• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tussen de wasbeurten afstoffen

bofkont

Detailing addict
9 dec 2013
84
55
46
Friesland
Beste mensen,

Is er een manier om tussen de wasbeurten veilig de auto te ontdoen van stof en zeer lichte vervuiling van het stilstaan??
Kan mij in het verleden heugen dat meguiars er wel iets voor had, een soort stoffer.

Mijn auto wordt namelijk vuiler van het stilstaan dan van het rijden :-D

En dan eigenlijk nog een vraag, kun je met een sopje en washandschoen dit stof er wat veilig afwassen?
Zeg maar zonder dat je de hele wagen eerst natspuit.

Vriendelijke groet,

René

Beste biebaut2006,

Ik heb de QD van Pb gebruik ik na elke wasbeurt, bescherming en glans zijn geweldig, maar kun je hier veilig mee stof verwijderen en lichte vervuiling?
Het staat er wel op maar heb er niet zo'n goed gevoel bij eerlijk gezegd.
Dus opspuiten en weg/schoon wrijven met een microvezel doek?

Rene een quickdetail spray is samen met een goede doek het recept. Je vraag of het afnemen van stof ook droog kan, is zeer afhankelijk van een aantal zaken.
Is je auto voorzien van een goede duurzame lak bescherming en zijn er alleen maar stofjes op je auto neergekomen, dan is afnemen zonder afspuiten met water zeker mogelijk.
Gebruik dan wel voldoende quickdetail spray, want echt droog moet je dit niet doen. Wil je geen enkel risico nemen op lichte krasjes, spoel de auto dan eerst af met water en haal het water
met een goede droogdoek eraf. Daarna bijvoorbeeld nog een spray en wipe en je auto ziet er weer prima de luxe uit.
Groet,
Jan

Beste Kanjer,

Bedankt voor je info :-)^
Opzich staat mijn gebakje goed in de wax, laagje 476s.
En daarbij na elke wasbeurt een laagje QD van PB.

Heb vanmiddag het stof verwijderd met een sopje en washandschoen, geen druk uitgeoefend.
En anders maar een keertje de dap er extra over mocht er wat swirl ontstaan.

Beste Biebaut,

Wederom bedankt voor je reactie, idd zoals Kanjer zegt lijkt mij ook het beste :-)^
Maar zo'n stoffer als dit, zal dit zonder schade/problemen kunnen?
http://www.calcarduster.com/

Als de link niet toegestaan is mijn excuses, gelijk maar verwijderen dan.