kuch... Krasstraat... Kuch... :p
Op 1 voorwaarde: dat jij in je Adams kostuum op de motorkap gaat liggen.

200.gif