• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trim restorer aanbrengen

centoboy69

Detailing rookie
27 jan 2013
14
0
Hey,

Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een flesje PB trim restorer. Ik heb deze gekocht omdat ik een verlepte voorbumper had. Dit heb ik aangebracht met een meguiars foam pad. Werkt makkelijk, goed resultaat. Nu heb ik begrepen dat ik de TR ook kan gebruiken om mijn deur en raam rubbers op te fleuren. Mijn vraag is hoe ik dit het best kan aanpakken. Hoe kan ik de trim restorer aanbrengen zonder de lak of het glas te raken? En vooral icm APC wat mij niet bevordelijk lijkt voor de lak (?). Graag hoor ik van jullie :)

ik heb niet zo goede resultaten op de ruit rubbers. In de ochtend kreeg ik strepen op mijn lak van het uitlopen. Op het kunstof onder de bumpers en de stootranden werkt het bij bij wel goed.
Tip van flip: probeer eerst 1 raam rubber om te zien wat het doet op jouw auto

Ik vind TR een topprodukt! Wellicht moet je sommige kunststofdelen of rubbers meerdere keren behandelen (lees: laten intrekken) zodat het erin trekt en dan blijft het ook altijd goed. Strepen? Dan heb je teveel aangebracht waardoor het niet tijdig kan intrekken en wegloopt.

Ik snij altijd een schuursponsje in drie smalle repen en doe daar één à twee druppels op. Absorbeert voldoende en je kan er probleemloos raamrubbers mee langslopen en verdelen zonder daarbij ramen of lak aan te raken.

Een make-up pad doet ook wonderen (deze tip van een mede forumganger gehad).

Vind de AF trim revive zelf erg fijn werken en van strepen nog nooit last gehad (werkt goed op zowel de harde als zachte rubbers). Ik loop wel altijd de rubbers even na met een doek.

Na het doen van de rubbers maak ik altijd pas de ramen schoon dus als er wat op zou komen geen probleem - gaat het erna weer even zo vlug af.

Trim Restorer is een goed produkt en gebruik deze voor mijn banden nadat ik deze heb behandeld met Bold'n bright, tevens voor mijn deurrubbers (geen bevroren rubbers meer!) en alle rubbers onder de motorkap.
Maar zoals aangegeven eerst effe laten verzadigen en met enige regelmaat aanbrengen.
Voor de raamrubbers gebruik ik zelf reload werkt beter anders idd na een tijdje zwarte druipers van de Trim Restorer en met de reload geen last meer van.
En voor de harde kunstof delen gebruik ik Dlux werkt beter vind ik zelf.:-)^

Black WOW gebruik ik ook. Super resultaat, zuinig en blijft lang zitten. Nadeel is wel dat het zand en stof aantrekt, hoe dat bij andere producten is weet ik niet.

Beter is het om het overtollige met een badstof of katoenen washandje af te nemen.
Aanbrengen met een washand is ook beter omdat een foampadje veel strepen geeft.

Een mf doek neemt het product gelijk weer af.

Ik zal eens een washand proberen...
vond het vreemd aangezien ik de auto wel al een aantal keren heb gewassen.