• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbuffen Collinite 476s

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Vandaag heb ik het exterieur mijn Bmw een full detail gegeven. Ik had een paar nieuwe spulletjes en die wilde ik natuurlijk maar al te graag uitproberen.
Na het wassen, kleien, polijsten mijn nieuwe fles Eraser geprobeert. Ik kan niet anders zeggen dat het een topprodukt is! Na het voeden met Black hole (ook een blijvertje op mijn auto) kon ik eindelijk de auto in de wax gaan zetten. Deze keer werd het mijn nieuwe Collinite 476s. Ik was echt lyrisch ober de 845? insulator wax maar vind een vaste wax gewoon wat prettiger werken.

Na 2 delen in de wax te hebben gezet wilde ik het eerste deel uitbuffen. Dit was bijna een onmogelijke opgave]-0 Met veel pijn en moeite heb ik de beide delen uitgebuft. Hierbij heb ik zelfs mijn doek een spraytje met spray&wipe gegeven wat het ietsje makkelijker maakte. Dit moest dus anders! Vervolgens ben ik deel voor deel gaan behandelen maar ook dat was geen succes.
Even voor de goede orde: Ik heb de wax uitermate dun aangebracht en de auto stond in de schaduw. De lak voelde wel warm aan (zwarte auto).

Doe ik wat fout? En zo ja wat? Het is absoluut niet mijn enige vaste wax. Ik heb bijv. ook Natty's red en nog een heel klein beetje Fusion. Deze waxen zijn wel goed uit te buffen. Zelfs in de volle zon!
Ik ben er uiteindelijk veel te lang mee bezig geweest en dan is het leuke van je nieuwe wax er snel vanaf! Ik ben wel erg te spreken over de glans van de 476s maar dat mag ook wel! Ik heb een paar armen waar Stallone jalours op is hahaha

Deelt iemand mijn mening over de 476s of heeft iemand tips om het makkelijker te laten verwerken? Ik hoor het graag...

Robin
 
De eerste 2 delen heb ik na ongeveer een kwartier uitgebuft. Toen ik deel voor deel ging waxen heb ik het meteen uitgebuft en zelfs dat was niet te doen! Dus: bijvoorbeeld een deur compleet in de wax gezet en daarna gelijk uitbuffen.
 
Heb je het in de zon verwerkt? Zo niet dan kan het eigenlijk alleen maar te dik aangebracht zijn.
 
Ik heb deze wax ook geprobeerd op mijn zilverkleurige astra, op de motorkap. Na een swipetest afgenomen maar dat was zeker ook een pittig klusje. In mijn geval was het waarschijnlijk te dik aangebracht, heb ik nog steeds moeite mee.
 
@Rst-Smurf:Ja, ik heb een swipe test gedaan maar toen was het kwaad al geschied!

@Dibbuz: Ik heb het niet in de zon verwerkt maar de lak voelde wel warm aan. Ik heb het zekers niet te dik aangebracht. Ik ken het principe: less is more.
Na het avondeten heb ik de bumpers nog in de wax gezet en dat ging al veel beter. Toch de warmte???

Het leek wel alsof je vroeger je Turtle wax (wie is er niet groot mee geworden haha) te dik had aangebracht en te lang had laten zitten.
 
Als je echt 100% zeker bent dat het niet te dik is aangebracht dan zal het de warmte geweest zijn.
Vandaag zonder problemen Ibrido op een behoorlijk warme lak en dat was geen enkel probleem.
 
Mijn ervaringen met andere waxen waren ook beter eerlijk gezegd. De Natty's en Fusion laten zich prima verwerken in de volle zon. Maar ook de Collinite 845 geeft geen enkel probleem wat dat betreft. Alleen breng ik die op de Dap aan!
Volgende keer zal ik het eens met wat koeler weer proberen. Moet toch geen probleem zijn in Nederland!!!
 
Ik vind de 476s juist erg makkelijk afnemen, mits heel dun aangebracht, pas afnemen na een succesvolle swipetest en elk paneel afzonderlijk behandelen.

Mijn eerste keer met deze wax was ook een ramp, want ik had hem veel te dik aangebracht.
 
Natty's en Fuzion zijn waxen die vooral bekend staan om hun gebruiksvriendelijkheid. Easier on-off zal je niet zo snel vinden. Ze staan daarin echt lijnrecht tegenover Collinite 476, die weer bekend staat om het niet-zo-easy off. Als het niet te dik is opgebracht, niet te lang gewacht met afnemen, dan denk ik dat het paneel inderdaad te warm was.
 
Heb ik ook gehad, mijn ervaring is niet te warm en te dik.
Houd je je hier aan is het makkelijk af te nemen een van mijn lievelings waxen als het gaat om glans en standtijd samen met de 915.
 
De noeste arbeid van gisteren werd wel beloond met een prachtige beading vanmorgen. Helaas geen foto's maar zo'n mooie beading heb ik nog nooit op mijn Bmwtje gezien. Dat maakt veel goed!
 
Ik heb geen problemen met de 476. Heel eenvoudig afnemen zelfs na 15 minuten nog.

Het is inderdaad een kwestie van dun aanbrengen.
 
kaal.nl zei:
De noeste arbeid van gisteren werd wel beloond met een prachtige beading vanmorgen. Helaas geen foto's maar zo'n mooie beading heb ik nog nooit op mijn Bmwtje gezien. Dat maakt veel goed!


en daar ga je nog weken en weken van genieten want het is een duurzame wax.
:)
 
Fijn te horen dat het resultaat wel goed is! Maar ik laat dit soort wax soorten zelf niet te lang curen. Heel dun aanbrengen per paneel (en zelfs minder, een halve deur is al veel in één keer) even laten "hazen" en gelijk uitwvrijven. Dat werkt bij mij het beste. En inderdaad als je het lang laat zitten is het buffelen.......Overigens heb ik dat ook wel eens gehad, maar op het eindresultaat maakt het niets uit. Glanst even goed, beading even goed, duurzaamheid even goed......
 
De 476s is mijn favo wax. Al tig keer gebruikt en nog nooit een probleem met uitbuffen gehad. En zet gewoon de hele auto in de was en begin dan weer van voor af aan met uitbuffen; daar zit zo maar een half uur tussen. No problemo. Zwarte auto, ook in de zomer. :ja
 
Ach collinite geeft op hun site zelf ook al aan dat deze wax iets meer "elbow grease" nodig heeft. Maar dat heeft een opbrengst en dat is de langste duurzaamheid van alle collinite's. Maar als je hem eenmaal kent dan valt het wel mee. Het zal inderdaad nooit een DGPS worden die je bijna weg kan blazen zij het uitpoetsen. Dat is echt meer wegvegen. Maar de vergelijking gaat mank want dat is ook een sealant. En in mijn mening is er nog een wax die nog lastiger is. En dat is M16. Als je die maar iets te dik aanbrengt en te lang laat drogen dan is het echt een rotklus. Dat lijkt wel een panser als het opdroogd. Ik werk als ik die gebruik echt met een padje in de ene hand en de poetsdoek in de andere.

Toch zijn het allebei top producten.