• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Vergelijkende duurtest] DJ, DJ Supernatural, Collinite, EX-P

Ik gebruik zelf Black Hole+Exp+Natty's dus eigenlijk Poorboy's vooralsnog en ben machinaal fan...

Als ik in die combo Colli zou zetten is er dan een stuk minder glans begrijp ik?
(afgezien van de bescherming)
 
Ik vind het zelf, bij de 845 dan (maar dat is misschien persoonlijk) een wat hardere, 'glasachtige' glans. De 915 heeft wel wat meer warme shine hoor maar die schijnt dan weer iets minder standtijd te hebben dan de 845, vandaar dat ik de 845 er eerst op zou zetten, en dan pas de 915 om toch nog een mooi effect te creeeren. Ze hebben beiden niet zo'n wetlook als bijv de DJ SN 2.0 of de Meg's NXT, en geeft ook niet zo veel diepte als andere waxen (mogelijk dat dit met met de Black Hole anders is, dat durf ik niet te zeggen), maargoed je kunt altijd naar hartelust mixen en matchen natuurlijk om een beetje te sturen waar je naar zoekt op dat moment, de 845 met de Rainforest Rub eroverheen, of Black Hole, EX-P en dan met een laagje 915 erop, etc.
 
Ik wou de verzameling grotendeels vanwege het resultaat zo houden maar ik denk dat ik hem dan idd. bij het lijstje voeg :)^
 
Ik heb hier de 915 en morgen wil ik voor het eerst exp gebruiken.
Zou ik deze nog kunnen combineren eerst exp en daarna 915 of is dit nutteloos?

Edit: ik lees zo over de post van Camiel heen, oeps , maar het kan dus gewoon :)
 
Helemaal mee eens!


Vanmiddag weer een lekker buitje gehad onderweg naar werk, de laatste 10 minuten van de weg was het droog, en bij aankomst was niet alleen de auto kurkdroog maar ook was echt ál het stof van de afgelopen 3 dagen eraf, nul komma nul hechting op de lak dus! Zag geen verschil als ik op een plek S&W gebruikte, wassen niet nodig. Dan zie je het voordeel van een goede wax maar weer :grinning:
 
Toffe test. Ben erg benieuwd hoe de EX-P het doet tov de Colli 845 en de rainforest Rub.

Voor mij jammer dat de AF sealant er niet bij zit. Maar goed misschien moet ik die zelf in de verre toekomst eens naast de ex-p op het dak gaan zetten. Voorlopig eerst maar eens afwachten naar de verdere ontwikkelingen van deze serie.
 
Alstu :)^

Zal hem deze week ergens nog wel even wassen. Ziet er weer niet uit, sinds de vorige wasbeurt alweer 1000km gereden.
 
Tijd voor een update!

Op welk deel welke wax terug te vinden is staat in de eerste post uiteraard, heb geen tijd voor uitgebreide video-editing :-b

Ik heb de auto eerst afgespoeld met koud water uit de HD van de wasbox, vervolgens ingefoamd en even later afgespoeld met koud water (foam was te dun, dus had niet heel veel zin volgens mij) en vervolgens gewassen met DJ BtbM. Overigens, ligt het aan mij of schuimt die echt totaal niet? Had een druppeltje of 5 op 1.5L water gedaan, aangezien er 1ml per 700ml water in moet dacht ik dat 5 druppels wel voldoende zou moeten zijn. Maar schuimen deed 'ie alleen maar een klein bietje in de emmer.

Daarna de auto afgespoeld met koud water en het dak even snel gedroogd.

Anyway, hier dus 8 dagen na aanbrengen.


Vooral aan het einde van het filmpje zie je even duidelijk het verschil tussen sheeting van de Supernaturals onderling en de Supernatural en Rainforest Rub.
 
Zo, vandaag weer een nieuw aflevering van 'Creatief met Camiel'!




Hij zit er nu bijna een maand op en sindsdien 3x gewassen, alle keren met BtbM. In de startpost staan de waxen, geen tijd om de video nu te bewerken.
 
Camiel;328318 zei:
Ik heb de auto eerst afgespoeld met koud water uit de HD van de wasbox, vervolgens ingefoamd en even later afgespoeld met koud water (foam was te dun, dus had niet heel veel zin volgens mij) en vervolgens gewassen met DJ BtbM. Overigens, ligt het aan mij of schuimt die echt totaal niet? Had een druppeltje of 5 op 1.5L water gedaan, aangezien er 1ml per 700ml water in moet dacht ik dat 5 druppels wel voldoende zou moeten zijn. Maar schuimen deed 'ie alleen maar een klein bietje in de emmer.
Ligt denk ik aan jou, twee of drie druppels en het schuim komt bij mij al over de rand bij het vullen van de emmer. :D

Heb je al conclusies kunnen trekken onderhand?
 
Lag vooral aan het water gebruikt bij het vullen van de emmer denk ik, want de keer erna pakte ik gewoon kraanwater van thuis en was er niks aan de hand.


Merk dat de wax over het algemeen wel iets minder wordt, maar de beading en sheeting is nog steeds aanwezig. Durf dus nog geen uitspraken te doen als 'deze wax is nu compleet verdwenen'.

Ik zal hem van de week weer 'ns wassen om te testen.
 
Iets te overgedoseerd gewassen... Dus we hebben het proces iets versneld :-b

Anyway, aangezien de test daarmee wel iets meer op zijn einde loopt, de voorlopige uitslag na een wasbeurt of 10 sinds begin van de test (van beste sheeting & beading naar minste):

1) Collinite 915
2) Collinite 845 (beetje gelijkspel tussen 1 en 2)
3) Supernatural Hybrid
4) Supernatural
5) Rainforest Rub
6) EX-P

Conclusie dus dat Collinite qua beading en sheeting op de lange termijn echt fantastisch is, maar de glans is wat tegenvallend. Nou ja, tegenvallend, je wint er geen showwedstrijden mee. Supernatural geeft een beetje van beide, buiten de warmere glans is het ook wel een duurzame wax. Rainforest rub is echt meer voor de show, want qua beading en sheeting moet je er niet al teveel van verwachten. EX-P is een beetje de misser in deze test, heeft geen wow-effect qua glans maar ook weinig beading en sheeting. Waarschijnlijk erg goed als een onderlaag, maar om zo als enkele laag te gebruiken is het niks.
 
Gebruik EX-P enkel als tussenlaag: blackhole, ex-p, Natty's blue.
Dan komt het een stuk beter tot zijn recht maar misschien ook logisch

Kortom: Leuke test van je!
:)^
 
die collinites zijn onverslaagbaar wat standtijd betreft...en zeg nu zelf, we doen niet elke dag aan een show mee hé...ik heb m'n gamma nu aangevuld met de 845 vanwege de moeilijke pot van de 915.
Het is en blijft m'n favoriete merk...no nonse...gewoon erg goed en lang berschermen :heart_eyes:


bedankt voor de leuke test en verslagen :)^
 
Bedankt voor de test. Erg leuk geschreven en fijn om zo de "slijtage" stappen te mogen volgen.