• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen beschermen en poetsen

Ray

Detailing trainee
11 jan 2020
20
25
Hey,

Ik heb gisteren nieuwe velgen besteld voor onder de wagen. #ffwachtentotdefabriekweeropengaat
het zijn gun metal grijze velgen met een gepolijst voor vlak.
Nu zou ik de velgen wel willen beschermen zodat vuil er niet zo makkelijk aan hecht, wat is hiervoor aan te taden?
En is ervaring hoelang het beschermt?
Kan ik daarbij de Monello non-ferro gebruiken?

Beeldje voor de liefhebber, het is de uitvergrote velg.
49714B8E-0AB1-4D91-8D6B-42611DE64029.jpeg




Gr.
 
De beste bescherming is een coating. Gyeon Rim is speciaal gemaakt voor velgen en werkt erg goed. Als je nog wat duurzamers wil dan kan je ook Gyeon Mohs aanbrengen.
Non Ferro gebruik je om de velg schoon te maken, maar dat zal niet altijd nodig zijn als je Rim, Mohs of een andere coating aanbrengt.
 
Heeft @RoyR vast wel een hele uitleg voor, die heeft recent een nieuwe set klaargemaakt. is via “zoeken” wel te vinden.
Keuze uit coating of wheel sealant. Wax kan ook, maar dan heb je minder standtijd. Voor mijn winterset gekozen voor wheelsealant, want had geen zin te wachten dat de Rim weer op voorraad was,het dit weekend klaar wilde hebben en nog een driekwart pot wheelsealant had staan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik zou voor Gyeon Rim gaan dat is voor mij tot nu toe de meest duurzame oplossing/bescherming en in principe was je ze schoon met een gewone shampoo . Non ferro kan maar ik krijg ze ook makkelijk schoon zonder.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Marcel1973 ,ik vind dat soort oplossingen vaak zo tijdelijk zeg maar en zou alleen voor zoiets kiezen wanneer de velgen niet van de auto afgaan bv of als een tussendoor oplossing maar wanneer er sprake is van bv een winterwissel zou ik persoonlijk altijd voor een coating gaan. Ja zeker meer werk idd (heb een hekel om aan velgen te werken) maar Rim is gewoon veel duurzamer.

Als tussendoor of onderhoud spray zou men ook eens kunnen kijken naar een Sio2 Spray zoals bv Gyeon Cure of Gyeon Wetcoat (zelf heb ik dan reload staan toevallig).
 
Ik heb inmiddels wel geleerd dat je bij gepolijste velgen goede bescherming wilt. :p Mocht ik ooit weer de keus maken om gepolijste velgen te nemen, dan smeer ik er sowieso een lading Rim op en onderhoud doe ik dan met Bathe+/Wetcoat/etc.

Alles om die blanke lak intact te houden!

(Zou 19 lagen Rim smeren een positief effect hebben? :p )
 
Eens @Ric325i als je voor langdurige duurzaamheid kiest.

Omdat TS alleen om advies voor bescherming vroeg, vind ik dat je niet aleen de coatings moet noemen, maar ook de alternatieven. Beetje zelfde als geen wax adviseren voor de lak, maar alleen coatings.

Zelf heb gisteren ik de winterwielen in de PB Wheelsealant gezet.
Redenen daarvoor waren:
- geen zin om te wachten totdat Rim weer op voorraad is, want wilde dit weekend klaar hebben.
- de Wheelsealant stond ready to use in de kast alhier.
- de winterwielen draaien hier normaliter relatief erg weinig kilometers.
- liever wel beschermd, dan onbeschermd in opslag.

Gepolijste velgen en strooizout zijn geen fijne combinatie idd @Quantoxx.Een velgenwax of sealant doet z’n ding ook wel, alleen moet je dan ook de discipline hebben geregeld aandacht aan te besteden. En dan nog... Blijft dat wielen vaak niet het meest leuke onderdeel is...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bedankt voor de reactie’s zover
Rim lijkt de voorkeur te hebben, echter is makkelijker aan te brengen als de velg niet op de auto zit.
De sealant en wax die Marcel benoemt bieden ook bescherming echter niet zo langdurig.
Helaas is op dit moment alles uitverkocht bij Carclean, even wachten nog.
 
Wat lastig is @Ray is om het velgbed te doen behandelen met Wheelsealant of Rim als de wielen gemonteerd zijn.
Dan zou de Waxaddict (of alternatieven) een oplossing kunnen zijn. Of je draait de wielen er af natuurlijk.
 

Vergelijkbare onderwerpen