• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgenpoetsbeurt met aangepaste MF-doek...

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
Gisteren de wagen een poetsbeurtje gegeven wegens een laag geel stof(bomenstuifmeel!!)
Hier bij de velgen eens extra behandeld.
Voor de eerste keer WB van Meg gebruikt met de mengverhouding van 1 op 10(wat een zeer milde verhouding is)
Moet hier bij zeggen dat dit spul super is:cool:
Daarna even getest met de kleiblok maar dit was echt niet nodig.
Dan heb ik PB White Diamond aangebracht.
Hierna een laagje Collinite Wax No. 915 voorzien
Als afsluiter nog een maal met Poorboys World Wheel Sealant rond gegaan.
Nu denk ik dat mijn velgen er weer even tegen kunnen:ja
Om de produkten aan te brengen heb ik (door het vrouwtje:heart_eyes: )twee microvezeldoeken aangepast.
Gewoon op het idee gekomen om er een "washandschoen" van te maken.
Door deze vorm kan je heel goed tot helemaal achteraan de velg komen.
Bijkomend voordeel is dat je hand redelijk beschermd is tegen mogelijk scherpe kanten.
genoeg geluld...nu enkel foto's:roll
De achtervelg.
velgpoetsbeurt16mei2010.jpg

De voorvelg.
velgpoetsbeurt16mei20103.jpg

Detail van de binnenzijde....
velgpoetsbeurt16mei20104.jpg

velgpoetsbeurt16mei20102.jpg

En enkele foto's van mijn "wax&sealant-handschoen";)
velgpoetsbeurt16mei20107.jpg

velgpoetsbeurt16mei20106.jpg

velgpoetsbeurt16mei20105.jpg

Het is geen spectaculaire reportage maar kon het toch niet laten om mijn "velg MF-handschoen" te tonen....;)
 
Ziet er weer netjes uit en ze glanzen alsof ze net nieuw zijn. :heart_eyes:
Prachtige idee van de MF handschoenen. :)^ De lijken me voor mijn velgen ook erg handig :)

Die wielmoeren ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op. Is dat standaard Ford of zijn ze universeel?
 
AvdH zei:
Ziet er weer netjes uit en ze glanzen alsof ze net nieuw zijn. :heart_eyes:
Prachtige idee van de MF handschoenen. :)^ De lijken me voor mijn velgen ook erg handig :)

Die wielmoeren ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op. Is dat standaard Ford of zijn ze universeel?
Die wielmoeren zitten er standaard op.
Maar ik veronderstel dat je die ook voor andere merken kan gebruiken.
Ze zijn in ieder geval van goede kwaliteit!
 
Wielmoeren zijn nep, zijn immers dopjes die over de originele wielmoeren heen gaan ;)
Op gegeven moment kijk je naar je wiel, mis je een dop ( en zonder dop .... past er geen kruissleutel op en moet je dopjes gaan verplaatsen )
( en ik heb dan weer net het geluk dat ze achter een mooi ford kapje zitten, en dus ook niet kan verliezen :) )

NavigatorProject01.jpg

En voor men gaat gillen over de staat van de velg:
NavigatorProject17.jpg
 
Die handschoen is ideaal als grote velgen met grote openingen hebt en geen grote remschijven, anders moet je toch aan de EZ brush of Daytona. Je kan deze dan natuurlijk alsnog voor de buitenkant gebruiken.

Iig een goed idee:)^
 
alteaniels zei:
Die handschoen is ideaal als grote velgen met grote openingen hebt en geen grote remschijven, anders moet je toch aan de EZ brush of Daytona. Je kan deze dan natuurlijk alsnog voor de buitenkant gebruiken.

