Wij hebben een Toyota Yaris Sol. Dit betrouwbare werkpaard had voor het laatst in 2012 een exterior detail gehad, toen stond ze er zo bij:
Helaas heeft de Yaris sindsdien weinig TLC gehad. Tijd om deze weer eens aan te pakken.
Wat voorfoto's:
Stoffig, vogelgepoept, hier en daar een kras erbij en parkeerdeukjes die ik er in februari met de APK uit laat deuken door de uitdeukert zonder spuiten.
Stap 1. Wassen.
Prewash met Valet Pro's Citrus pre-wash.
Gewassen met autoshampoo van 3M (ruikt lekker naar kersen).
Wielen met Meg's Wheel Brightener en hierna Non Ferro:
Teer nog even behandeld met VP's Tar en Glue remover.
Stap 2. Kleien.
Viel helaas tegen. Na een kwart motorkap:
Stap 3: Polijsten
Lakwaardes nog steeds goed:
Afplakken:
En hierna begonnen met testspot. Uiteindelijk gekomen op 1 hit Monello Mezzo & wit op de rotary. Gefinisht met Finale & zwart op de DAP. De swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, een aantal diepere krassen verdwenen of werden minder. Aangezien het ons werkpaard is, vond ik het voldoende.
Voor:
Na één rotary hit met Monello Mezzo op wit:
Een hele verbetering. Nog steeds wat fijne krasjes, maar die gingen er met de finishing stap uit
Op de achterbumper ook nog willekeurige krassen:
Iets verbeterd, niet 100% maar ik vind het prima:
Stap 4: Glazen. Niet gedaan.
Stap 5: Beschermen.
De winter komt eraan. Gekozen voor Swissvax Shield. Moeiteloos op en af en het ruikt lekker fruitig.
En toen was het tijd om de auto eens mooi op de foto te zetten, maar allemachtig wat wordt het toch weer supersnel donker! De zomer is echt voorbij.
Dus.. tsja.. dit is het resultaat
:
En bij deze een foto van hoe ze er nu bij staat in het daglicht:
Veel reflectie, zoals het hoort.
Bedankt voor het lezen!
Helaas heeft de Yaris sindsdien weinig TLC gehad. Tijd om deze weer eens aan te pakken.
Wat voorfoto's:
Stoffig, vogelgepoept, hier en daar een kras erbij en parkeerdeukjes die ik er in februari met de APK uit laat deuken door de uitdeukert zonder spuiten.
Stap 1. Wassen.
Prewash met Valet Pro's Citrus pre-wash.
Gewassen met autoshampoo van 3M (ruikt lekker naar kersen).
Wielen met Meg's Wheel Brightener en hierna Non Ferro:
Teer nog even behandeld met VP's Tar en Glue remover.
Stap 2. Kleien.
Viel helaas tegen. Na een kwart motorkap:
Stap 3: Polijsten
Lakwaardes nog steeds goed:
Afplakken:
En hierna begonnen met testspot. Uiteindelijk gekomen op 1 hit Monello Mezzo & wit op de rotary. Gefinisht met Finale & zwart op de DAP. De swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, een aantal diepere krassen verdwenen of werden minder. Aangezien het ons werkpaard is, vond ik het voldoende.
Voor:
Na één rotary hit met Monello Mezzo op wit:
Een hele verbetering. Nog steeds wat fijne krasjes, maar die gingen er met de finishing stap uit
Op de achterbumper ook nog willekeurige krassen:
Iets verbeterd, niet 100% maar ik vind het prima:
Stap 4: Glazen. Niet gedaan.
Stap 5: Beschermen.
De winter komt eraan. Gekozen voor Swissvax Shield. Moeiteloos op en af en het ruikt lekker fruitig.
En toen was het tijd om de auto eens mooi op de foto te zetten, maar allemachtig wat wordt het toch weer supersnel donker! De zomer is echt voorbij.
Dus.. tsja.. dit is het resultaat
En bij deze een foto van hoe ze er nu bij staat in het daglicht:
Veel reflectie, zoals het hoort.
Bedankt voor het lezen!