• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfels voor een klein verjaardagscadeau

Wat lijkt jullie de beste keuze?

• Lakdiktemeter

Stemmen: 3 33,3%
  • PetDryer

Stemmen: 6 66,7%

• Totaal aantal stemmers
    9

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hi Iedereen,

Aangezien ik volgende week 30 word :worried::sob: mag ik eens kijken voor een cadeautje. Nu, waar ik over twijfel is beide niet bij CC te koop dus hoop dat ik het hier mag posten omdat ik hier toch al jaren rondhang :blush:.

1) een lakdiktemeter van Trotec BB20 (119€). Maar aangezien ik meestal enkel voor derden een lichte polish en een wax doe lijkt me dit wat overbodig, enkel bij bepaalde schades lijkt me dit heel welkom maar weet dan niet of ik de prijs kan verantwoorden voor het gebruik.

2) Een Petdryer, deze zouden ongeveer hetzelfde moeten werken als een echte Air-force blaster maar wel maar 1/3 van de prijs via de welbekende Ebay. Deze lijkt me wel leuk om je auto effectief te kunnen drogen zonder aan te raken, en bovendien heb ik een zwarte herdershond waar ik het ook nog kan gebruiken.

Graag jullie meningen of ervaringen.

Thanks !

Tuurlijk, een pol is altijd leuk. @Soepergrover

Ik neig naar de droger omdat ik me altijd ENORM irriteer aan druppeltje op mijn lak. En heb ook reeds met verschillende detailers gesproken en ze zeggen allemaal dat zolang je geen lakdiktemeter hebt wat lagen meet, dat het nog steeds wat gokken is.

@Dibbuz Thanks :)

Realiseer je wel dat je never nooit een auto volledig droog krijgt zonder aanraking.
Zelfs met de Master Blaster 8HP niet echt. (ja heb ik meermaals geprobeerd...)
Maar ik neig idd okk naar de dryer.
Kiertjes/naadjes/spiegels/grille e.d.

• Leuk
Reacties: Stephan
Zou je misschien kunnen laten weten welk model megaföhn je hebt gekocht en hoe die bevalt? Ik wil ook al tijden zoiets kopen, maar ik ben er nog steeds niet uit welke ik dan moet hebben.

Ik zou toch gewoon voor de Metropolitan - Air Force Blaster Sidekick gaan.

18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000.gifhttps://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1_3HP_SK_1_220v_101760

Ik zou toch gewoon voor de Metropolitan - Air Force Blaster Sidekick gaan.

Bekijk bijlage 57032https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1_3HP_SK_1_220v_101760

Ik zou ook voor 'n blower gaan.
Zelf gebruik ik bij elke wasbeurt mijn Metropolitan Vac 'n Blo: eerst als stofzuiger voor het interieur, daarna als droogblazer voor de buitenkant. Een erg goede investering (cfr. mijn review onderaan de Metropolitan).
Of een "huisdierendroger" overigens geschikt is als "wagendroger" weet ik niet. Ik weet in elk geval wel dat mijn katten het niet zouden appreciëren als ik ze zou drogen met mijn Vac 'n Blo. :kissing:

Een lakdiktemeter zou de afgelopen jaren slechts éénmaal nuttig geweest zijn ... ik zou dan eerder ontdekt hebben dat mijn Audi herspoten was in de fabriek en slecht herspoten (na een ongeval) door mijn toenmalige dealer... :mad: