• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen schadeherstel, help!

Robin98

Detailing trainee
13 jun 2015
9
47
Beste,

Ik zit met een grote vraag. Een kennis van mij in Amerika heeft een setje 18 inch velgen liggen, normaal zijn de velgen peper duur maar voor mij heeft hij een mooi prijsje gemaakt, mede omdat de velgen wat schade hebben. Nu heb ik de velgen alleen één keer gezien onder een E55 AMG die hij destijds had, toen waren de velgen nog maar net nieuw. Hij heeft me wat foto's gestuurd en heeft al gezegd dat de velgen wat schade hebben, ze hebben na de E55 AMG nog onder een AMG gelegen en daarna nog onder twee Lexussen. De stoeprandschade is het probleem niet, dat is wel te verhelpen, maar de schade bij de gaten waar de wielmoeren zitten maak ik me een beetje zorgen om. Er is een soort van stuk van de velg afgebroken op twee plekjes. Het tweede lijkt me nog wel enigsinds op te herstellen, maar het eerste maak ik me zorgen om. Kan dit denken jullie hersteld worden? Het is ook echt bij het demonteren of zo afgebroken, want de zijkant van het gat is ook meegenomen. Dus mijn echte grote vraag is...kan dit worden hersteld door een professional? Als ik de velgen helemaal uit Amerika moet laten komen dan moet ik het wel zeker weten. Ik heb ook wat mailtjes verstuurd naar velgendoktoren, maar je weet het maar nooit, ik kan het net zo goed voor de zekerheid ook aan jullie vragen, tevens lijken jullie mij ook experts :).

Hier een foto van beide plekjes:

conv_2144.webp

conv_2145.webp

Kunnen jullie mij alsjeblieft advies geven? Alvast hartelijk bedankt!!!

Mvg,
Robin

Wat je ziet is niet een stuk velg dat ik afgebroken maar blanke lak die los komt door de corrosie die eronder zit. Heb dat ook gehad bij een stel velgen. Ik heb toen als test van een van de blanke spaken de blanke lak afgehaald middels een afbijtmiddel en daarna de spaak gepolijst. Die kwam er weer heel knap onderuit. Wat je natuurlijk ook kan doen is de velgen laten stralen en coaten/spuiten, dan zijn ze weer als nieuw.

Ik zou eens contact opnemen met bijvoorbeeld de velgendoktor, die kan erg veel weer herstellen en repareren.

ben nu wel erg benieuwd welke velgen het zijn.

daar is maar een goede oplossing voor, helemaal kaal laten stralen en opnieuw laten poedercoaten, op dit plekje is de coating losgekomen, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat er nog veel meer van deze plekken zullen zijn waar de coating nog niet af is maar het wel zal gebeuren.

Hier in België ken ik ook een hersteller die hier weeg nagelnieuwe velgen van kan maken. Zal wel zijn prijs hebben.