• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Gloss Guard Indrukken

rickk

Detailing addict
2 nov 2008
112
62
Een paar jaar geleden had ik de Turtle Wax Gloss Guard gebruikt volgens de marketing: na een wax om de "top coat" te "sealen". Dat draaide uit op een enorm drama, bonding problemen, vlekken, strepen... eigenlijk gewoon een weekeinde lang poetsen down the drain ]-0. Die fles stond dus gauw op de plank!

Volgens wat lui op Engelse fora moet TWGG eigenlijk als een pure sealant gebruikt worden, en is het dan een geweldig product, vergelijkbaar met de Autoglym Extra Gloss Protection Sealant.

Ik geloof er eigenlijk geen zak van, maar... als pure sealant lijkt het inderdaad een stuk beter te werken. De auto alleen gewassen, niet gekleid (wat niet nodig leek maar achteraf gezien natuurlijk wel nodig was... :schaam ), met een no-name foam applicator dun opgebracht en per paneel uitgepoetst met een Meg's Ultimate Wipe.

Indrukken:
- Verwerkt makkelijk. Dun aanbrengen, minuutje laten hazen, uitpoetsen. Easy on easy off.
- Ruikt zo sterk naar oplosmiddelen dat het een wonder is dat er nog lak blijft zitten na aanbrengen, lijkt wel thinner!
- Lijkt geen plastic te verkleuren (maar had alles wel eerst al in de 303 aerospace gezet.. )
- Doet weinig extra voor de look, in ieder geval niet op wit. Wat extra glans.
- Lak wordt bijzonder glad
- Opmerkelijke beading, "rain-x-achtig" zou je kunnen zeggen. Dit zijn foto's na 1 nacht met motregen en na 1 km stapvoets rijden naar m'n "wasplaats":

Op het dak (en motorkap) kleine beads die er zo vanaf rollen:
3078089034_d9ac4cc9e0_b.jpg


Daarintegen zie je aan de zijkanten van de auto weer een soort micro-beading:
3078089540_100b140b91_b.jpg


Mij bevalt het effect tot nu toe wel, vuil is er makkelijk af te HDR-en, en water vliegt eraf als je gaat rijden. Maarja, da's na 3 dagen. De vraag is natuurlijk hoe lang het houdt... hopelijk kan ik de verleiding weerstaan, maar de kans is groot dat er binnenkort toch nog een laagje Collinite overheen gaat :D
 
Is Gloss Guard in Nederland te koop?
Ik heb er enkele jaren geleden eens naar gezocht.
meuh
 
DAF-44 zei:
Is Gloss Guard in Nederland te koop?
Ik heb er enkele jaren geleden eens naar gezocht.

Mijn kwam (ook enkele jaren geleden dus) bij ***** denk dat die ze nog steeds wel verkoopt. :weetniet Is een gewone groene "klassieke" turtle wax knijpfles in ieder geval, met een pontiac oid. op het etiket.

[modedit]link verwijderd, commerciële links zijn niet toegestaan ;) [/modedit]
 
De TWGG na 1 week door de pekel crossen, 2 wasbox-hdr-afspuitbeurten, en 1 tuinslang :confused: :

3090346606_9297bb6164_b.jpg

3090348356_9001d0d71a_b.jpg

3089510563_21e1893c11_b.jpg


Je ziet goed dat er geen beading meer is op de stukken die tijdens het rijden de volle laag krijgen, met name de achterklep is dramatisch.:confused:
De delen die niet zoveel zout over zich heen gekregen hebben beaden nog wel oke, maar m.i. ook weer niet bijzonder na 1 week:

3089511517_d46b1c5a16_b.jpg



Kortom: ik ben wederom niet bepaald onder de indruk van de TWGG. :zzz:


Dus maar het blik Collinite open getrokken en er daarmee overheen gegaan, kijken hoe die zich houdt! Glimt in ieder geval veel fijner zo op het eerste gezicht! :party:
 
Euhm.... niet lullig bedoeld en ik wil er niet mee zeggen dat Turtle slechte producten maakt, maar ik had dit eigenlijk wel verwacht. Ik heb eigenlijk nog geen turtle product gezien voor de lak wat echt lange bescherming biedt. Maar ja, dat kun je voor die prijs ook niet verwachten.
Snap alleen dan niet waarom die engelsen het zo goed vinden. Als dit een sealant zou moeten zijn :weetniet
 
stimpy68 zei:
Snap alleen dan niet waarom die engelsen het zo goed vinden. Als dit een sealant zou moeten zijn :weetniet
Inderdaad, wel goede reviews over gelezen. Net zoals de TW. PLATINUM serie, welke volgens mij in nl. onder de VALMA/EXCALIBUR vlag verkocht wordt.
Is er iemand bekend met de VALMA/EXCALIBUR serie?
 
De excalibur wax ruikt hetzelfde en heeft dezelfde kleur als de cherry wax van Chemical Guys, zal mijn niet verbazen als het hetzelfde is. De shampoo is ook zeker niet verkeerd zoals bleek uit een test tijdens een meeting een paar maanden geleden.
Sommige producten van diverse merken komen uit dezelfde fabriek met soms een iets andere samenstelling.