• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twingo RS, nog steeds rood

Ron-RS

Detailing rookie
30 aug 2009
393
0
Vandaag voor het eerst de buitenkant volledig gedaan.
Het begon met een stralende zon en ging vervolgens over in een flinke plensbui en eindigde weer met een heerlijk zonnetje ,^^
Tijdens de regen maar even een telefoontje gepleegd naar een kennis van mij en kon ik in zijn loods het werk afmaken! Volgende keer maar gelijk daarheen...van regen/wolken/zon/regen/wolken/regen/zon tijdens het poetsen wordt je zo zenuwachtig
:(

De producten van Dodo Juice hebben mijn hart veroverd. Alle producten waren heel goed te verwerken en namen erg makkelijk af. Ik heb gelijk het verschil tussen de hard wax en de soft wax kunnen testen en mijn voorkeur gaat toch uit naar de Hard Wax.
Voor mijn gevoel was deze makkelijker aan te brengen en makkelijker uit te poetsen.
En Meguiar's vliegt eruit.... :-"

Gebruikte producten (als ik niets vergeten ben):

- Meguiar's Next Shampoo
- Meguiar's Quick Clay
- Quick Detailer
- Dodo Juice Lime Prime
- Dodo Juice Orange Crush
- Dodo Juice Banana Armour
- Meguiar's Tire Gel
- Meguiar's Nxt Glass Cleaner
- Meguiar's Trim Detailer
- Poorboy's World Wheel Sealant
- Pro Vision Rain Clear

Gebruikte doeken en pads:
- Poorboy's World Deluxe Mega Towels
- Meguiar's doeken en pads
- Dodo Juice Fantastic Furs
- Meguiar's Wash Mitt
- grote oranje droogdoek.
- Lake Country Black Pad
enz enz!

Weinig foto's helaas, maar wel een supermooi resultaat zal zeg ik het zelf! :grinning:


In de loods, net na het kleien en regen;
IMG_0385.jpg


En wat na foto's;
IMG_0400.jpg


IMG_0391.jpg
 
Mooie twingo. Maandje of twee geleden mijn rode auto gedaan met DJ Lime prime, de hardwax en de softwax, werk idd erg lekker. Wel had ik het wat te dik opgebracht en te snel de tweede laag opgebracht waardoor er bij mij een vettige waas achterbleef. Dit heb ik opgelost met Spray en Wipe.

Lak ziet er mooi glanzend uit!
 
Thanks!

Toch maar een keer een Dap aanschaffen, heb geen gevoel meer in mijn
armen :D
De beading is trouwens erg mooi van de Dodo wax.
Ik ga zo even mijn spiegelreflex ophalen en dan zal ik gelijk wat foto's
proberen te maken.

@Tim: ik durf niet te zeggen waarom die deur daar zit,
Misschien wil ik het ook wel niet weten:|~* ;)
 
scenic zei:
Damn, goed rood Ron ! Twingojo !!!! Fantastisch gedaan ! (hoop dat ie er ook nog zo uit ziet op 8 november ! ,^^ )

Thanks, dat is wel de bedoeling. Eind van de maand weer even wat nieuwe dingetjes van Dodo bestellen en dan een dag van te voren of de ochtend nog even wassen met BTBM en nog een vers laagje Orange Crush erover ;)

Bij deze ook nog een beading foto. Het was al gestopt met regenen, dus dit was er over na een klein ritje met de auto. Het ziet er trouwens makkelijker uit als gedaan een beading foto maken!

Beading1.jpg
 
Even je diafragma wat kleiner maken op je DSLR. Dus een hoger F getal nemen. Dan krijg je minder verschil in scherpte/diepte en een groter vlak er scherp op.
 
f8... and be there...

je kan trouwens ook je hele zicht autofocussen op veel punten (mijn cam heeft er 11, ik weet niet hoeveel de uwe)

ziet er goed uit!!
 
Mooie foto's, prachtig resultaat!:)^

Van de week toevallig nog iemand met een blauwe RS in de werkplaats gehad, maar vind hem stiekem zo in het rood toch mooier.
 
mooi werk, mooie kleur, mooie auto!

ik had zaterdag hetzelfde ...zon afgewisseld met regen...heb toen alles maar weer opgeruimd, PC opgestart en op carclean gekeken:D
 
He das toevallig die Clio RS die erachter staat heb ik gistermiddag volgens mij door den haag zien rijden vrrooaaam pssst trok mijn aandacht en er vloog er een Kliko RS voorbij!

Je auto is weer mooi rood!
 
Mr Bullet (Sietze) zei:
He das toevallig die Clio RS die erachter staat heb ik gistermiddag volgens mij door den haag zien rijden vrrooaaam pssst trok mijn aandacht en er vloog er een Kliko RS voorbij!

Je auto is weer mooi rood!

Die Clio RS is van mijn broer en is alleen zaterdag in Den Haag geweest.
Hij maakt trouwens geen Pssst geluid, er zit geen turbo op ;)
Wel een Supersprint uitlaat systeem.