Iig een goed idee:)^

Is inderdaad meer bedoeld om waxxen en wheelsealant aan te brengen
ik gebruik ook eerst de EZ brush of Daytona om mijn velgen te reinigen en daarna met mijn "wielhandschoen" er nog eens langs voor de afwerking.
Ik heb er intussen twee(eentje voor de wax en eentje voor tijdens het reinigen);)
 
mk-us zei:
Wielmoeren zijn nep, zijn immers dopjes die over de originele wielmoeren heen gaan ;)
Op gegeven moment kijk je naar je wiel, mis je een dop ( en zonder dop .... past er geen kruissleutel op en moet je dopjes gaan verplaatsen )
( en ik heb dan weer net het geluk dat ze achter een mooi ford kapje zitten, en dus ook niet kan verliezen :) )

NavigatorProject01.jpg

En voor men gaat gillen over de staat van de velg:
NavigatorProject17.jpg
Als je de velg telkens volledig demonteerd(inclusief banden...) om te reinigen gaan die kapjes inderdaad wat losser zitten:D
Nee,is maar een grapje:-"
Zijn inderdaad inox-kapjes over de moer
Maar als je zoals ik al zei ze niet dikwijls manipuleert zullen ze wel blijven zitten .
Die van mijn Mini zijn in tussen 22 jaar oud....
 
Focusio zei:
Is inderdaad meer bedoeld om waxxen en wheelsealant aan te brengen
ik gebruik ook eerst de EZ brush of Daytona om mijn velgen te reinigen en daarna met mijn "wielhandschoen" er nog eens langs voor de afwerking.
Ik heb er intussen twee(eentje voor de wax en eentje voor tijdens het reinigen);)

Ok ik begreep dat je ze voor alleen voor het reinigen gebruikte. Hier ook maar eens zo'n handschoen maken, ik heb altijd de helft van de doek op de grond liggen tijdens het uitpoetsen.
 
@alteaniels
inderdaad nog een van die voordelen dat je doek niet meer op de grond ligt.:cool:
poetsen en na een gedeelte gewoon de MF-handschoen omdraaien....
 
D-J zei:
Ik gebruik die el-cheapo action rasta-mitt voor mn velgen.
Is ook een goede oplossing!
Mijn eigen "Velghandschoen"heeft het voordeel dat ze lekker lang is(kijk maar op de bijhorende foto's);)
En ik gebruik deze eigenlijk hoofdzakelijk om een sealant of wax aan te brengen.
 
Goede tip zeg!! Ik heb hier nog wel 2 oude MF-doeken liggen die aangepast kunnen worden naar jouw handschoen.

Gelijk mijn vrouw even gevraagd of ze dit voor me wil doen :)^
 
Dit vond ik ook al langer een probleem (om de velgen te kunnen voorzien van een laagje sealant en dan ook overal bij te komen). Carclean heeft ergens katoenen handschoenen op de site staan, maar dat vond ik het ook weer net niet (vanwege het katoen). Dit vind ik wel een goed idee. En mijn moeder naait graag (met stof en zo dus, niet dat andere) dus zij wil vast wel twee microvezel doekjes voor me aan elkaar naaien.
 
Ik heb nog wel een set Galaxy velgen te poetsen voor de liefhebber.. 8d

Wel een super oplossig zeg!Als de velgen tenminste schoon zijn :D

:)^
 
Nici zei:
Dit vond ik ook al langer een probleem (om de velgen te kunnen voorzien van een laagje sealant en dan ook overal bij te komen). Carclean.com heeft ergens katoenen handschoenen op de site staan, maar dat vond ik het ook weer net niet (vanwege het katoen). Dit vind ik wel een goed idee. En mijn moeder naait graag (met stof en zo dus, niet dat andere) dus zij wil vast wel twee microvezel doekjes voor me aan elkaar naaien.
Je moet gewoon een microvezeldoek dubbel plooien en dan een lang deel en een kort deel naaien.
Wel even kijken met welke zijde van de doek.
Er is altijd een zijde met korte vezels en een met langere vezels.
Best is gewoon twee doeken laten dicht naaien.
Dan heb je een met korte en een met lange vezels...:ja