• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Velgen Detail] Seat Ibiza 6J Cupra Bocanegra

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.705
193
26
Zwolle
[Velgen Detail] Seat Ibiza 6J Cupra Bocanegra

Wellicht dat jullie de foto's al op Facebook hebben zien voorbij komen. Maar, wilde het hier ook even delen.
Ik ben er wel een tijd mee bezig geweest, maar de tijd heb ik niet bijgehouden hoor ;).
Aangezien ik best baalde van de velgen, omdat deze zo dof waren, en er ook vlekken opzaten, heb ik ze afgelopen winter maar eens goed onder handen genomen. En het verschil mag er zijn!

Veel kijk plezier! :)

Let op: Foto's heb ik verkleind. Zo zijn ze sneller te uploaden, en dus ook sneller te bekijken.

Velgen bij aanvang:
XBJpADs.jpg


WSXtnfU.jpg


dUqgKdG.jpg


9GmdWdi.jpg


CFWuuQd.jpg


Velgen reinigen met Monello Non Ferrro:
HRvaZLW.jpg


Diverse teer plekken verwijderd met Valet Pro Tar & Glue Remover
U4c1pZW.jpg


Oud plaklood verwijderd. De plakresten zijn verwijderd met een caramelschijf.
Qg0jtNb.jpg


Weegt nog best wat!
NPtrQfA.jpg


Zoals een aantal van jullie nog weten, was 1 velg er erg aan toe. De velg had aan de binnenzijde heel veel rare plekken. Deze kreeg ik niet weg. Geen Non Ferro, geen klei, geen tar and glue remover, en polijsten had geen zin. Daarom heb ik besloten om deze velg maar opnieuw te laten spuiten.
Voor:
u2nGJlI.jpg


Na:
iFY3iWr.jpg


Velgen gekleid met Dodo Juice Medium Clay + Dodo Juice Clay Lube
VSWqCT5.jpg


Velgen gepolijst met Monello Mezzo, op de Polishing Power DAP 900 V3 + 4'' Monello Oranje pad.
De hoeken, spaken en ander moeilijk bereikbare plekken zijn gepolijst met een cone op een boormachine.
JF3LVlp.jpg

JidngrZ.jpg


Één velg na het polijsten. De glans is echt weer terug!
3uLBsRS.jpg


En kleine krasjes zijn verdwenen:
lNLxPFW.jpg


Na het polijstwerk de velgen ontvet met Gyeon Q2 Prep
MQBywSs.jpg


Daarna zijn ze voorzien van Gyeon Q2 RIM
X5Th0J5.jpg

cXQxn96.jpg

M4SWDu6.jpg


Eindresultaat:
0Ej75DF.jpg

qgVFlSN.jpg

SPDuGlm.jpg

smluSUe.jpg

P1vCs7B.jpg

N9HP5WX.jpg

WR5uSft.jpg

f94SNvI.jpg


Bedankt voor het kijken! :)
 
Leuk winter-klusje, toch?
Mooi resultaat behaald!
Geen kleurverschil tussen de gespoten velg en de andere 3?

(Let even op die Good-year's: heb ze zelf ook op de achteras van de 508SW, en beginnen iets te cuppen)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Leuk winter-klusje, toch?
Mooi resultaat behaald!
Geen kleurverschil tussen de gespoten velg en de andere 3?

(Let even op die Good-year's: heb ze zelf ook op de achteras van de 508SW, en beginnen iets te cuppen)
Was inderdaad een leuke klus!
Lekker opgeknapt.
Uiteraard iets kleur verschil. Maar zit alleen maar aan de binnenkant. Dus maak ik me niet druk om.
Jammer dat ze beginnen te cuppen... Deze volgens mij nog geen last van.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
...
(Let even op die Good-year's: heb ze zelf ook op de achteras van de 508SW, en beginnen iets te cuppen)

Voor het eerst in bijna 40 jaar autorijden gecupte banden gehad anderhalf jaar terug, en inderdaad ook Goodyear Efficient grip, ik heb de banden kruislings gewisseld, en daardoor is het langzamerhand weer goed gekomen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en RoyR
Leuk om te lezen en mooi resultaat ook.

Heb je 1 velg compleet laten spuiten? Geen kleurverschil?
Enkel de binnenkant laten spuiten. Aangezien de voorkant er nog goed uitzag. De kleur is nu net zoals de voorkant van de velgen.