Vandaag heb ik de auto gekleid met Bilthamber Regular en Dodojuice born slippy clay lube.
So far so good.
Lakdefecten waarvan ik het bestaan niet wist werden zichtbaar en een soort oxidatie op de motorkap werd eveneens pijnlijk duidelijk.
Allereerst snap ik er niks van aangezien de auto in februari nog gedaan is en er toen geen rare zaken zichtbaar waren.
Met oxidatie bedoel ik een soort watervlekken die lichter zijn dan de rest. Het is met niet gelukt deze op foto vast te leggen.
De achterklep vertoonde ook sporen van oxidatie, maar dit is een bekend verhaal, achterklep is ook iets of wat lichter van kleur dan de rest van de auto.
Normaal gesproken gebruik ik Monello (Menzerna) waar ik erg tevreden over ben en tot op heden geen problemen mee ervaren heb.
Omdat ik echter bijna altijd in de zon zal moeten werken, of moeten wachten tot er schaduw is, heb ik de SSR lijn van Poorboy's aangeschaft.
Vanochtend ben ik na het kleien begonnen met de achterklep.
SSR2 op wit, wees uit dat dit de krasjes niet volledig weghaalde, dus SSR2 op oranje.
Ging prima. Dieprood kwam weer terug en krasjes waren zo goed als weg, behalve de diepere die er nu eenmaal in zitten.
Hierna SSR2 op wit, vervolgens SSR1 op licht groen. Na het ontdoen van residu viel van verbazing mijn mond open....het deel wat ik juist met SSR1 op groen had gedaan leek weer ineens helemaal dof.
Nadere inspectie wees uit dat er allemaal minisicuul kleine krasjes in gekomen waren.
Balen dus...
Voor de duidelijkheid...ik "dep" eerst het middel op de lak, wrijf het uit, zet de dap aan op 1 en ga vervolgens aan de gang met het dambord op 5/6.
Nogmaals SSR2 op wit, hierna SSR1 op zwart.
Zag er beter uit, maar het was niet wat ik er van verwacht had.
Op een klein deel van de klep zijn nu ook ineens allemaal witte pikkeltjes ontstaan, het lijkt wel onder de lak. Test met de lakdiktemeter van Fredsan heeft echt uitgewezen dat die niet te dun is.
Vervolgens de motorkap. Weer een testspot. Aangezien het nu ineens een en al swirl was, noodzakelijk een goede combinatie te gebruiken.
SSR2 op oranje, afdoen.
Kleurverschil in de kap
Ik snap er geen bal van! Je ziet precies de banen lopen zoals ik ze heb gemaakt.
Ok....dan maar door naar SSR2 op wit....kleurverschil wat minder, maar nog steeds irritant aanwezig. Daarnaast zijn de swirls wat gereduceerd, maar nu is het een grote hoeveelheid aan kleine krasjes. En dan echt veel...het is net een sterrenhemel.
Opvallend ook dat met name over de motorkap een soort druppels, waterstrepen lopen die ik gewoon niet wegkrijg.
Iets gaat er niet goed en ik weet niet wat.
Het is zelfs zo erg dat ik nu de auto weer in de garage heb gezet, omdat ik niet weet wat ik moet doen.
Heb woensdag tot en met zondag nog komende week, dus nog genoeg tijd.
Ondertussen flink balen natuurlijk, tot nu toe altijd goed gegaan en dan nu?! Zwaar frustrerend. De oorzaak, geen idee waar ik die moet zoeken.
Ligt het aan de gebruiker van de DAP? Ligt het aan de Poorboys?
Ik heb nieuwe pads gebruikt en deze bevochtigt tevoren. Lak is schoon. Heb de stappen gevolgd zoals ik dat altijd doe...
Natuurlijk baal ik ook als een stekker dat ik ondertussen een rotary heb gekocht terwijl het werken met de DAP niet eens fatsoenlijk gaat nu]-0
Helaas kan ik geen foto's laten zien, wellicht is er iemand die weet wat er fout gaat, wat ik fout doe of wat er gewoon niet werkt. Ik durf zo in ieder geval niet meer verder.
Wellicht weet iemand wat hier fout gaat en wat ik zou kunnen doen om het weer goed te krijgen.
