Afgelopen weekend (eindelijk) maar eens de tijd genomen om mijn eigen auto een Full Detail te geven. Het betreft een Toyota Corolla T-Sport uit 2002 in de kleur Quick Silver.
De Corolla zag er netjes uit, maar de lak voelde erg stroef en het metallic in de lak kwam er niet echt uit. Voor en achterbumper zijn vrij recentelijk gespoten, dus deze waren nog vrij netjes en hadden nog geen krassen oid.
Foto bij aanvang, niet heel veel foto's van het begin omdat de auto niet heel vies was bij aanvang en ik de krassen en swirls erg lastig op beeld kon krijgen..
Als eerste ben ik begonnen met het interieur:
Matten uit de auto gehaald, hierna goed uitgeklopt en gestofzuigd. Hierna de auto zelf van binnen goed gestofzuigd.
Het leer schoongemaakt met Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner, en het leer weer gevoed met Gliptone Liquid Leather Conditioner. Het leer was bij aanvang glad en glimmend, na de behandeling was het weer mooi (een beetje een matte look en niet glad).
Het dashboard en deurpanelen schoongemaakt met Nanolex Interior Cleaner (had een sample gekregen bij een bestelling en wou het eens proberen). Het maakte het dashboard en deurpanelen goed schoon en liet een mooie matte finish achter. Echter vond ik de glans die Poorboys Natural Look geeft mooier, dus uiteindelijk het dashboard en de deurpanelen nog behandeld met Poorboys Natural Look.
Hierna begonnen met de motorruimte te reinigen.
Ingespoten met Poorboys All Purpose Cleaner + Degreaser, en dit ingewerkt met een kwast en daarna afgespoten.
Vervolgens alle kunststof delen en slangen ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber care, en dit na een aantal uur afgenomen met een microvezel doek.
Motorruimte voor:
Motorruimte na: Ziet er veel beter uit (al zeg ik het zelf
)
Daarna de auto gewassen, begonnen met de velgen.
De velgen ingespoten met Monello Non Ferro, en hierna met hoge druk reiniger weer afgespoten.
Vervolgens de auto ingefoamed met behulp van een Foam Lans en Monello Artico Magico Snow Foam. Dit een paar minuten laten staan en daarna afgespoten met hoge druk reiniger.
Daarna gewassen met Monello Wash mitt en Poorboys Super slick & suds, en weer afgespoten.
Gedroogd met Senza Acqua droog doek.
Vervolgens heb ik de auto gekleid met de Dolce verde klei en Dodo juice born slippy clay lube, de lak voelde bij aanvang vrij stroef aan en er kwam ook een hoop vuil vanaf, voornamelijk een soort geel/oranje spul (hars oid?).
Nadat de hele auto gekleid en weer glad was begonnen met polijsten.
Doordat de voor en achterbumper opnieuw waren gespoten en alleen wat hele lichte waskrasjes hadden, deze alleen gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Witte 5,5” Pad en Raffini Finale, dit was genoeg om de lichte waskrasjes er weer uit te halen.
Verder na een testspot op het rechter achterscherm de rest van de auto gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Oranje 5,5” Pad en Rafinni Veloce, dit omdat de oranje pad i.c.m. Rafinni Mezzo niet genoeg was om de krassen en swirls uit de lak te halen.
Hierna nog afgeschaald naar de witte 5,5” pad en Raffini Finale en met de Dap900 V3.
Na het polijsten de hele auto afgenomen zodat het stof en dergelijke eraf was en in 2 laagjes
Collinite 845 gezet, eerst de ene laag aangebracht en na een uur of 3 de tweede laag aangebracht.
Hierna nog de banden in Meguiars Endurance Tire gel gezet en de plastic delen gevoed met Plastishine (had dit toevallig nog staan en Natural look vind ik persoonlijk niet ideaal voor de buitenkant omdat dit in contact met water nogal eens gaat vlekken).
50/50 gemaakt van bumperlip.
Nog wat foto's van het eindresultaat:
.
