• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen opgeknapt

IceT

Detailing guru
21 dec 2008
324
123
60
Harderwijk
Dagelijks op het forum aanwezig, maar eigenlijk nooit actief met posten en reageren. Gezien het behaalde resultaat wilde ik dit graag met jullie delen.

In december afscheid genomen van onze 106. Heeft me de laatste 2,5 jaar dagelijks op en neer gebracht van H’wijk naar A’dam.

peugeotfoto1.webp

Na een paar weken zoeken in januari deze 206 aangeschaft.

img0872ev.webp

Wat bij de bezichtiging al meteen opviel was o.a.de slechte staat van de velgen en nogal wat krasjes (waarvan sommige wat dieper). De prijs was dusdanig interessant dat ik de gok heb genomen om de komende 2 jaar weer redelijk goedkoop km’s te kunnen maken. Eerst van plan om meteen een andere set velgen + banden aan te schaffen, maar leek me beter om eerst even afwachten of de 206 het ook waard is.
Op het forum komen regelmatig topics voorbij waarbij de meest verbluffende resultaten worden gehaald met het opknappen van velgen. Nu is dit iets wat ik nog nooit heb gedaan dus eerst mezelf wat “ingelezen”. Een medeforumlid (Tamer) had ook wat geplaatst over het opknappen van velgen, dus hem gemailed over het hoe en wat.

Afgelopen weekend de zomerbanden op onze andere 206 geplaatst en de winterbanden naar deze zodat ik met de velgen aan de slag kon.

Beginnen met afplakken en handmatig schuren met 120, 240, 320, 400, 800 en 1200.

02velgnaschuren.webp

Daarna in de primer.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vervolgens 2x een laag zilver

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En 2x in de blanke lak.

05velginblankelak.webp

Na 4 dagen drogen onder de 206

07velgnalinksachter.webp

Ondanks het afplakken zat er toch nog redelijk wat verf op de banden. Ik heb al een poging gedaan om dit eraf te halen, maar had geen product(en) waarmee dit goed wegging en wist niet of ik de band zou beschadigen. Vond net nog een topic waarin stond dat een melamine spons eventueel uitkomst kan bieden. Dus dat moet nog even worden geregeld.

Het is niet helemaal gelukt om de velgen superstrak te krijgen, er zit nog wat stoeprandschade die ik niet weg kreeg en de omstandigheden om te spuiten zijn zeker niet optimaal, maar het doel was om te kijken of er nog iets van de velgen was te maken zonder veel te investeren. Ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben en dit zeker is gelukt.

Totaalplaatje van onze beide 206jes.

beide206enmetzomerbande.webp

Tussendoor al geprobeerd om de ergste beschadigingen op de lak aan te pakken. Omdat ik alleen buiten aan de slag kan is het vooralsnog hier bij gebleven. Zodra het beter weer is krijgt de 206 een volledige behandeling. Zijn mijn spullen/producten niet toereikend voor de diepere krassen (mijn collectie is niet uitputtend) hebben Juffer1 en Wilma (altijd zeer behulpzaam!!) al aangeboden hierbij te helpen.

Meteen even van de gelegenheid gebruik maken om Tamer te bedanken voor de info mbt de benodigde spullen voor de velgen en Juffer1 en Wilma voor de aangeboden hulp en het sample GCC wat ik laatst nog heb gekregen (en overigens heel goed werkt!!).

Dank voor het lezen en aanvullingen, tips etc zijn altijd welkom.