• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verbrande pad?

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Hallo mededetailers,

Overlaatst had ik dit voor (zie foto in bijlage).
Dit is het resultaat na de pad met de hand uit te wassen. Tijdens het polijsten werd de pad regelmatig gereinigd en er worden telkens kleine stukken in 1 keer gepolijst (tussen de 30 en 45 cm²).

Is dit een verbrande pad? Valt dit nog te herstellen en vooral, hoe zou dit komen?

Ik hoor graag jullie gedachten.
 

Bijlagen

  • 20190325_140215.jpg
    20190325_140215.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 224
Hmm... Aan de korrels op de pad te zien lijkt hij inderdaad te warm zijn geworden. Maar kan mij niet voorstellen dat dit gebeurd wanneer je kleine stukken polijst en ook regelmatig de pad schoonmaakt.

Hoe reinig je de pad?
 
Met de Poorboys Tornado pad cleaner, 1 keer sprayen, even laten inwerken en dan met de spur tool op een stand 2 of 3 op de DA.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is ie niet nog gewoon te vies? De randen van een pad worden makkelijker schoon dan het midden als je ze met de hand uitwast
 
Als je em echt verbrand hebt hoe ziet je lak er dan uit? Daar niks aan het handje?
Als ie echt aanvoelt als schuurpapier zou ik em aan stukken knippen en als applicator voor je banden gebruiken en lekker een nieuwe pad(s) kopen
 
Ik denk dat je al flink richting imploderen ging. :p Het midden van een pad word het warmst en ik denk dat je product warm/heet is geworden en dingen zijn gaan smeulen.

Aangezien je kleine stukken polijst en dan schoonmaakt, maar toch teveel warmte hebt gecreëerd, dat de pad niet goed schoon is alvorens je weer verder gaat.

+1 voor Ric325i - Nieuw padje gebruiken en deze voor je banden ofso.
 
Met de lak inderdaad niets aan de hand. Vandaar vooral omdat ik na iedere paneel bijna de pad uitwaste en het dus pas op het einde zag bij het uitwassen van de pad met de hand.

Heel eigenaardig.
 
Ik denk dat je al flink richting imploderen ging. :p Het midden van een pad word het warmst en ik denk dat je product warm/heet is geworden en dingen zijn gaan smeulen.

Aangezien je kleine stukken polijst en dan schoonmaakt, maar toch teveel warmte hebt gecreëerd, dat de pad niet goed schoon is alvorens je weer verder gaat.

+1 voor Ric325i - Nieuw padje gebruiken en deze voor je banden ofso.
Ok, bedankt voor de informatie iedereen.