Ook nog even het sierstukje van de uitlaat gepoetst met Alu Polish:
Opmerkingen of tips zijn altijd welkom.
De Corolla zag er netjes uit, maar de lak voelde erg stroef en het metallic in de lak kwam er niet echt uit. Voor en achterbumper zijn vrij recentelijk gespoten, dus deze waren nog vrij netjes en hadden nog geen krassen oid.
Foto bij aanvang, niet heel veel foto's van het begin omdat de auto niet heel vies was bij aanvang en ik de krassen en swirls erg lastig op beeld kon krijgen..
Als eerste ben ik begonnen met het interieur:
Matten uit de auto gehaald, hierna goed uitgeklopt en gestofzuigd. Hierna de auto zelf van binnen goed gestofzuigd.
Het leer schoongemaakt met Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner, en het leer weer gevoed met Gliptone Liquid Leather Conditioner. Het leer was bij aanvang glad en glimmend, na de behandeling was het weer mooi (een beetje een matte look en niet glad).
Het dashboard en deurpanelen schoongemaakt met Nanolex Interior Cleaner (had een sample gekregen bij een bestelling en wou het eens proberen). Het maakte het dashboard en deurpanelen goed schoon en liet een mooie matte finish achter. Echter vond ik de glans die Poorboys Natural Look geeft mooier, dus uiteindelijk het dashboard en de deurpanelen nog behandeld met Poorboys Natural Look.
Hierna begonnen met de motorruimte te reinigen.
Ingespoten met Poorboys All Purpose Cleaner + Degreaser, en dit ingewerkt met een kwast en daarna afgespoten.
Vervolgens alle kunststof delen en slangen ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber care, en dit na een aantal uur afgenomen met een microvezel doek.
Motorruimte voor:
Motorruimte na: Ziet er veel beter uit (al zeg ik het zelf
Daarna de auto gewassen, begonnen met de velgen.
De velgen ingespoten met Monello Non Ferro, en hierna met hoge druk reiniger weer afgespoten.
Vervolgens de auto ingefoamed met behulp van een Foam Lans en Monello Artico Magico Snow Foam. Dit een paar minuten laten staan en daarna afgespoten met hoge druk reiniger.
Daarna gewassen met Monello Wash mitt en Poorboys Super slick & suds, en weer afgespoten.
Gedroogd met Senza Acqua droog doek.
Vervolgens heb ik de auto gekleid met de Dolce verde klei en Dodo juice born slippy clay lube, de lak voelde bij aanvang vrij stroef aan en er kwam ook een hoop vuil vanaf, voornamelijk een soort geel/oranje spul (hars oid?).
Nadat de hele auto gekleid en weer glad was begonnen met polijsten.
Doordat de voor en achterbumper opnieuw waren gespoten en alleen wat hele lichte waskrasjes hadden, deze alleen gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Witte 5,5” Pad en Raffini Finale, dit was genoeg om de lichte waskrasjes er weer uit te halen.
Verder na een testspot op het rechter achterscherm de rest van de auto gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Oranje 5,5” Pad en Rafinni Veloce, dit omdat de oranje pad i.c.m. Rafinni Mezzo niet genoeg was om de krassen en swirls uit de lak te halen.
Hierna nog afgeschaald naar de witte 5,5” pad en Raffini Finale en met de Dap900 V3.
Na het polijsten de hele auto afgenomen zodat het stof en dergelijke eraf was en in 2 laagjes
Collinite 845 gezet, eerst de ene laag aangebracht en na een uur of 3 de tweede laag aangebracht.
Hierna nog de banden in Meguiars Endurance Tire gel gezet en de plastic delen gevoed met Plastishine (had dit toevallig nog staan en Natural look vind ik persoonlijk niet ideaal voor de buitenkant omdat dit in contact met water nogal eens gaat vlekken).
50/50 gemaakt van bumperlip.
Nog wat foto's van het eindresultaat:
Ook nog even het sierstukje van de uitlaat gepoetst met Alu Polish:
Opmerkingen of tips zijn altijd welkom.