• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen cleanen

Rob330i

Detailing rookie
8 dec 2009
66
0
Ik heb een vraagje mbt mijn velgen krijg het niet schoon, heb het volgende toegepast.

-bilberry wielen reiniger puur
-valet tar reiniger
-iron x
-kleien

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

zit er niks anders op dan te polijsten? of is er nog een wondermiddeltje?

Alvast bedankt,

Rob

Moeilijk te zeggen, om iets te reinigen/verwijderen is het handig te weten wat de vervuiling is, enig idee wat deze vervuiling is?

Ik heb de Bilberry ook, ik gebruik die op velgen die relatief weinig vervuild zijn...voor zwaardere vervuilingen gebruik ik Meg's Wheel Brightener.
Laatst had ik ook velgen waar ik plaatselijk Meguiar's Wheel Brightener onverdund moest gebruiken (en dan was het nog een geduldwerkje) De overige vervuiling ging vlot weg met Wheel Brightener 1:4.

Mogelijk is de Bilberry niet krachtig genoeg hiervoor (dit is naar mijn mening een prima veilige velgenreiniger maar op moeilijke vervuiling ben ik er persoonlijk niet echt van onder de indruk)...zou kunnen dat het met Wheel Brightener wel lukt....alleen proberen kan hier echter uitsluitsel over geven natuurlijk...:weetniet

Als je deze niet in je collectie hebt kan je mogelijk bij iemand een sample'tje trachten te bekomen om eens te testen....?

Dit lijkt mij ook krakkelei, enige om dit weg te krijgen is ze opnieuw spuiten. Enige wondermiddeltje is hier dus een nieuw laagje lak.

Als het craquelé is dan helpt velgenreiniger of polijsten niet. :no

Als het iets anders is (dat op de lak ligt) dan is er altijd nog hoop....punt is: het is mijn inziens moeilijk met 100 procent zekerheid te zeggen wat het is op basis van een foto (daarom zegt iedereen ook het lijkt)......het ziet er inderdaad verdacht uit maar anderzijds heb ik wel eens dingen gezien die hierop leken en geen craquelé bleken...kortom: goed inspecteren wat het nu precies is en dan pas de hoop opgeven. :ja

Zou zeggen: ros de machine er over heen bij een klein stukje .... heb je meteen antwoord.
Mijns inzien kan je er niet veel aan verkloten.
Overspuiten is altijd nog mogelijk, eerst maar de voorafgaande opties proberen voor je geld over de balk heen kleddert.

Wat je ook altijd nog kan doen is als de voorkant van de velgen verder nog goed zijn alleen de binnenkant even met een spuitbusje doen.

Als je de velgen alleen voor de binnenkant zou laten overspuiten lijkt mij dit onnodige geldverspilling. Met spuitbusjes heb je wel minder resultaat maar wel voldoende aangezien het slechts de binnekant van de velg is.

het is inderdaad alleen de binnekant van de velg buitenkant is gewoon netjes! ga het eens proberen het polijsten, heb alleen een dap500 hoop dat het een beetje gaat ik laat het morgen weten.