• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen wassen

vettel-fan

Detailing rookie
15 aug 2011
8
0
Ik ga mijn velgen eens grondig reinigen, maar kan ik iets met paintcleaner van megs en met goldglass wax van megs. Want ik heb niet egt spul voor de velgen alleen ''goedkoop'' velgenreiniger.
En hoe kan ik de velgen het beste reinigen.

Ik hoor wel wat ik fout of goed doe:D
 
Ben bang dat je daar niet echt ver mee komt.
Om ze echt goed te reinigen, kan je ze het beste van de wagen hebben.
Materialen die je dan zeker moet hebben, zijn een velgenreiniger, Iron X, teerverwijderaar, klei en glijmiddel en een velgenwas of sealant.

Of je ze ook allemaal nodig hebt (en dat geldt dan meer voor de teerverwijderaar en klei), hangt van de vervuiling af.
 
Je zou de kunnen beginnen met het gewoon wassen van de velgen met shampoo en all purpose cleaner. Als je velgen erg vies zijn dan kun je een velgenreiniger gebruiken Poorboys World Spray and Rinse is een goede naar mijn mening. Deze kun je gebruiken i.c.m. een velgenborstel. Ook Iron-X is een goede extra reiniger. Hierna zou je misschien wel de cleaner kunnen gebuiken, maar ik heb niet het idee dat het een toegevoegde waarde heeft. De wax kun je wel gebruiken, maar ik denk dat een velgenwax langer houdt.