Vandaag mijn vrije dag benut om de velgen met winterbanden onder de auto te leggen.
De zomerbanden zijn al behoorlijk afgesleten, ik schat dat er nog gemiddeld 2 mm profiel zit. In het voorjaar wanneer ze terug onder de auto gaan, ben ik dan ook van plan om nieuwe zomerbanden te laten plaatsen. Daarom vraag ik mij nu af of het feitelijk zin heeft om de alu-velgen een full detail te geven. Immers wanneer ik de banden laat vervangen zal ik zeer waarschijnlijk daarna opnieuw aan de slag kunnen.
Vanavond heb ik de velgen wel al gekleid, maar heeft het zin om nu ook nog alle andere stappen te doen die ik normaal gesproken doe (prof. polish, White Diamond, EX-P en Coll. #845). De velgen worden opgeslagen mbv een velgenstandaard en er komt een hoes overheen.
Op zich zou het toch geen kwaad kunnen om ze na het kleien op te slaan en pas de full detail na de bandenvervanging uit te voeren, of niet?
De zomerbanden zijn al behoorlijk afgesleten, ik schat dat er nog gemiddeld 2 mm profiel zit. In het voorjaar wanneer ze terug onder de auto gaan, ben ik dan ook van plan om nieuwe zomerbanden te laten plaatsen. Daarom vraag ik mij nu af of het feitelijk zin heeft om de alu-velgen een full detail te geven. Immers wanneer ik de banden laat vervangen zal ik zeer waarschijnlijk daarna opnieuw aan de slag kunnen.
Vanavond heb ik de velgen wel al gekleid, maar heeft het zin om nu ook nog alle andere stappen te doen die ik normaal gesproken doe (prof. polish, White Diamond, EX-P en Coll. #845). De velgen worden opgeslagen mbv een velgenstandaard en er komt een hoes overheen.
Op zich zou het toch geen kwaad kunnen om ze na het kleien op te slaan en pas de full detail na de bandenvervanging uit te voeren, of niet?