• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel tussen bandengel/sprays

Tyromania dus... Gebruik ik voor de lente en zomermaanden, in de herfst en winter kies ik weer voor Wolfgang Black Diamond.
 
1e dag : super-blinkend (ik weet het : Johnny-zwart :grinning: ) , maar na 2 dagen is dat weg en blijven ze mooi zwart voor langere tijd.

Je kan ook gelijk met een doekje nalopen , dan is het meeste bling-bling ook al weg.

220313017_zpsa2be947c.jpg

10 dagen oud en +- 600 km mee gereden :
08042013078_zps9272497d.jpg

+
008-7.jpg

:grinning:
 
RogierV12;322757 zei:
Je zoekt een lange standtijd?
Langer dan deze bestaat niet

https://forum.Carclean.com/threads/tuf-shine-permanent-tire-shine-kit.10411/

https://forum.Carclean.com/threads/tuf-shine-permanent-tire-shine-kit.10411/

+1 Teminste, over de standtijd kan ik zelf (nog) geen persoonlijke mening over geven.

Zijn nu een ruime week verder, de snelle-eddy blingbling (zo erg als bij GSM zijn kenotek dressing was het niet bij mij) verdwijnt heus wel.
Er is nog een beetje glans, maar dat vind ik juist beter uitzien dan de nieuwe bandenlook die jij wil.
Maar dat is weer IMO.
 
Puur voor de banden: gewoon van de Action, misschien vloeken in de kerk maar doet goed zijn werk en na opspuiten & korte tijd niet meer plakkerig of te "vet" zwart..
Standtijd redelijk, zoals eerder aangegeven maar daar is de prijs en de minimale moeite ook naar. Puur uit gemak dat ik het netjes en snel in 1x rondom op de schoongemaakte wang kan spuiten en mij goed bevalt qua "gemiddelde" look!

Je banden is overigens niet zo'n probleem om even te doen tussendoor, neem je gelijk je velgen ff mee ,^^
 
Ieder zijn methode uiteindelijk , maar ik heb mijn bedenkingen bij het "opspuiten" van eender welk produkt op de banden .

Hoe kan je nu netjes die naden doen tegen je velg zonder op je velg te spuiten , bij mijn en andere banden is er altijd zo'n randje dat ik mooi meeneem met de borstel ZONDER dat ik de velg raak :-"
Ik begin met dat randje en heb zo +- al de helft van de breedte gedaan van de band , nadien doe ik de buitenste rand .
vb :
0109046.jpg

:weetniet
 
Snap je punt. Denk er ook zo over.
Mijn schoonvader (met goede bedoelingen) gebruikt ook altijd zo'n spray. Maar die pakt de velg en al mee.
Als er wat op de lak komt, geen kwaad. Zijn 1-doek-voor-alles gaat er zo overheen. (Heb het al opgegeven hem te overtuigen hoe het wel moet, hij laat me met rust als ik bezig ben en dat is al wat telt :) )

De clearcoat van TufShine is zo vloeibaar als wat en daardoor heb ik een super egale dekking. Iets wat me met de Megs gel niet echt lukt (juist omdat het een gel is)
 
Ben het met je eens dat vloeibaar en een kwastje op je gemak wat precieser werkt maar weet je hoe ik dat doe met een spray?
..mee rondgaan met een doek terwijl je spuit (handschoenen aan met al die meuk) en ik ga er ook nog eens snel over met een kwast!

Bij een niet zo lage auto geen enkel probleem, het zit bij mij ook prima in de kleine kier tegen de velg en ik heb doeken zat om nog eventueel een spettertje weg te vegen.
Gewoon niet als een malle tekeer gaan met zo'n spuitbus en een beetje goed richten (natuurlijk niet vanaf 30cm!) met beleid, alsof je aan het verfspuiten bent zeg maar en niet in 1 keer.
Heb er iig. geen last mee dat ik een smerige velg met rare vlekken overhou ;)

Maar nogmaals, het enige is de standtijd en die is natuurlijk bij dagelijks gebruik zeg 2 weken ..net of misschien nog minder..
Maar ja, is de cheepo prijs dan ook naar en in die tijd zijn mijn velgen weer aardig vies hoor :glaasje
 
Hier geen sprays of kwastjes, gewoon een applicator pad met gel en voila de banden zijn als nieuw zonder al het geknoei. Als je het 2 maal behandelT is het geen probleem, ook de belettering is goed bedekt.