• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Vergelijkende duurtest] DJ, DJ Supernatural, Collinite, EX-P

Bedankt voor de test. En inderdaad, 845 is en blijft in mijn collectie. Mooie wax om mee te werken, veel makkelijker ook dan 476 of 915.
 
Ik vind dit een hele goede test/review.

En niet omdat de "winnaars" toevallig twee van mijn meest favoriete waxen zijn. Nee toch echt omdat het aansluit wat ik zelf ook gemerkt heb. Wolfgang, Reaload, EX-P......Echt niet de minsten en allen geven ze hele mooie resultaten. Maar als het op duurzaamheid aakomt dan zijn de colli"s echt onovertroffen. Ik gind de glans ook top. De wolfgang is dan wel super easy on en off en laat een super glad gevoel achter, Reaload nog makkelijker en zeker een goede duurzaamheid (geweldig in de herft en winter om snel resultaat te hebben). De colli's zijn zeker niet easy on easy off. Maar het zeker geen ramp. Het is gewon wat harder werken en je moet paneel voor paneel doen. Pas geleden de auto toch weer met twee lagen 915 verwend. En dat nadat ik hem had gekleid en met HydrO2 had behandeld. Hierna toch niet overtuigt en toch weer doe pot collinite 915. Whow wat een resultaat. Van de week hele auto onder de vogelvlats......Even met last touch en een supervezel en weg was het. Je merkt gewoon dat het vuil niet hecht.

Dus er zijn heel veel mooie gave en goede producten. Maar wil je een goede glans en een superduurzaamheid dan is collinit echt onovertroffen. Ik vraag me af of de lakpansers op silica basis echt wel zoveel beter zijn.

Bedankt voor de test Camiel, toppie dat we weer kunnen zien dat old school nog steeds heel goed is.

GdV
 
Dank iedereen voor de leuke reacties! :) Dat maakt het doen van dit soort testen een stuk interessanter om te doen, omdat niet alleen ik maar anderen er ook iets van 'opsteken'!


Nu maar vast na gaan denken over het volgende experiment :-"
 
Late reactie, maar ook ik heb deze test zeer aandachtig bekeken en waardeer je werk heel erg Camiel :)^
Ik ben nogal marketinggevoelig en de verpakking telt ook, maar zo te zien is Collinite 845 een superwax voor mij! Al heb ik net een potje Supernatural Hybrid gescoord op SDD en was PJ ervan overtuigd dat dat mijn wax zou zijn. Ik zet mijn auto's namelijk wel graag ik de wax, maar wel bij voorkeur maar 2x per jaar :-"
Nogmaals hulde Camiel!
 
Na deze test de Colinite 845 aangeschafd en ga deze na het weekend maar eens proberen

heeft iemand tips hoe deze het best te verwerken aangezien de wax in een fles zit :schaam
 
Goed schudden voor gebruik!
Bij koude temperatuur ff op de verwarming zetten
Ik draai gewoon de dop eraf leg mn pad op de flessenopening , vasthouden en dan gewoon op de kophouden(met pad , anders word het zo'n smeerboel:D )
En dan zo'n 3 tot 4 keer herhalen (verdeeld over de pad)
En dun uitsmeren (echt dun opbrengen!)
 
Mustang;336901 zei:
Goed schudden voor gebruik!
Bij koude temperatuur ff op de verwarming zetten
Ik draai gewoon de dop eraf leg mn pad op de flessenopening , vasthouden en dan gewoon op de kophouden(met pad , anders word het zo'n smeerboel:D )
En dan zo'n 3 tot 4 keer herhalen (verdeeld over de pad)
En dun uitsmeren (echt dun opbrengen!)

Ook ik wil een dezen dagen de 845 gaan aanbrengen. Enig idee wat de cure tijd is, uitgaande van temparaturen tussen de 20-25 graden?
 
Renzo4000;337117 zei:
Ook ik wil een dezen dagen de 845 gaan aanbrengen. Enig idee wat de cure tijd is, uitgaande van temparaturen tussen de 20-25 graden?

Even een swipetestje doen, meestal niet zo lang :) Ik loop meestal de auto rond en neem het daarna gelijk rustig af, dus zegmaar 10 minuten. Maar een swipetest kan aangeven of het lang genoeg is geweest.
 
Renzo4000;337147 zei:
Oké, bedankt voor de tips... Vrijdagochtend vroeg maar eens proberen(als het nog relatief koel is)
En dat op de warmste dag :grinning:

Jammer dat ik uit de nachtdienst kom anders was ik even komen kijken naar jou ervaring met de Colinite :D
 
845 is best vergevingsgezind en goed mee te werken. Dun dun dun aanbrengen. Dan kun je hem zelfs iets langer dan gewenst laten zitten. Als het maar dun aangebracht wordt, dan is het afnemen ook niet zo'n probleem.

Succes, het gaat je vast lukken!
 
Nog eens deze test/review gelezen, en ik ben overtuigt in het 845
Mijn beste complimenten voor Camiel, echt een fantastische review!
 
Goede test!
Ik heb vorig weekend mijn wagen met 2 laagjes EX-P gedaan en ben daar heel tevreden over. Nu heb ik wel geen vergelijk, het was namelijk de eerste maal dat ik mijn auto detailde.
Morgen gaat er over de 2 lagen EX-P een laag DJ Purple Haze Pro. Ben benieuwd!
 
Ik heb in begin november de 845 aangebracht op mijn wagen. Na 5 maanden laat de beading en sheeting te wensen over maar de bescherming is nog altijd optimaal, gisteren om 17 uur was mijn wagen de enigste wagen die nog overal bedekt was met regendruppels :)