• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trim restorer regent er af

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Mijn trims vertonen wat lichte plekken door onzorgvuldig met was omspringen :|

Nu heb ik ze lekker in de trim restorer gezet en ik was zeer, maar dan ook zeer tevreden over het resultaat.
een paar regenbuien later leek de restorer echter wel weggespoeld en kwamen de wit uitgeslagen plekken weer tevoorschijn.

Heb ik nu teveel verwacht van de restorer en is het meer een vorm van maskeren?
Of heb ik een fout gemaakt?

Jeroen

wel eerst de trims ontvet met bijvoorbeeld apc?
trim restorer trekt bij mij gewoon in de trims, en het laatste beetje veeg ik altijd na.

nog nooit problemen mee gehad

Hopelijk haal ik nu even geen dingen door elkaar heen, maar als goed ontvet is en je doet er TR op, dan korte tijd erna weer doen.
De TR zit dan 'in' de trims en is nog niet verzadigd genoeg. Als daarna nog keer gedaan hebt, dan kom je op het punt wat Aron bedoelt:laatste beetje veeg je weg >>> de overtollige toplaag zeg maar

Inderdaad Marcus, realistisch gezien is het optimale resultaat na 3-4 weken wel weg, daarna wordt het minder. Hoe vaker je het aanbrengt hoe "voller" het kunststof vol zit met Trim Restorer en hoe langer het optimale effect blijft.
Ik zou sowieso je trims eerst goed schoonmaken met een APC met een borsteltje (tandenborstel of triple duty brush)

Hoi JvG

Ik heb het zelfde ooit gehad met mijn ford focus. Ook met de Wax over de trims gegaan. Dat waren van die zwart grijze trims met een oppervlaktestructuur. Dus niet echt glad. Die wax zit dan lekker in de poriën en het was er niet af te krijgen. Als ik ze net in de Meguiars rubber en vinyl protectant had gezet zag het er een paar weken weer heel mooi donker uit maar na een tijdje kwanm het witte er weer doorheen.

De uiteindelijke oplossing was Black Chrome (van valma al ik het goed heb) Dit is bijna een soort zwarte acrylverf. Ik heb dit met een kwastje heel egaal en netjes tweemaal over elkaar aangebracht (tussendoor laten drogen). Je trims zien er dan weer als nieuw uit en omdat het een dekkende laag is die net als verf droogd spoelt het niet weg. Het is wel een beetje mat qua glans meer ik kon er zonder negatief effect gewoon de meguiars rubber en vinyl protectant over zetten en dat gav de gewenste glans. Die glans ging daarna ook niet meer snel weg. Het witte van de Wax is er nooit meer doorheen gekomen. Onnodig te zeggen dat dit wel een paardenmiddel is dat ik alleen zou aanraden als APC en dergelijke geen soelaas meer bieden.

Het is geen duur product en voor dit soort problemen een goede oplossing. Je moet wel oppassen dat je niet over je lak morst want als het droog is is het lastig van de lak te verwijderen.

Aangezien mijn huidig auto niet zoveel donkere trims heeft gerbuik ik het niet meer. Ik heb nog een halve fles dus als je geinteresseerd ben PM je me maar.

Groeten GdV

Black Chrome is idd wel geschikt daarvoor, standtijd is ook erg goed te noemen.

Niet op je lak knoeien en vervolgens laten drogen:rules

T is idd een beetje een paardenmiddel, je moet t maar net nodig zijn.

Idd niet mee knoeien en latexjes aandoen .... zooi blijft goed hangen.
In elk geval geld ook hiervoor dat een goede voorbereiding tot beter resultaat zal leiden.

Black Chrome heb ik in het verleden ook veelvuldig gebruikt!
De manier van werken staat me niet zo aan (kunstmatig zwart maken ipv het eigen zwart naar boven halen) maar eerlijk is eerlijk, het werkt wel :-"

Vooral de volkomen ongespoten bumpers van mijn oude 106je waren er heel blij mee

Truttle versie ;)

Heb mij altijd afgevraagd of die bende ook je banden kan ( nooit gedaan / nooit gedurft ( bang dat m'n band op zou eten HAHA ))

En ja, ook ik stam uit het trutle-commandant-krasstraat-tijderk :(