Een paar jaar geleden had ik de Turtle Wax Gloss Guard gebruikt volgens de marketing: na een wax om de "top coat" te "sealen". Dat draaide uit op een enorm drama, bonding problemen, vlekken, strepen... eigenlijk gewoon een weekeinde lang poetsen down the drain ]-0. Die fles stond dus gauw op de plank!
Volgens wat lui op Engelse fora moet TWGG eigenlijk als een pure sealant gebruikt worden, en is het dan een geweldig product, vergelijkbaar met de Autoglym Extra Gloss Protection Sealant.
Ik geloof er eigenlijk geen zak van, maar... als pure sealant lijkt het inderdaad een stuk beter te werken. De auto alleen gewassen, niet gekleid (wat niet nodig leek maar achteraf gezien natuurlijk wel nodig was... :schaam ), met een no-name foam applicator dun opgebracht en per paneel uitgepoetst met een Meg's Ultimate Wipe.
Indrukken:
- Verwerkt makkelijk. Dun aanbrengen, minuutje laten hazen, uitpoetsen. Easy on easy off.
- Ruikt zo sterk naar oplosmiddelen dat het een wonder is dat er nog lak blijft zitten na aanbrengen, lijkt wel thinner!
- Lijkt geen plastic te verkleuren (maar had alles wel eerst al in de 303 aerospace gezet.. )
- Doet weinig extra voor de look, in ieder geval niet op wit. Wat extra glans.
- Lak wordt bijzonder glad
- Opmerkelijke beading, "rain-x-achtig" zou je kunnen zeggen. Dit zijn foto's na 1 nacht met motregen en na 1 km stapvoets rijden naar m'n "wasplaats":
Op het dak (en motorkap) kleine beads die er zo vanaf rollen:
Daarintegen zie je aan de zijkanten van de auto weer een soort micro-beading:
Mij bevalt het effect tot nu toe wel, vuil is er makkelijk af te HDR-en, en water vliegt eraf als je gaat rijden. Maarja, da's na 3 dagen. De vraag is natuurlijk hoe lang het houdt... hopelijk kan ik de verleiding weerstaan, maar de kans is groot dat er binnenkort toch nog een laagje Collinite overheen gaat
Volgens wat lui op Engelse fora moet TWGG eigenlijk als een pure sealant gebruikt worden, en is het dan een geweldig product, vergelijkbaar met de Autoglym Extra Gloss Protection Sealant.
Ik geloof er eigenlijk geen zak van, maar... als pure sealant lijkt het inderdaad een stuk beter te werken. De auto alleen gewassen, niet gekleid (wat niet nodig leek maar achteraf gezien natuurlijk wel nodig was... :schaam ), met een no-name foam applicator dun opgebracht en per paneel uitgepoetst met een Meg's Ultimate Wipe.
Indrukken:
- Verwerkt makkelijk. Dun aanbrengen, minuutje laten hazen, uitpoetsen. Easy on easy off.
- Ruikt zo sterk naar oplosmiddelen dat het een wonder is dat er nog lak blijft zitten na aanbrengen, lijkt wel thinner!
- Lijkt geen plastic te verkleuren (maar had alles wel eerst al in de 303 aerospace gezet.. )
- Doet weinig extra voor de look, in ieder geval niet op wit. Wat extra glans.
- Lak wordt bijzonder glad
- Opmerkelijke beading, "rain-x-achtig" zou je kunnen zeggen. Dit zijn foto's na 1 nacht met motregen en na 1 km stapvoets rijden naar m'n "wasplaats":
Op het dak (en motorkap) kleine beads die er zo vanaf rollen:
Daarintegen zie je aan de zijkanten van de auto weer een soort micro-beading:
Mij bevalt het effect tot nu toe wel, vuil is er makkelijk af te HDR-en, en water vliegt eraf als je gaat rijden. Maarja, da's na 3 dagen. De vraag is natuurlijk hoe lang het houdt... hopelijk kan ik de verleiding weerstaan, maar de kans is groot dat er binnenkort toch nog een laagje Collinite overheen gaat