• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleurde doeken

Davinci

Detailing addict
1 jul 2019
33
60
Utrecht
Beste lezers,

De Foam pads, doeken voor het afnemen van de glaze en de wax allemaal apart gewassen.
Maar de overige bij elkaar gewassen: wash mitt, witte Monello droogdoek, pluche Verde en de Piccolo Nero (ook nog is op 60 graden ipv 40 graden)

Resultaat: mint groene washmitt en droogdoek. Opzich maakt het mij niet zo heel veel uit, maar moet ik nu oppassen met de doeken en wash mitt? Is de kwaliteit minder? Kunnen ze afgeven op de lak in het ergste geval?
 
60 graden zal waarschijnlijk meevallen, maar met hogere temperaturen kom je wel in het risico gebied dat de uiteinden van de microvezels aan elkaar gaan plakken en dus harder worden en dat de doeken dus swirls gaan veroorzaken. Kleur (of gebrek daaraan) hoef je niet zo bang voor te zijn.
 
Verrek, pads in de wasmachine.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Gaat dat ook goed met de velcro??
 
De droger kan wel indien je deze koude lucht kunt laten blazen.
Ze worden dan juist mooi zacht.

Een anti verkleuringsdoekje geeft trouwens ook verbetering bij verkleurde doeken.
 
Maar de overige bij elkaar gewassen: wash mitt, witte Monello droogdoek, pluche Verde en de Piccolo Nero (ook nog is op 60 graden ipv 40 graden)

Resultaat: mint groene washmitt en droogdoek.

Een anti verkleuringsdoekje geeft trouwens ook verbetering bij verkleurde doeken.

Bij de product details van de Monello pluche verde staat vermeld: kan afgeven in de was. Tevens in de reviews. Meende dat dit op het forum ook vaker is aan gehaald.

Kleur lijkt mij niet van toepassing voor een doek. Als de kleur 'gevaar' zou opleveren tijdens een detail, zal CarClean kennende dit vast en zeker vermeld hebben of een dergelijke doek niet in haar assortiment hebben.

Verder zal ik meer aandacht hebben voor het gevaar met te warm wassen en als gevolg dat de vezels kapot gaan zoals al aangehaald door anderen.

Gr.
 
Bedankt voor de reacties, zojuist nieuwe doeken besteld samen met een fles Typhoon.
De doeken gaan zeker in het begin op kleur gescheiden. :D