• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vandaag VW Passat motorkap gepolijst

Roydivosso

Detailing rookie
1 jun 2010
45
0
Beste mensen,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn DAP 500 gebruikt!

Volgende gedaan 50/50 op motorkap

Inizio compund op oranje pad
Finale op zwart

2 hits

Swirls zijn wat minder geworden!

Maar zie overal krasjes dwars over elkaar van links naar rechts!

Of ze er al zaten weet ik niet.

Gr.Roy
 
Dat kan, omdat je van Inizio meteen naar een finishing stap gaat. in 90% van de gevallen moet daar nog een stap tussen, zoals wit+mezzo, om de fijne krassen die je maakt met Inizio weer weg te werken.

Maar als jij niet weet of de 'links-rechts' krassen er eerst wel of niet zaten, dan weten wij dat toch ook niet! :weetniet
 
Inderdaad niet zo te zeggen, maar van Inizio op oranje naar finale op zwart lijkt me een TE grote stap!!
Rustig afbouwen. Ik zou na de Inizio zeker nog met Mezzo aan de slag gaan alvorens naar de finale te grijpen.
Nu ga je van een hele grote slijpende factor (inizio met oranje) naar een polijstmiddel met weinig slijpende factor EN een pad zonder cut.

Sowieso voor het eerst werken met een DAP en dan meteen INIZIO loslaten op je lak vind ik niet verstandig. Op mijn eigen lak bleek een DAP500 + SSR1 op lightgreen al voldoende voor 90% correctie. Nog een hit had wss veel meer weggehaald of ik had een stapje hoger kunnen gaan. Begin met een lage cut en bouw het op tot dit nodig is. Iedere lak is anders, zelfs op 2 gelijke volkswagens!
Op deze manier kun je niet beoordelen wat nu welke uitwerking heeft..
 
Zoals de anderen al zeggen : de stap tussen de 2 combinaties is te groot, of die krasjes er nu al zaten of niet. Gewoon nog een stap ertussen met een lichtere pad ( bv. wit of licht groen) en een lichter polijstmiddel dan Inizio ( bv. Mezzo), misschien wel 2 hits en daarna finishen met zwart of licht groen en Finale. De afwerking zal vele malen mooier zijn dan wanneer je alleen de stappen toepast die jij hierboven beschrijft.
Ik weet niet of je een testspot hebt gedaan voordat je begonnen bent, maar het kan ook best zijn dat je aan wit met Mezzo al voldoende hebt. Dit is opzich niet zo'n hele zware combinatie en het voordeel daarvan is dat je minder hoeft na te bewerken. Om te beginnen is Inizio op oranje best stevig. Dus testspot maken is belangrijk.
 
Mooi is dat, op de DAP cursus anderhalve week geleden werd dit allemaal stap voor stap uitgelegd.. Is Roydivosso daar ook geweest?
 
@Mr.M.: hopelijk doel je er toch niet op dat de afwezigheid van Roydiosso op een clinic, er toe leidt dat de informatieverstrekking nu stopt ( sorry als niet zo is, maar komt bij mij een beetje zo over )

Ben met de andere sprekers eens, de stap is gewoon veel te groot, je zal toch echt van inizio naar mezzo naar finale horen te gaan ( padkeuze is nog breder )
Soms is 2x een lichte combinatie idd al voldoende om blij te worden en het grijpen naar de de hele zware combi overkill

De krasjes die je ziet, zag je die voorheen ook of waren het toen meer cirkels en na het polijsten en afnemen waren het toen strepen ?
Kan nl zo zijn dat je met een per ongeluk vervuilde doek er zelf strepen in heb getrokken tijdens het afnemen.
 
@mk-us integendeel! Ik doelde er op dat wanneer Roydivosso op de DAP cursus was geweest, hij exact had geweten waar hij mee bezig was en deze vraag dus overbodig zou zijn geweest.

Op de cursus werd keurig uitgelegd dat een stap als bijvoorbeeld oranje met Inizio gevolgd door een finale op zwart gewoon te groot is. Kon je ook keurig zien op de audi kap die op de workmate stond!

Ik lees ook niets over de behandeling voor het polijsten. Is er bijvoorbeeld wel met klei aan de gang gegaan? Anders ben je vervuilde lak aan het polijsten... Dat schit natuurlijk ook niet op.
 
Pfiew, pak van m'n hart ! ( in verleden wel eens gemerkt dat indien een persoon ergens wel tijd / geld in had gestoken, een ander niks gunde indien die het niet had gedaan ( je snapt 'm wel ))
Maar goed, kom er maar in Roydivosso, geef ons allen de extra info, dan kunnen we je verblijden
 
Ik wist helemaal niet dat dit een te grote stap was!Een forum-lid zei als je een harde lak hebt kun je beter oranje met inizio gebruiken,heb testspot gedaan een gekleid uiteraard!

Finale op zwart had hij niet gezegd!

Kan dit schadelijk voor mijn lak zijn?(wat ik heb gedaan)

Maar die krassen zaten ook op het onbehandelde deel

Maargoed van fouten leer je, het is mijn eigen auto

Ben ook nog niet tevreden hoor, weet ik waardoor het komt(de middelen heb ik allemaal)

Top jongens bedankt!





Roy