[Velgen Detail] Seat Ibiza 6J Cupra Bocanegra
Wellicht dat jullie de foto's al op Facebook hebben zien voorbij komen. Maar, wilde het hier ook even delen.
Ik ben er wel een tijd mee bezig geweest, maar de tijd heb ik niet bijgehouden hoor .
Aangezien ik best baalde van de velgen, omdat deze zo dof waren, en er ook vlekken opzaten, heb ik ze afgelopen winter maar eens goed onder handen genomen. En het verschil mag er zijn!
Veel kijk plezier!
Let op: Foto's heb ik verkleind. Zo zijn ze sneller te uploaden, en dus ook sneller te bekijken.
Velgen bij aanvang:
Velgen reinigen met Monello Non Ferrro:
Diverse teer plekken verwijderd met Valet Pro Tar & Glue Remover
Oud plaklood verwijderd. De plakresten zijn verwijderd met een caramelschijf.
Weegt nog best wat!
Zoals een aantal van jullie nog weten, was 1 velg er erg aan toe. De velg had aan de binnenzijde heel veel rare plekken. Deze kreeg ik niet weg. Geen Non Ferro, geen klei, geen tar and glue remover, en polijsten had geen zin. Daarom heb ik besloten om deze velg maar opnieuw te laten spuiten.
Voor:
Na:
Velgen gekleid met Dodo Juice Medium Clay + Dodo Juice Clay Lube
Velgen gepolijst met Monello Mezzo, op de Polishing Power DAP 900 V3 + 4'' Monello Oranje pad.
De hoeken, spaken en ander moeilijk bereikbare plekken zijn gepolijst met een cone op een boormachine.
Één velg na het polijsten. De glans is echt weer terug!
En kleine krasjes zijn verdwenen:
Na het polijstwerk de velgen ontvet met Gyeon Q2 Prep
Daarna zijn ze voorzien van Gyeon Q2 RIM
Eindresultaat:
Bedankt voor het kijken!
Wellicht dat jullie de foto's al op Facebook hebben zien voorbij komen. Maar, wilde het hier ook even delen.
Ik ben er wel een tijd mee bezig geweest, maar de tijd heb ik niet bijgehouden hoor .
Aangezien ik best baalde van de velgen, omdat deze zo dof waren, en er ook vlekken opzaten, heb ik ze afgelopen winter maar eens goed onder handen genomen. En het verschil mag er zijn!
Veel kijk plezier!
Let op: Foto's heb ik verkleind. Zo zijn ze sneller te uploaden, en dus ook sneller te bekijken.
Velgen bij aanvang:
Velgen reinigen met Monello Non Ferrro:
Diverse teer plekken verwijderd met Valet Pro Tar & Glue Remover
Oud plaklood verwijderd. De plakresten zijn verwijderd met een caramelschijf.
Weegt nog best wat!
Zoals een aantal van jullie nog weten, was 1 velg er erg aan toe. De velg had aan de binnenzijde heel veel rare plekken. Deze kreeg ik niet weg. Geen Non Ferro, geen klei, geen tar and glue remover, en polijsten had geen zin. Daarom heb ik besloten om deze velg maar opnieuw te laten spuiten.
Voor:
Na:
Velgen gekleid met Dodo Juice Medium Clay + Dodo Juice Clay Lube
Velgen gepolijst met Monello Mezzo, op de Polishing Power DAP 900 V3 + 4'' Monello Oranje pad.
De hoeken, spaken en ander moeilijk bereikbare plekken zijn gepolijst met een cone op een boormachine.
Één velg na het polijsten. De glans is echt weer terug!
En kleine krasjes zijn verdwenen:
Na het polijstwerk de velgen ontvet met Gyeon Q2 Prep
Daarna zijn ze voorzien van Gyeon Q2 RIM
Eindresultaat:
Bedankt voor het kijken!