• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen reinigen en aanbrengen van wax met een Cone?

newrob

Detailing rookie
19 nov 2009
16
0
Wie heeft er ervaring met het reinigen van velgen en het aanbrengen van wax met een Cone?

Op onderstaand filmpje staat een demo waarbij eerst de velg met een Cone wordt gereinigd en vervolgens deze wordt gebruikt voor het aanbrengen van wax. Ik heb zo mijn twijfels of je krassen en/of beschadigingen krijgt als je met een ronddraaiende Cone de velg schoonmaakt welke vol met zand en slijpsel van de remschijf zit.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik denk dat het aanbrengen van wax op een schone velg met een Cone een goed hulpmiddel kan zijn, of denken jullie dat het handwerk, zoals ik nu doe, net zo goed is?

#Een waarschuwing voor de gevoelige kijker is wel op zijn plaats# :lol

Alles waarmee je kracht uit kunt oefenen zal in combinatie met harde deeltjes (vuil / zand) schade opleveren.
Soms wil je dat (wetsanden / polijsten) maar dan wel beheersbaar. (in plaats van attack & hit :roll )
Voor het schoonmaken van echt vuile onderdelen begin je dus zo mogelijk zonder contact (foamlans)
Naar mate het vuil wat resteert vaster zit, zal je sterkere middelen of kracht moeten gebruiken.

Ik heb mijn zomervelgen meerdere keren gewassen.
Begonnen met een sopje, binnenkant met velgenreiniger en toen nog twee keer met sop.
Daarna kleien (eerste keer, het vroor buiten) en toen Collinite Insulator wax erop.
Met de vingers wel te verstaan, dan voel je ook of er nog onregelmatigheden zijn achtergebleven.

Was opbrengen met een apparaat kost mij teveel product.

Hans

Zie het voordeel van het machinaal aanbrengen van de wax niet. Kost veel meer product. Ook voel je niet wat je doet met een groter kans dan er krassen ontstaan. Zelf breng ik de wax aan met mijn blote handen. Ik gebruik daarbij Autobahn van Swissvax. Werkt voor mij super.

Ik was mijn velgen gewoon met mijn autoshampoo en een velgenborstel.
Daarna eventueel de velgen kleien met een oud/speciaal stukje klei, om vervolgens de schone droge velg met wheelwax (PB) te behandelen.

Als je je velgen redelijk bijhoudt, kost dit echt niet veel tijd... :-"