• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlichting in garage

Thx Timon, het is een vrij recent opgeleverde bedrijfsruimte, de middelste unit.

Aan het plafond heb ik (nog) geen verlichting, daar moet ik nog wat op bedenken want alleen met de scangrip is te weinig.

117285
 
Gullwing, zo te zien is je ruimte enorm hoog, en verlies je veel licht van de lampen aan de wand door de hoogte. Ik weet niet waar je straks de brug (voor of achter) neer gaat zetten, maar is misschien een optie om in het andere deel op halve hoogte een extra vloer te bouwen met een wit plafond aan de onderkant om je licht op de wand meer effect te laten hebben.
 
Dit is toch geen puur-voor-mijn-hobby-ruimte meer denk ik :D

Prachtig gewoon en een droom voor velen denk ik.
Heb ook al eens gekeken voor zo'n ruimte, maar dat valt toch dik tegen die huurprijs per maand. En dan nog de kosten die erbij komen voor elektriciteit enzo.

Kwestie verlichting voor het plafond: Waarom niet gewoon LED's om de zoveel x plaats om de ruimte van bovenaf volledig met licht te benutten? Inclusief je verlichting aan de zijkant en je mobiele scangrip heb je toch al een pak licht denk ik.

Ik vind het er alleszins al fantastisch uitzien. Toch echt wel jaloers op zo'n ruimte.

Die dressoirs vind ik ook héél goed gevonden. Je kan ze mooi aan de zijkant zetten, nemen niet teveel plaats in, je kan er je materiaal in kwijt en het is makkelijk bereikbaar door de klepdeuren bovenop. Chapeau.

Met veel interesse blijf ik dit volgen.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
@Quantoxx @Cordoba

Verlaagd plafond voor de helft achterin lijkt mij ook goed idee (!), hiermee komt er dan nog mooi 35m2 bij en zou ik gelijk mijn bedrijf erboven kunnen vestigen (IT). Mijn vader, die aannemer is, heeft alleen nog even geen tijd om een vloer te bouwen :sob:.

@M3fan

Volgens berekeningen heb je aan het plafond van 6m 4x zoveel lumen nodig dan verlichting op 3m. Dus qua stroomverbruik en hoeveelheid lampen is dat niet zo aantrekkelijk, dan stop ik geld liever in een extra vloer voor de helft.

Betreft die dressoirs, ook leuk omdat je vaak vanaf je kruk werkt is het nog op werkhoogte ook!

Ik houd jullie up-to-date en vind het leuk om ook tips te horen!
 
Had daar geen idee over. Maar hier steek ik wel enorm veel van op. Fantastisch dat je daar toch rekening mee houdt. Geen idee als het mogelijk is, maar mss is het een optie om met hangende lampen te werken? Zo verkort je de afstand plafond-vloer en krijg je toch nog voldoende licht van bovenaf. Ben maar aant meedenken.
 
@M3fan met hangende lampen kun je inderdaad de afstand verkleinen, en voor het directe licht heeft dat dus gelijk veel effect, maar behalve direct licht (vanuit de lamp direct op je werkplek), heb je ook indirect licht dat via wanden, plafonds enz. reflecteert voor het op je werkplek valt. Om ook je gereflecteerde licht beneden te houden, moet je dan ook nog een plaat rondom je lamp hebben, dus eigenlijk gewoon een verlaagd plafond. Aangezien Gullwing al aangeeft dat als er tijd is, er mogelijk een extra vloer in komt, is het niet de moeite om de lampen nu lager te gaan hangen: gezien de hoogte heb je dan steigers en dergelijke nodig omdat voor elkaar te krijgen, en dat is toch een flinke klus, zeker als een definitieve oplossing er ook aankomt.
 
Ah bedankt voor het antwoord @Cordoba.

Een verhoging van de vloer betekent dat dan onmiddellijk een grote verkorting richting plafond? Ik veronderstel dat met een nieuwe vloer je geen 3m gaat verhogen. Het zou ook de ingang van de unit bemoeilijken waardoor je met een schuine oprit moet gaan werken.

Denk dat foto's in de toekomst het plaatje zullen verduidelijken.
 
Je begrijpt het verkeerd @M3fan : er komt een bovenverdieping met kantoor, waar je dus gewoon met een auto onder kunt rijden. Als je de onderkant van de nieuwe vloer dus gewoon plafondplaten zet, heb je dus ook gelijk je verlaagde plafond. Je moet alleen nog kiezen waar je de trap naar de bovenverdieping maakt, langs een zijwand, of tegen de achterwand zijn de meest logische plekken, omdat je daar beneden het minste last van hebt.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ben benieuwd hoe dit project inmiddels is gevorderd. Kun je daar iets over zeggen @Gullwing ?
Ik ben voor mijn garage ook opzoek naar goede (plafond)detailverlichting. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
 
@Gullwing : prachtige ruimte. Ik denk dat de meesten, zelfs zij die professioneel bezig zijn, alleen maar kunnen dromen van zo'n ruimte. Wat ik me nu afvraag, als je dit voor de hobby doet, net zoals mij, is deze ruimte gelegen dicht bij je woonst ? Ik heb ook al overwogen om ergens een garage te huren maar uiteindelijk vind ik het leuker om thuis in mijn garage te werken. Niet te vergelijken met jouw ruimte, maar ik heb al mijn materiaal daar en dan is het gewoon door de deur stappen en ik ben thuis.