So far so good.
Lakdefecten waarvan ik het bestaan niet wist werden zichtbaar en een soort oxidatie op de motorkap werd eveneens pijnlijk duidelijk.
Allereerst snap ik er niks van aangezien de auto in februari nog gedaan is en er toen geen rare zaken zichtbaar waren.
Met oxidatie bedoel ik een soort watervlekken die lichter zijn dan de rest. Het is met niet gelukt deze op foto vast te leggen.
De achterklep vertoonde ook sporen van oxidatie, maar dit is een bekend verhaal, achterklep is ook iets of wat lichter van kleur dan de rest van de auto.
Normaal gesproken gebruik ik Monello (Menzerna) waar ik erg tevreden over ben en tot op heden geen problemen mee ervaren heb.
Omdat ik echter bijna altijd in de zon zal moeten werken, of moeten wachten tot er schaduw is, heb ik de SSR lijn van Poorboy's aangeschaft.
Vanochtend ben ik na het kleien begonnen met de achterklep.
SSR2 op wit, wees uit dat dit de krasjes niet volledig weghaalde, dus SSR2 op oranje.
Ging prima. Dieprood kwam weer terug en krasjes waren zo goed als weg, behalve de diepere die er nu eenmaal in zitten.
Hierna SSR2 op wit, vervolgens SSR1 op licht groen. Na het ontdoen van residu viel van verbazing mijn mond open....het deel wat ik juist met SSR1 op groen had gedaan leek weer ineens helemaal dof.
Nadere inspectie wees uit dat er allemaal minisicuul kleine krasjes in gekomen waren.
Balen dus...
Voor de duidelijkheid...ik "dep" eerst het middel op de lak, wrijf het uit, zet de dap aan op 1 en ga vervolgens aan de gang met het dambord op 5/6.
Nogmaals SSR2 op wit, hierna SSR1 op zwart.
Zag er beter uit, maar het was niet wat ik er van verwacht had.
Op een klein deel van de klep zijn nu ook ineens allemaal witte pikkeltjes ontstaan, het lijkt wel onder de lak. Test met de lakdiktemeter van Fredsan heeft echt uitgewezen dat die niet te dun is.
Vervolgens de motorkap. Weer een testspot. Aangezien het nu ineens een en al swirl was, noodzakelijk een goede combinatie te gebruiken.
SSR2 op oranje, afdoen.
Kleurverschil in de kap
Ik snap er geen bal van! Je ziet precies de banen lopen zoals ik ze heb gemaakt.
Ok....dan maar door naar SSR2 op wit....kleurverschil wat minder, maar nog steeds irritant aanwezig. Daarnaast zijn de swirls wat gereduceerd, maar nu is het een grote hoeveelheid aan kleine krasjes. En dan echt veel...het is net een sterrenhemel.
Opvallend ook dat met name over de motorkap een soort druppels, waterstrepen lopen die ik gewoon niet wegkrijg.
Iets gaat er niet goed en ik weet niet wat.
Het is zelfs zo erg dat ik nu de auto weer in de garage heb gezet, omdat ik niet weet wat ik moet doen.
Heb woensdag tot en met zondag nog komende week, dus nog genoeg tijd.
Ondertussen flink balen natuurlijk, tot nu toe altijd goed gegaan en dan nu?! Zwaar frustrerend. De oorzaak, geen idee waar ik die moet zoeken.
Ligt het aan de gebruiker van de DAP? Ligt het aan de Poorboys?
Ik heb nieuwe pads gebruikt en deze bevochtigt tevoren. Lak is schoon. Heb de stappen gevolgd zoals ik dat altijd doe...
Natuurlijk baal ik ook als een stekker dat ik ondertussen een rotary heb gekocht terwijl het werken met de DAP niet eens fatsoenlijk gaat nu]-0
Helaas kan ik geen foto's laten zien, wellicht is er iemand die weet wat er fout gaat, wat ik fout doe of wat er gewoon niet werkt. Ik durf zo in ieder geval niet meer verder.
Wellicht weet iemand wat hier fout gaat en wat ik zou kunnen doen om het weer goed te krijgen.