Ein-de-lijk na 5 maanden niets doen, vandaag de Yaris aangepakt.
Als eerste begonnen met foamen (Autobrite Magifoam) zodat vastzittend vuil los geweekt wordt en zo veilig, zonder aanraking afgevoerd kan worden.
Na het wassen (Hubikote Wash), de lak en velgen behandeld met Monello Non-Ferro de-ironizer.
Er kwam niet heel veel reactie van de ijzerdeeltjes, nogal logisch als dr auto ondergronds geparkeerd staat en haast niet gebruikt wordt.
Het kleien gaf 0,0 vervuiling af (geen foto's van gemaakt) dus snel weer verder gegaan.
Mijn doel was om de lak niet strak te maken, eerder om de voorgaande bescherming weg te halen om zo weer een schone basis te hebben voor de nieuwe bescherming.
Voor het gemak maar eens een 1-staps polijstmiddel op een middelharde pad gebruikt. (Naam onleesbaar gemaakt omdat dit niet verkrijgbaar is bij CC)
Dit gaf toch nog een fraai resultaat:
De schamp schade voor en na. Niet alles is eruit mede omdat sommige plekjes dóór de lak heen zijn. Binnenkort maar eens een lakstift op kleur laten maken of even lan2fs de dealer omdat Motip deze kleur niet standaard levert in een lakstift.
De koplampen kregen nog een extra beschermlaag:
Trims en rubbers behandeld met Infinity Rubber wax.
Het was nodig....
Als bescherming is gekozen voor het paradepaardje van Waxaddict: de Vortex.
2 laagjes is genoeg om de auto de winter door te krijgen.
De ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer, de banden met Waxaddict Feeder Tyre Conditioner en daarna nog even alles nagelopen met een doek voordat ie naar buiten kon.
Als eerste begonnen met foamen (Autobrite Magifoam) zodat vastzittend vuil los geweekt wordt en zo veilig, zonder aanraking afgevoerd kan worden.
Na het wassen (Hubikote Wash), de lak en velgen behandeld met Monello Non-Ferro de-ironizer.
Er kwam niet heel veel reactie van de ijzerdeeltjes, nogal logisch als dr auto ondergronds geparkeerd staat en haast niet gebruikt wordt.
Het kleien gaf 0,0 vervuiling af (geen foto's van gemaakt) dus snel weer verder gegaan.
Mijn doel was om de lak niet strak te maken, eerder om de voorgaande bescherming weg te halen om zo weer een schone basis te hebben voor de nieuwe bescherming.
Voor het gemak maar eens een 1-staps polijstmiddel op een middelharde pad gebruikt. (Naam onleesbaar gemaakt omdat dit niet verkrijgbaar is bij CC)
Dit gaf toch nog een fraai resultaat:
De schamp schade voor en na. Niet alles is eruit mede omdat sommige plekjes dóór de lak heen zijn. Binnenkort maar eens een lakstift op kleur laten maken of even lan2fs de dealer omdat Motip deze kleur niet standaard levert in een lakstift.
De koplampen kregen nog een extra beschermlaag:
Trims en rubbers behandeld met Infinity Rubber wax.
Het was nodig....
Als bescherming is gekozen voor het paradepaardje van Waxaddict: de Vortex.
2 laagjes is genoeg om de auto de winter door te krijgen.
De ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer, de banden met Waxaddict Feeder Tyre Conditioner en daarna nog even alles nagelopen met een doek voordat ie naar buiten kon.