• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen die gepoedercoat zijn behandelen

Daniello

Detailing rookie
21 feb 2016
15
15
30
Hallo allen,

Ik heb een setje velgen die opnieuw gepoedercoat zijn. Wanneer kan ik die het beste onder handen nemen, of hoe raden jullie deze methode aan? Zat zelf te denken aan eerst kleien dan een glaze aanbregen (Black hole) en dan in de wheel wax zetten. of zouden jullie eerste de banden laten monteren en dan pas gaan poetsen?
 
Eerst de banden laten monteren en laten balanceren. Daarna kan je zelf aan de gang.

Kleien hoeft niet want de velgen zijn nog niet gebruikt en er zal dus geen vuil opzitten neem ik aan.

Je kan dus je glaze en daarna je wax aanbrengen.

De tijdsduur na het poedercoaten zou ik aan de coater hebben gevraagd. Misschien dat iemand anders dit kan aanvullen.
 
Banden laten monteren, thuis ontvetten en in een coating zetten
Wax is ook goed, maar geeft veel meer onderhoud

Glaze is overbodig, doet vrijwel niets op nieuwe poedercoat
En glaze onder een wax vermindert alleen maar de standtijd van de wax
 
De velgen heb ik zeker al een maand in huis liggen na de coating.

En in een coating zetten wat bedoel je daar precies mee? ze zijn in 3 lagen systeem gecoat (Primer,kleur,blanke lak)
 
Heb liever wat meer onderhoud er aan, vindt het ook leuk om te doen. De wheelwax had ik vanmiddag al besteld, maar een glaze hoeft niet zeggen jullie? Ik heb bij de velgen ook nog kunstof naafkapjes die ik zelf gespoten heb. Deze zouden wel gekleid kunnen worden en in een glaze gezet kunnen worden toch? maar ja dat ben ik weer dan doe ik de velgen er weer bij haha. Ben wel iemand met perfectionisme. Zouden jullie de naafkapjes dan ook in een wheelwax zetten of in een gewone wax?
 
Ik heb persoonlijk de naafkappen in de cancoat..... En de rest van de velg is de gyeon rim.

Ik weet niet wat je n huis heb... Maar ik zou de naafkappen in een gewone wax zetten. Ik mis de meerwaarde even om de naafkappen in de glaze te zetten.
 
Kleien kan je overslaan wanneer ze net gespoten zijn toch?
Inderdaad eerst de banden laten monteren, want die mannen gebruiken wat vet en koevoeten op die velgen.

Wax is voldoende vind ik ;)
 
Iemand die een koevoet gebruikt bij monteren van banden is volgens mij een beunhaas.......
Als het goed wordt gedaan wordt de velg niet geraakt, uitsluitend door de band zelf!

Wat is trouwens de meerwaarde van eerst de banden (laten) monteren?
 
Een koevoet nee. Maar wel een bandenijzer/lepel. Hier zit meestal (geen beunhaas) een kunststof beschermer op. De velg word altijd geraakt.

Geen meerwaarde maar dan ben jij degene die de alles het laatst aanraakt en niet vervolgens diegene jou coating eraf staat te schuren met een karamel schijf om zijn loodjes erop te plakken of de velg onder te smeren met bandenvet nadat je alles hebt gecoat/gewaxt.
 
Die bandenijzer / lepel wordt toch alleen gebruikt bij het de-monteren van banden?
Banden monteren doe je zonder hulpgereedschap op het banden-apparaat.

Geen meerwaard: duidelijke uitleg, bedankt!
 
Die bandenijzer / lepel wordt toch alleen gebruikt bij het de-monteren van banden?
Banden monteren doe je zonder hulpgereedschap op het banden-apparaat.

Geen meerwaard: duidelijke uitleg, bedankt!
Klopt Kees, in dit verhaal hoeft degene idd geen banden lepen erbij te hebben. Noemde het even als voorbeeld in het totaal plaatje.
 
Het velgbed kan ik toch al wel waxen voor dat de banden er op komen? en als ze er opzitten met het woord op ontvetten, zou ik dit gewoon kunnen doen met water met ammonia? heb verder niks anders in huis ja of remreiniger haha. En dat waxen moet natuurlijk wel bij gehouden worden, hoe vaak doen jullie dat? halen jullie de velgen er dan ook even af? om de binnenkant schoon te kunnen maken en opnieuw te kleien en te waxen.
 
Ik heb persoonlijk de naafkappen in de cancoat..... En de rest van de velg is de gyeon rim.

Ik weet niet wat je n huis heb... Maar ik zou de naafkappen in een gewone wax zetten. Ik mis de meerwaarde even om de naafkappen in de glaze te zetten.
Heb inmiddels de wheel sealant van poorboys in huis
 
In mijn ervaring wordt de poorboys (in 3 lagen) na zo'n 3 maanden echt minder... Dan zal je de velgen er af moeten halen idd om het opnieuw te doen.

Als ze in de wax staan is schoonmaken met een sopje voldoende.
 
Ik had begrepen dat als een band op een velg word gezet, dat het wiel word belanceerd. Er worden dan loodjes geplakt en de ontvetter die word gebruikt kan behoorlijk aggresief zijn.

Dus, toen ik recent de velgen van een Porsche helemaal had gepolijst, werd mij geadvisserd om de garage te vertellen dat er géén ontvetter gebruikt moest worden om de Gyeon Rim te ontzien.


Greetz
 
Hier gebruiken we en ze remreiniger voor. Als je de garage gaat vertellen dat deze geen ontvetter mag gebruiken zal deze je loodjes erop plakken. Maja de kans dat ze eraf vallen tijdens het rijden is groot. Dan heb je dat weer.