• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen behandelen met nanolex

Check voor gebruik goed of dit inderdaad de versie is die je hebt (en niet de 'professional' of de 'concentrate' versie) Bij die andere versies is het belangrijk dat je je houd aan de voorgeschreven verdunning en inwerktijd, om te voorkomen dat er schade ontstaat aan het lakwerk van de velgen. (Verpakkingen zijn veranderd, dus let niet alleen op de verpakking, maar echt op de naam op de verpakking)
De concentrated.
 
Bedankt voor je opmerking! Ik heb inderdaad deze staan. Heb het nog even goed nagekeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prima, bij de producten van Nanolex waar de term 'concentrated' of 'professional' op staat is het belangrijk dat je je strikt aan de voorgeschreven inwerktijd en verdunning houd, bij andere producten (meer bedoeld voor 'gewone' consumenten) zijn de producten al zo aangepast (verdund of iets andere formule) dat het risico niet groter is dan normaal.
 
  • Leuk
Reactions: carolienv82
Nogmaals ik heb niet de geconcentreerde versie.

Maar heeft niemand voor en na foto's van gebruik van het product?
 
Op zich is het niet een heel speciaal product, het is een velgen c.q. iron remover zoals er veel vergelijkbare producten zijn.

- inspuiten
- even laten inwerken
- met een velgenborstel of oude wasmitt bewerken
- schoon spoelen
- desgewenst herhalen

foto 05.jpg


foto 04.jpg


Dit is géén Nanolex, maar een soortgelijk product.
 
Je gaat niet veel hebben aan voor/na foto's gezien je zelf nog met een borstel aan de slag moet gaan en iedere velg en/of vervuiling is verschillend.

Het product alleen gaat de velg niet voor 100% zuiver krijgen, mocht dat zijn wat je bedoelde.
 
  • Leuk
Reactions: carolienv82
Na mijn karwei van de kap schoonmaken reageer ik nu even hier.

Ik had dus deze producten gekocht en een 3 weken geleden heb ik het gebruikt zoals op de verpakking en op de website stond. Ik was alleen totaal niet tevreden toen ik het erop sprayde zag ik gelijk al een soort van druipers, leek wel of de zwarte lak/verf er af kwam. Schrok me rot dus ik heb het er gelijk af gehaald met water. En daarna met een velgen borstel omdat die strepen niet weg gingen maar ook toen ging het niet weg. Ik heb daarna met een ontvetter de druipers/strepen weg gekregen maar durfde het daarna niet meer te gebruiken. En nu was ik dus bezig met mijn dak te reinigen en toen dacht ik.... laat ik hier eens snel naar een voor en na foto vragen dan weet ik of dit normaal is ja of nee.

Ik had dus misschien meer uitleg moeten geven wat ik bedoelde met mijn vraag.
Maar heeft iemand dus ervaringen met dit product op zwarte velgen?
 
Waren die druipers nu vervuiling of zwarte lak? Kan mij voorstellen dat de velg er niet bepaald goed uit ziet mocht jouw lak loslaten?

Heb je eventueel foto's van hoe de velg er nu uit ziet?
In welke staat zijn jouw velgen? Zijn deze bv. Met spuitbus ooit gespoten geweest?
 
Ik heb de foto even ingezoomd van een foto van vanmiddag. Mocht het niet goed zichtbaar zijn dan zal ik morgen bij daglicht nog een foto maken.

Het lijkt er op dat er toch wat lak was. Maar ik weet het gewoon niet zo goed. Heb nog nooit een auto gehad met zwarte velgen. Ik heb mijn auto nu zo'n 6 weken en geen idee of de velgen zijn gespoten of iets. Ik denk eerder gecoat. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Screenshot_20220501-222447_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator: